- 10 nov 2010, 00:37
huins schrijft:
Exact hetzelfde meegemaakt; De sneeuw smolt goed in de trechter, maar het thermomlint genereerde te weinig warmte om de rest ook weg te werken, waardoor de uitlaatzeefjes langzaam dichtvroren. Het smeltwater liep dus wel netjes weg uit de trechter van de Vantage Pro, verliet ook de wipjes, maar vooral bij sterke afkoeling bij heldere hemel na een sneeuwbui, begon de boel te verstoppen bij de zeefjes. Het water kon dus niet meer snel genoeg "weglopen".
Hoi Martijn,
Ja ik had de buitenwand ook geïsoleerd en de sneeuw smolt ook wel iets, maar onderin bij de uitloop van de wip bevroor de boel en stond de wip vast.
Ik heb toen later naast de wip een lampvoetje E14 http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=611310 geplaatst met een 25 watt lampje, dit werkte perfekt.
Later heb ik de top van het vorstlint afgehaald waarin de temperatuurschakelaar zit en deze heb ik tussen de stroomkabel gemonteerd (past mooi in die waterdichte lasdoos)
Succes ermee,
Ronald
Exact hetzelfde meegemaakt; De sneeuw smolt goed in de trechter, maar het thermomlint genereerde te weinig warmte om de rest ook weg te werken, waardoor de uitlaatzeefjes langzaam dichtvroren. Het smeltwater liep dus wel netjes weg uit de trechter van de Vantage Pro, verliet ook de wipjes, maar vooral bij sterke afkoeling bij heldere hemel na een sneeuwbui, begon de boel te verstoppen bij de zeefjes. Het water kon dus niet meer snel genoeg "weglopen".