Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Eckie76
huins schrijft:
Hoi Martijn,

Ja ik had de buitenwand ook geïsoleerd en de sneeuw smolt ook wel iets, maar onderin bij de uitloop van de wip bevroor de boel en stond de wip vast.
Ik heb toen later naast de wip een lampvoetje E14 http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=611310 geplaatst met een 25 watt lampje, dit werkte perfekt.
Later heb ik de top van het vorstlint afgehaald waarin de temperatuurschakelaar zit en deze heb ik tussen de stroomkabel gemonteerd (past mooi in die waterdichte lasdoos)

Succes ermee,
Ronald

Exact hetzelfde meegemaakt; De sneeuw smolt goed in de trechter, maar het thermomlint genereerde te weinig warmte om de rest ook weg te werken, waardoor de uitlaatzeefjes langzaam dichtvroren. Het smeltwater liep dus wel netjes weg uit de trechter van de Vantage Pro, verliet ook de wipjes, maar vooral bij sterke afkoeling bij heldere hemel na een sneeuwbui, begon de boel te verstoppen bij de zeefjes. Het water kon dus niet meer snel genoeg "weglopen".
Door Eckie76
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Hallo Ronald en Olaf.

Dat zijn dus geen beste bevindingen van jullie waarvoor dank voor jullie feedback.

Ik zal het nog even afwachten tot de eerste Sneeuw zich gaat aandienen, Maar als ik jullie hoor dan is het al een beetje duidelijk wat er gaat gebeuren,of wat niet eigenlijk.

Misschien dan toch maar overschakelen op de Conrad verwarmingsfolie.
Ik wacht de eerste Sneeuw ff af en deel dan mijn bevindingen hier op het forum.

Werkt het ook hier niet goed kan ik altijd nog snel omschakelen naar de Manier waarop jullie het hebben gedaan.

Mvg,

Martijn

Het is in ieder geval effectief met de folie; het wordt echt goed warm binnen in de trechter, maar zeker niet overdreven heet. De aanschafprijs is meer dan redelijk, zeker als je het vergelijkt met de originele VP heater, die in feite op hetzelfde principe gebaseerd is.
De verwarmingsfolie is 100 % veilig, energiezuinig en uiterst robuust.

Mijn kosten:

Folie: 10,00
Trafo 12 volt - 220 volt: 15,00
Bananenstekkertjes: 1,00

Totaal: 26,00 euro.

Zelf een oude grasmaaierkabel gebruikt om de boel te verlengen naar een nabij stopcontact in onze garage.

Het werkt echt perfect bij mij.
Door weerzal
Hoeveel watt denken jullie dat voldoende is?

Ik ga werken met een schakelkastverwarmings element en een aparte thermostaat.
En of dat nu 12 of 230 volt is maakt niet uit het is een ingegoten element.

Groet rob.
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Goedenmiddag,

Bij deze even mijn bevindingen over mijn omgebouwde verwarmde regenmeter van de Davis VP2 met verwarmingslint voor waterleidingen.

Bij deze Temperaturen van afgelopen nacht van -5 en rijp en klein beetje Sneeuw volgt hier de balans.

Alles zat hier gister en vanmorgen onder de rijp behalve de regenmeter die was dooi in de trechter en halverwege(De bovenste helft van de buitenzijde)

Wat een aantal van jullie hier al voorspelde is gebeurt.

De Wip en uitstroom gaten zitten volledig vast en dichtgevroren

Conclusie is dus:

Mijn verwarmde regenmeter project met verwarmingslint is mislukt

Omdat ik binnenkort verhuis en mijn weerstation naar de nieuwe locatie gaat, ligt een nieuwe project met andere oplossing om de regenmeter te verwarmen nu ff stil(In de ijskast!! ff woordgrapje met deze vorst)

Mvg,

Martijn
Door WSL
Ik heb begin dit jaar gekozen voor een 20 Watt (naaimachine) gloei lampje in een E14 fittinkje. Werkt perfect. Trechter, kiepmechanisme en uitloopgaatjes blijven ijsvrij. Afgelopen zomer heb ik de binnenkant van de trechter ook nog voorzien van aluminiumfolie voor extra isolatie (tegen warmte verlies) en een kijkgaatje, zodat ik van afstand kan zien of het lampje nog brandt. Ik laat het lampje continu branden totdat de winter voorbij is, want als je het lampje met dit weer steeds aan en uit doet, is hij zo maar stuk.
Op mijn blog staan enkele foto's:http://www.weerstationleeuwarden.nl/weblog/?p=129
Door Overijse
Voila ook in Overijse is de regenmeter verwarmt vanaf nu, tevens werd het opvangoppervlak vergroot.

Gebruikte materialen :

- Schakelkastverwarming 15W rechtstreeks op 220V.
- aangezien de pluviometer van de lacrosse ws2350(14 x 7 x 14 cm) zo klein is emmer (10L) omgedraait erover gezet waar de bodem van de emmer vervangen werd door een trechter van 18 cm, zodoende meet ik ook vanaf nu met 0.199 mm ipv 0.518 mm per klik.

De schakelkastverwarming warmt dus de volledige emmer met zijn inhoud op. Hoop dat deze dus sterk genoeg zal zijn. Indien niet, kan deze snel vervangen worden door een andere schakelkastverwarming van 30W of een lamp.

Grtz
Kris
Door Snarf2000
Ik vind 220V in de vantage Pro van mij veel te link.
Water een stroom horen niet bij elkaar.

Ik heb vorig jaar mijn regenmeter voorzien van een 12V achterlampje van een auto.
Met een groene LED in de zijkant van de beker.
En hij is ook vorig jaar met -12.8 als uiterste minimum nooit bevroren geweest.

Kosten: 0,00

Hier een reisbeschrijving van mijn opstelling van de verwarming.
http://www.meteonoordwest.nl/nieuws/verwarming.htm

Frans
Door tinuz97
Ik ga morgen ook maar eens naar een autosloop hier in de buurt voor een fitting en autolampje....
Ik word simpel van de sneeuw in mijn davis,en als het gaat dooien:regen...
21 watt dus voldoende als ik het goed begrijp,en wat is goede,handige en niet dure isolatie?
Buurman is loodgieter,zouden die iets hebben bv van goede,dunne isolatie?
Door Snarf2000
tinuz97 schrijft:
Ik ga morgen ook maar eens naar een autosloop hier in de buurt voor een fitting en autolampje....
Ik word simpel van de sneeuw in mijn davis,en als het gaat dooien:regen...
21 watt dus voldoende als ik het goed begrijp,en wat is goede,handige en niet dure isolatie?
Buurman is loodgieter,zouden die iets hebben bv van goede,dunne isolatie?

Ik heb helemaal GEEN islolatiemateriaal gebruikt.
De warmte van de lamp moet volledig onder de emmer komen.
Of je zou de buitenkant van je emmer moeten isoleren. :laugh:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 18