Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door eugel
In verband met enkele wijzigingen aan de server kan het voorkomen dat het weerstation soms offline is.

Ook heb ik problemen met de temperatuur/luchtvochtigheids sensor. Ik vermoed dat de knoopcel de boosdoender is. Zodra ik hem eruit haal en later weer terugplaats doet de sensor het even en dan geeft ie er weer de brui aan.
Heb nieuwe besteld, dit duurt enkele werkdagen. Tot die tijd moeten we het maar doen met de grondtemperatuur.

Excuses voor het ongemak.

Groeten Marcel.
Door wthus
Marcel, succes!

Hier ook wat ongemak, de omrastering om het meetveld is kapot. Denk dat de paarden dat hebben gedaan, die "krengen" lopen toch al de boel in de weide ernaast kapot. Der staat geen grasspriet meer overeind :(
Door eugel
Nou voorlopig draait het weer.

Ook de sensor weer aan de gang gekregen. Weet niet zeker of de oplaadbare knoopcel aan het eind van zijn latijn is. Hij werkt weer gewoon. Heb alwel nieuwe besteld. Station draait hier nu 3,5 jaar dus je weet het maar nooit. heb nu binnenkort reserve celletjes op de plank liggen, ook voor mijn wind en regen meter. Tevens een setje spiegelverwarming aangeschaft. Bedoeling hiervan is om de regenmeter te gaan verwarmen.

Zo blijf je bezig met deze hobby toch? ;)

Groet`n uut de achterhoek.
Door Christian
Heb je in ieder geval een extra sensor liggen mocht hij er toch de geest aan geven, hoef je 'm alleen even te hermonteren en voila, heb je je sensor weer :-)

Trouwens, van welk weerstation maak je gebruik?
Door eugel
Christian schrijft:
Heb je in ieder geval een extra sensor liggen mocht hij er toch de geest aan geven, hoef je 'm alleen even te hermonteren en voila, heb je je sensor weer :-)

Trouwens, van welk weerstation maak je gebruik?

Hallo christian.

Helaas heb ik niet een extra sensor hier maar wel een paar extra oplaadbare knoopcellen. sensoren kan ik niet meer aankomen. Station wordt helaas niet meer gemaakt, komt wel van duitse bodem. WS2500PC.

Zie dat er soms nog wel eens sensoren woden aangeboden op internet. Ook de leverancier van mijn weerstation heeft soms nog wel eens sensoren op haar site staan. (http://www.elv.de) Zal dus hier eens moeten gaan shoppen. Wil het helemaal niet meer dan zal ik toch een keer overstappen naar een Vantage Pro2.
Voorlopig draait het weer prima.

Hier foto`s van mijn weerstation
http://www.middenweg.com/xml/Foto_s/weerstation/info_weerstation_hengelogld.htm

Groeten Marcel.
Door Regards
eugel schrijft:

Hallo christian.

Helaas heb ik niet een extra sensor hier maar wel een paar extra oplaadbare knoopcellen. sensoren kan ik niet meer aankomen. Station wordt helaas niet meer gemaakt, komt wel van duitse bodem. WS2500PC.

Zie dat er soms nog wel eens sensoren woden aangeboden op internet. Ook de leverancier van mijn weerstation heeft soms nog wel eens sensoren op haar site staan. (http://www.elv.de) Zal dus hier eens moeten gaan shoppen. Wil het helemaal niet meer dan zal ik toch een keer overstappen naar een Vantage Pro2.
Voorlopig draait het weer prima.

Hier foto`s van mijn weerstation
http://www.middenweg.com/xml/Foto_s/weerstation/info_weerstation_hengelogld.htm

Groeten Marcel.

Marcel,

Ik zie dat wij dezelfde weestation hebben >> Klik <<, heb hier ook problemen mee, bijna één jaar heeft de datalogger het niet gedaan, wilde in december een nieuwe bestellen maar dacht ga het toch maar weer even proberen, nou, heb hem weer aan de praat gekregen (probleem?) maar toen ging hij weer (dit probleem had ik ook al toen hij het nog deed) weer rare data doorgeven (zie print screen) aan Wheater Display (WD) dit deed hij alleen als ik met WD bezig was, alles weer van mijn server er af gegooid en opnieuw geinstallerd, sinds 13 januari gaat het goed, heel vreemd allemaal.

Gr Rik
Bijlagen
printscreenWD.jpg
printscreenWD.jpg (107.98 KiB) 5467 keer bekeken
Door Christian
Ik zie La Crosse staan, ik heb ook niet zulke goede ervaringen met La Crosse (specifiek mijn oude WS-2350): de weerstations ogen redelijk professioneel maar, als je ze een jaar gebruikt, geven ze er redelijk gauw de geest aan. Even een stukje geciteerd van mijn site:

"Eind september 2008 was er weer een klein dieptepunt. Het weerstation ging kapot. De thermometer sloeg op hol (’s nachts 70°C), de windmeter meette 310 km/u, wat, als dit officiëel gemeten was, een orkaan van categorie 5 zou zijn. De regenmeter meette 1.000 millimeter over 24 uur ....."
Door Weerstation Wijk
Christian schrijft:
Ik zie La Crosse staan, ik heb ook niet zulke goede ervaringen met La Crosse (specifiek mijn oude WS-2350): de weerstations ogen redelijk professioneel maar, als je ze een jaar gebruikt, geven ze er redelijk gauw de geest aan. Even een stukje geciteerd van mijn site:

"Eind september 2008 was er weer een klein dieptepunt. Het weerstation ging kapot. De thermometer sloeg op hol (’s nachts 70°C), de windmeter meette 310 km/u, wat, als dit officiëel gemeten was, een orkaan van categorie 5 zou zijn. De regenmeter meette 1.000 millimeter over 24 uur ....."

Hmmm.... waarom herken ik dit...

Begin januari, m'n sensor defect. Stond 's nachts (bij temperaturen van -8) op een stand van +59,8 graden. Ding vervangen. Lijkt mij dat hij nu qua temperatuur redelijk normaal is, zij het dat de temperatuur standaard een graad of 2 te hoog is. Daarbij is tijdens de vorst m'n windmeter bevroren (de standaard windmeter met ventilatortje, niet de windcups). Hierdoor lijkt die het nu ook niet meer lekker te doen. Geeft alleen waardes aan bij hogere windsnelheden. Na het vervangen van de temp/hum sensor, geeft nu de hum-sensor constant een waarde van 99% luchtvochtigheid aan...

WS zelf (heb hier een WS3600 van La Crosse)geeft standaard een binnentemp aan die een graad of 2 te hoog is...

Tijd om naar vervanging te gaan kijken dus :S
Misschien een Vantage pro 2 Plus (gelijk maar goed aanpakken).
Door SpeedyGJ
Heb zelf de WS3610 gehad ook veel problemen mee gehad, zelfs draad van sensor naar console werkte niet toen kon ik het wel helemaal vergeten. Na deze elende de nexus gekocht maar ook met deze elende gehad en nu de VP2 serieus doe het maar gelijk goed ;)