Algemeen forum voor discussie over de website
Door wsp
@Allemaal,

Ik persoonlijk wil niemand aan vallen of beledigen of in welke vorm men een aanval vindt, maar de MOS verwachtingen wijken flink af van het +- daadwerkelijk gegevens.
Beetje kan ik mee leven, maar het is totaal niet te vergelijken wat ik op dit moment de laatste twee weekjes heb gezien.
Op de site van http://nos.weathernews.nl/ zijn ze nog stukken beter en benaderen de verwachtingen meer als MC/HWA

De betere verwachtingen krijg ik nog altijd van Weerstation Simpelveld, die benaderen de gevens het meest, maar deze zijn dus weer echt plaatselijk gemaakt en hebben dus ook geen betrekking op het weer in Groningen.
Maar van een bedrijf asl Meteo Consult, verwacht ik toch wel meer dan wat ze nu leveren, hopelijk dat dit beter gaat worden in de snelle toekomst anders zal het hele gebeuren van de MOS van MC/HWA snel van mijn site verdwijnen, komt niet echt geloofwaardig over, ondanks de vele uren wat hier in gestoken zijn is de uitkomst minimaal.

Hoe is jullie mening hier over, over de gegvens die worden aan geleverd?
Door Oebele
Ik ben er juist heel tevreden over maar mischien dat bij u lokale invloeden/omgevingsfactoren makkelijker tot een grotere afwijking kunnen leiden dan hier.
Door jorissynaeve
Daar is toch al een discussie over geweest waaruit bleek dat we enkel de computer-gegenereerde mos-output kregen en nog niet nagekeken waren?
Wij konden die "nagekeken" versie krijgen maar dat moest nog aangepast worden. Ik vermoed dat dat nog niet gebeurd is tenzij ik hier ergens overgelezen heb.
Door Wietse
Hallo allemaal,

Ik ga vanaf nu bijhouden wat de verwachte waarden zijn en wat het is uitgekomen. Wat ik wel heb begrepen is dat vanaf binnenkort de MOS verwachting misschien ook wordt nagekeken door een meteoroloog van Meteo Consult, hierdoor is de verwachting niet om 09:45 en 21:45 's avonds beschikbaar maar een uur later.
Verder ben ik opzich aqua uiterlijk en gegevens heel tevreden over mijn MOS verwachting. Ook dankzij Joris van Weerstation Gent-Dampoort, die me heeft geholpen met de XML van de MOS verwachting.

@WSP: Dit zijn gewoon de gegevens van Weathernews.nl, maar dan in NOS style.
Door Meteo Simpelveld
wsp schrijft:
@Allemaal,

Ik persoonlijk wil niemand aan vallen of beledigen of in welke vorm men een aanval vindt, maar de MOS verwachtingen wijken flink af van het +- daadwerkelijk gegevens.
Beetje kan ik mee leven, maar het is totaal niet te vergelijken wat ik op dit moment de laatste twee weekjes heb gezien.
Op de site van http://nos.weathernews.nl/ zijn ze nog stukken beter en benaderen de verwachtingen meer als MC/HWA

De betere verwachtingen krijg ik nog altijd van Weerstation Simpelveld, die benaderen de gevens het meest, maar deze zijn dus weer echt plaatselijk gemaakt en hebben dus ook geen betrekking op het weer in Groningen.
Maar van een bedrijf asl Meteo Consult, verwacht ik toch wel meer dan wat ze nu leveren, hopelijk dat dit beter gaat worden in de snelle toekomst anders zal het hele gebeuren van de MOS van MC/HWA snel van mijn site verdwijnen, komt niet echt geloofwaardig over, ondanks de vele uren wat hier in gestoken zijn is de uitkomst minimaal.

Hoe is jullie mening hier over, over de gegvens die worden aan geleverd?

De reden dat de MOS verwachting van MC een behoorlijke discrepantie (afwijking) in zich draagt ligt o.a. in het feit dat MC in mijn ogen geen goede dekking heeft en dat op verschillende plaatsen in Nederland (lees Zuid-Limburg) een dermate geografische verscheidenheid heeft dat MC op dit moment geen betrouwbare verwachting kan maken. Zou men dit willen dan zal er behoorlijk door het MC geïnvesteerd moeten worden, of er moeten betrouwbare data door amateurs geleverd moeten worden. Echter in mijn ogen zal dan het MC met de eer gaan strijken en de investering bij de amateur neerleggen.
In het verleden is mij duidelijk geworden dat het MC wel graag wil krijgen maar bij iets terug doen zij niet thuis geven.
Dit is niet hatelijk of beledigend bedoeld maar in mijn ogen de realiteit.
Hoe vaak zijn er geen beloftes gemaakt die niet, nog niet of erg laat zijn ingelost.

Groet Bert
Door wsp
jorissynaeve schrijft:
Daar is toch al een discussie over geweest waaruit bleek dat we enkel de computer-gegenereerde mos-output kregen en nog niet nagekeken waren?
Wij konden die "nagekeken" versie krijgen maar dat moest nog aangepast worden. Ik vermoed dat dat nog niet gebeurd is tenzij ik hier ergens overgelezen heb.

hallo,

Dat klopt, maar je moet mensen wakker houden he ;-)
Als ik nu andere verwachtingen zie die stukkenbeter en vaker geupdated worden, dan zet ik mijn twijfels, ondanks het mooie van deze MOS wat betreft in brengen in je eigen site, daar geef ik een 10 voor, dat is gewoon perfect, maar de data zelf over weer heb ik flinke afwijkingen, zelf volgens mij afwijkingen met de pro station's als KNMI.

Als dat nu beter is, dan hebben we een perfecte MOS, niks over het invoegen op de site's en dat je de data op fijne manier kunt gebruiken, dat is gewoon goed tot perfect vooral die Joomla MOD toevoeging van Joris, dat is gewoon punt gaaf.
Maar als de data niet klopt, dan heb je nog niks.
Wordt er over gezwegen, dan blijft het liggen, het moet nu toch sneller gaan in mijn ogen.

Daarom ook deze topic naar een tijdje, daarvoor kun je nog niks vinden en zeggen, nu loopt het een tijdje en mag er wel een mening komen van de data ten opzichten van al eerdere verwachtingen wat sommige gebruiken.
Door wthus
Oebele schrijft:
Ik ben er juist heel tevreden over maar mischien dat bij u lokale invloeden/omgevingsfactoren makkelijker tot een grotere afwijking kunnen leiden dan hier.

Precies, ben er eigenlijk ook tevreden over! denk vooral dat de lokale invloeden dan een rol spelen. Wel vind ik dat het plaatje pas laat doorkomt, vooral in de avond. xml gebruik ik niet, daar nog niet in verdiept, komt op termijn wel een keer.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11