Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door WeerstationGraveNL
Wie herkent het niet.
Je bent op je werk en je ontvangt een sms van HWA omdat je weerstation al een x-aantal uren geen actuele data meer stuurt.

Je moet wachten tot je 's avonds thuis bent, vooraleer je actie kunt ondernemen.
Zou het dan niet handig zijn als je met je PDA op afstand het bureaublad van je PC kunt overnemen? Ik heb al diverse pogingen gewaagd met bijv. VPN, maar krijg het niet werkend.

Zijn er mensen die dit in de praktijk doen en wat zijn jullie ervaringen daarmee? Welke software/manier gebruik je voor de verbinding?

Alvast bedankt voor evt. reacties!
Door WeerstationGraveNL
Ah, ik zie dat je software op je eigen PC installeert, welke je via een wachtwoord toegang geeft.

Gebruik jij de koopversie, of telkens de proefversie ;)
Door weerzal
Wij werken met pc anywhere en nu ik het lees kan ik dat ook wel eens voor mezelf gaan gebruiken.
Weet alleen niet zeker of dat programma op de pda kan zal dat eens uitzoeken.

groet rob
Door tinuz97
Als je een pda hebt met windows mobile,kan je gewoon remote desktop nemen wat in windows xp al ingebouwd zit.
Tevens zit het ook in windows mobile ;)
Door osjohn
weerzoetermeer schrijft:
Ik gebruik al jaren Logmein hiervoor. Werkt perfekt vanaf een pc, PDA of iPhone. Zie www.logmein.nl

Gr.
Thierry

Ik ben zelf erg huiverig voor zulke oplossingen, je maakt het wel wat makkelijker om krakers of hackers op je computer te krijgen.

John
Door WeerstationGraveNL
Vandaar John mijn vraag naar ervaringen en of het überhaubt werkt, bijv. in combinatie met Weather-display. Ik wacht de reacties af.
Door Meteonoord
osjohn schrijft:
weerzoetermeer schrijft:
Ik gebruik al jaren Logmein hiervoor. Werkt perfekt vanaf een pc, PDA of iPhone. Zie www.logmein.nl

Gr.
Thierry

Ik ben zelf erg huiverig voor zulke oplossingen, je maakt het wel wat makkelijker om krakers of hackers op je computer te krijgen.

John

Ik ondersteun de mening van Thierry. Het bevalt mij uitstekend en het programma is goed beveiligd.

Groet,

Bert
Door Willy Peters
Ook ik maak regelmatig gebruik van logmein. Aangezien ik op de laptop (van mijn werk) draadloos internet heb is het makkelijk om indien nodig op je weerPC in te loggen. Vooral als je van HWA een sms-je krijgt dat je weerPC plat ligt. Het is ook erg goed beveiligd. Ik gebruik de free versie. Je kunt zelfs een ctrl-alt-del geven zodat je processen af kunt sluiten. Ook op afstand je PC laten herstarten werkt perfect. Heb ik zelf diverse malen gebruik van gemaakt als via Wswin Awekas niet te bereiken was. Er is een maar, de PC moet wel draaien. Afgelopen week was de weerpc vast gelopen. Dan kun je met Logmein ook niks meer.

Willy