Algemeen forum voor discussie over de website
Door etab
Als je al gaat vertalen, zou ik het in het Engels doen. Bereik je veel meer mee dan Frans.

Maar hoe wil je dat doen? het forum is 1 talig. Dus kan men niet mee discussieren. Dus geen onderlinge binding
Door wslangerak
Het gaat hier om de Benelux als geheel in HWA, dus Nederlands, Frans en wellicht Duits. Zie nog een keer de titel van deze topic en het eerste bericht.

We dwalen af...
Door Meteonoord
wslangerak schrijft:
Het gaat hier om de Benelux als geheel in HWA, dus Nederlands, Frans en wellicht Duits. Zie nog een keer de titel van deze topic en het eerste bericht.

We dwalen af...

@Kees,

De opsteller van deze topic ( Olaf ) heeft al verzocht dit topic te sluiten.

Dan kunnen er ook geen misverstanden of afdwalingen ontstaan toch ?

Groet,

Bert
Door beneluxmeteo
Ik wil niet kinderachtig doen, maar waarom krijgen bepaalde mensen gelijk de stempel dat ze dingen aan het verzieken zijn.. Flauw, en onvolwassen vind ik het. Je mag hier toch wel je mening ventileren of niet dan? Als dat te gevoelig ligt, open dan geen onderwerp in een forum waarin je om meningen van een ander vraagt....

Gegroet
Door Eckie76
beneluxmeteo schrijft:
Ik wil niet kinderachtig doen, maar waarom krijgen bepaalde mensen gelijk de stempel dat ze dingen aan het verzieken zijn.. Flauw, en onvolwassen vind ik het. Je mag hier toch wel je mening ventileren of niet dan? Als dat te gevoelig ligt, open dan geen onderwerp in een forum waarin je om meningen van een ander vraagt....

Gegroet

Ik heb de topic geopend en nergens beweerd dat iemand iets verziekt.
Je linkt " bepaalde mensen" aan die stempel. Kan je dat nader uitleggen, want ik begrijp het niet.
Jammer dat een topic op zo'n manier weer moet verzanden, en omdat ik hem al voelde aankomen verzocht ik om sluiting.
Als dat iedere keer zo gaat, dan komen er op den duur geen voorstellen meer en kun je je afvragen wat het nut van alles nog is.
Door osjohn
Eckie76 schrijft:
Is het niet een goed idee om HWA ook Franstalig te maken om ook Waalse deelnemers aan te trekken?
Dan heb je een grotere dekking in Belgique en krijg je ook interessante geografische verschillen als er bijvoorbeeld deelnemers in de Ardennen zitten.
De kaartjes worden dan ook geheel benut en kunnen we binnenkort ons 300e station verwelkomen!
En Luxemburg mag er van mij ook bij, dus aan Duits en Letzebuergisch ontkomen we dan ook niet.;)

Ik vond het best een goed plan.

Les Temps Actuels of zoiets, Das Wetter Aktuell.

Maak je borst maar nat Luc.

Ik geef Olaf gelijk, HWA is BENELUX, de Nederlandse- Franse- en Duitse taal is dan een must om het plaatje compleet te maken.

Je kan toch een categorie maken van deze talen, en kunnen dan degene die deze talen machtig zijn alles beantwoorden.

John
Door jorissynaeve
Ik ben ook voor een uitbreiding naar de Benelux. Zo hebben we een nog betere dekking van de stations en vooral in België zal dit betere resultaten geven.
Door petergroeneveld
jorissynaeve schrijft:
Ik ben ook voor een uitbreiding naar de Benelux. Zo hebben we een nog betere dekking van de stations en vooral in België zal dit betere resultaten geven.

Vind het ook raar uitzien dat de weerkaartjes van België maar half bedekt zijn en die paar Waalse weerstations kunnen er makkelijk bij. En wat betreft de Luxemburgse stations dat zullen er ook niet zo heel veel zijn dus maak HWA bereikbaar voor de BeNeLux. Lijkt me wel een leuk initiatief.
Door Overijse
Er zijn waalse weerstations genoeg (40-tal), spijtig genoeg hebben deze allen een exclusiviteitscontract met een andere site getekend om enkel en alleen gegevens aan die site en hun persoonlijke site te leveren. Voor hun gegevens aan andere sites te leveren moeten ze de autorisatie aan die site vragen.

Ik citeer uit hun contract (voor de franstalig begrijpenden, anders maar eens door de google translate molen draaien) :

"L’exclusivité de vos relevés sur MeteoBelgique/MeteoBelgie (à l’exception de votre
site personnel éventuel). La publication de vos relevés sur un autre site devra être
autorisée au préalable par xxxxxxx"

Grtz
Kris

P.S.: Misschien kan Luc met die site praten over een samenwerking ????
Door etab
Dat is toch wel het laatste wat ik zou doen.
Mijn gegevens exclusief aan een site geven.