Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door Mente
Hallo allemaal,

Zijn er ook mensen die een weer server draaien met een linux besturings systeem. Zoals Suse, Debian, Ubuntu enz.

Graag hoor ik wat de ervaringen zijn, icm Weathter Display linux versie.

Mvg, Mente
Door mdkleer
Hoi Mente,

Ik draai zelf debian maar alleen het php en apache gedeelte. Weather display draait gewoon op een windows machine, en deze upload mijn data naar de debian server beide draaien ze binnen vmware om het aantal pc's te reduceren.

Op deze manier heb ik alleen een domeinnaam registratie nodig en geen hosting provider.

Groet,
Maurice
Door Luc
mdkleer schrijft:
Hoi Mente,

Ik draai zelf debian maar alleen het php en apache gedeelte. Weather display draait gewoon op een windows machine, en deze upload mijn data naar de debian server beide draaien ze binnen vmware om het aantal pc's te reduceren.

Op deze manier heb ik alleen een domeinnaam registratie nodig en geen hosting provider.

Groet,
Maurice
Hoi Maurice,

Wat gebruik je voor VMWare software? Heb je linux als host of windows? Of gebruik je VMWare ESXi? Ik kreeg VM Workstation niet aan de praat binnen Windows. Daarom heb ik Virtualbox geinstalleerd, met daarbinnen een ubuntu server gast systeem. Voor de stabiliteit wil ik dat omdraaien of ESXi gaan gebruiken als host.

Als weersoftware gebruik ik weatherlink. Ik gebruik dit alleen om de data te uploaden naar mijn website. Dat wil ook blijven gebruiken, dus blijf ik vast zitten aan windows.

Zodra ik een stabielere host heb, ga ik voor de overige zaken (fileserver, webserver en software ontwikkeling), de Ubuntu server gebruiken ipv de windows server.
Door mdkleer
Hoi Maurice,

Wat gebruik je voor VMWare software? Heb je linux als host of windows? Of gebruik je VMWare ESXi? Ik kreeg VM Workstation niet aan de praat binnen Windows. Daarom heb ik Virtualbox geinstalleerd, met daarbinnen een ubuntu server gast systeem. Voor de stabiliteit wil ik dat omdraaien of ESXi gaan gebruiken als host.

Als weersoftware gebruik ik weatherlink. Ik gebruik dit alleen om de data te uploaden naar mijn website. Dat wil ook blijven gebruiken, dus blijf ik vast zitten aan windows.

Zodra ik een stabielere host heb, ga ik voor de overige zaken (fileserver, webserver en software ontwikkeling), de Ubuntu server gebruiken ipv de windows server.

Hoi Luc,

Ik draai vmware server 1.07 op een windows server 2003 machine. Voor workstation heb ik niet gekozen omdat deze extra opties heeft die ik toch niet gebruik (meerdere snapshots enzo) Ik had geen hardware voor ESxi. Dit is toch meer op scsi / iscsi en nas gericht.

De machine is een dual core 3Ghz met 2 gb geheugen.
en hierin heb ik een windows 2003 server voor Weather Display en WeatherLink en VPlive. Verder heb ik de comport van mijn Davis in vmware doorgerouteerd naar de windows server waar Virtual VP het overneemd. Hierdoor is het mogelijk om meerdere weer applicaties te voorzien van de datafeed uit het weerstation. Dit kan via compoort en zelfs over IP.

Op de debian server draait het SMB protocol om de data van mijn Weatherdisplay de kopieren naar de debianserver waarna apache het overneemt.

Ik ben ooit begonnen zonder debian maar met IIS. Na een hoop problemen PHP redelijk aan de praat gekregen maar niet voor 100% vandaar de omschakeling naar debian. Dit werkt in de praktijk sneller dan IIS i.c.m php en het kost veeeel minder geheugen. (op dit moment 11 mb) en windows 169Mb

Groet,
Maurice