Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door wsp
Eckie76 schrijft:
Die stats zijn idd niet echt bevorderlijk. Ik zou overwegen om Google Analytics te gebruiken voor je statistieken. Deze is reclamevrij en erg uitgebreid al in de basisversie. Ik ben er zeer tevreden mee.
Installeren van de code is simpel. Na 24 uur ontvang je dan al je eerste gegevens.
Popups kun je met de nieuwere FF en IE wel uitschakelen, maar dat zou niet hoeven.

groet Olaf

Die is inderdaad ook fijn en uitgebreid, maar een ding snap ik niet, waarom dat jullie externe gebruiken, gebruik toch gewoon je eigen stats van je eigen server, zonder scripts of wat dan ook ;-(
Tenzij het oinderdaad niet bij jouw hosting zit, dan ben je wel aan gewezen op externe, maar ik hou mij eigen data liever bij me zelf, je weet nooit wat ze eventueel met al die gegevens kunnen doen.

maar goed, dat is mijn idee over statistieken. In het pakket wat ik heb zitten er zelf's drie, kun je nog kiezen ook en ze draaien allemaal op de eigen server.
Door AenG
Ik gebruik hier ook google analytics, en die bevalt prima.
In mijn weblog staat nog een verhaaltje hoe je het moet installeren op een joomla-site.
Door Willy Peters
Nogmaals allemaal bedankt voor jullie inbreng. Ik heb inmiddels de webstats eraf gemikt. Ik heb One.com als hosting (nog geen 25 Euri per jaar en een geweldige service) en deze biedt ook een mooie stats-teller. Waarom ik die niet gebruikte? Nou dat was in eerste instantie makkelijker dan die van One.com. Ik hoefde maar op het symbooltje op mijn homepage te klikken en ik kon de stats bekijken. Bij de statsteller van One.com moet ik eest even als beheerder inloggen. Dit is iets omslachtiger. Maar als ik zie dat ik reclame meekrijg heb ik er dat graag voor over. En........weer wat geleerd op mijn 55 ste +

groet,

Willy
Door Eckie76
wsp schrijft:
Eckie76 schrijft:
Die stats zijn idd niet echt bevorderlijk. Ik zou overwegen om Google Analytics te gebruiken voor je statistieken. Deze is reclamevrij en erg uitgebreid al in de basisversie. Ik ben er zeer tevreden mee.
Installeren van de code is simpel. Na 24 uur ontvang je dan al je eerste gegevens.
Popups kun je met de nieuwere FF en IE wel uitschakelen, maar dat zou niet hoeven.

groet Olaf

Die is inderdaad ook fijn en uitgebreid, maar een ding snap ik niet, waarom dat jullie externe gebruiken, gebruik toch gewoon je eigen stats van je eigen server, zonder scripts of wat dan ook ;-(
Tenzij het oinderdaad niet bij jouw hosting zit, dan ben je wel aan gewezen op externe, maar ik hou mij eigen data liever bij me zelf, je weet nooit wat ze eventueel met al die gegevens kunnen doen.

maar goed, dat is mijn idee over statistieken. In het pakket wat ik heb zitten er zelf's drie, kun je nog kiezen ook en ze draaien allemaal op de eigen server.

Je bedoelt die stats die ik dan kan zien als ik via Plesk inlog in mijn beheergedeelte?
Wat betreft openbare data heb je gelijk. Stel jij hebt een zeer goed bezochte website, roept dat heel veel aandacht op.
Bij Google zijn ze wat dat betreft wel erg streng.

Wat ik aan Analytics fijn vindt is het grote aanbod aan opties.
De Bétaversie heb ik nog niet geprobeerd by the wee.
Door mdkleer
Je kan ook voor de optie kiezen op om de counter volledig in eigen beheer te hebben.

Je provider moet wel php ondersteunen maar ik vind deze persoonlijk erg pretting werken.

http://www.php-web-statistik.de/

Deze eist wel een kleine kennis van het unix command chmod. Maar dit is terug te vinden in de beschrijving. Was ist leider in Deutsch.

Groet,
Maurice