Algemeen forum voor discussie over de website
Door weerstationhoogeloon
#64850
pdw112 schrijft:
had mij al aangemeld maar ik kom er niet uit hoe ik de data moet aanleveren.
Ik gebruikt cumulus.


Ja, zover was ik ook gekomen, gisteren aangemeld, maar zie door de bomen het bos niet meer!
Ik gebruik zowel Cumulus als WeatherLink, maar bedoelen "ze" nu WeatherLink of WeatherLinkIP?. en je zou ergens een API vandaan moeten halen, waarmee de data wordt ge-upload. Ik zie nergens op de site bij MetOffice een download van een stukje software. (dat is een API toch?!?).

Ik snap het niet :blush:

gr. Remie

Weerstation Hoogelooon
Door pdw112
#64851
heb nog eens zitten surfen en vond dat je dat kan instellen bij de internet settings in cumulus.
Station ID en PIN

Vanavond maar eens kijken of ik het aan de praat krijg.


Maar dan is er nog een probleem.
Ik meet de wind in km/h en WOW wil het hebben ik m/s
Heb geen zin om mijn hele site aan te passen maar m/s
Door weerstationhoogeloon
#64852
Hallo Arnout,

ik ben ook even aan het google-en geweest, en inderdaad je moet de instellingen in Cumulus doen. In het tabblad "Internet Settings" - "Sites/Options", staan rechtsonder de invulvelden voor WOW. (Weer wat geleerd!)

Blijft nog het issue van de m/s versus de km/h ....
Vanavond maar eens zoeken. Maar ik ben ook niet van plan om mun hele site om te gaan bouwen.

(en nog even zoeken hoe je dat vanuit WeatherLink kunt doen...)

gr. Remie

Toegevoegd:
ik zie dat op een later tijdstip omschakelen van meet-eenheden géén optie is:
‘Units’ block (Important): These are the units in which you wish to see readings displayed. They are also the units used when saving data to the disk files. Think carefully about your preferences before you start to use Cumulus seriously – if you change your mind on units later then your data files will have a confusing mixture of stored units;

Dus dan kun je eigenlijk geen windsnelheden aanleveren :S
Door hvd51
#64858
Voor die weerstations die WUHU gebruiken is er en tabblad in de setup voor MET Office (dus WOW).

Ook om naar andere samenwerkingsverbanden te uploaden zijn er tabbladen.

Harm
Door Meteoschoonebeek
#64859
Meedoen

Hoe kan ik meedoen aan WOW-NL en moet ik me registreren om een waarneming door te kunnen geven?
Op dit moment loopt de gegevensstroom in WOW-NL via de Britse UK Met Office. Je hoeft je dus niet te registreren bij WOW-NL. Registratie bij WOW-UK is echter noodzakelijk om de gegevens van jouw weerstation automatisch te kunnen delen in het WOW-netwerk, en het station te beheren.


Hoe kan ik me registreren op het WOW-netwerk?
Je kunt jezelf registreren via de website van WOW-UK.
Bekijk voor een uitgebreide instructie de aanwijzingen op het tabblad ‘Meedoen’.


Wat kost het om mee te doen aan WOW-NL?
Meedoen aan WOW-NL is gratis. Er zijn geen kosten verbonden aan het gebruik van de website en het aanmelden, delen en vergelijken van waarnemingen. De kosten voor een automatisch weerstation en aansluiting op internet zijn voor eigen rekening.


Ik heb problemen bij het registreren op de WOW-UK site

Wanneer je problemen ondervindt bij het registreren, controleer dan onderstaande items.
1. Je gebruikersnaam (‘Username’) moet uit minimaal vijf tekens bestaan en niet hetzelfde zijn als je e-mailadres of wachtwoord.
2. Je gekozen gebruikersnaam moet beschikbaar zijn, check dit via de knop ‘Check availability...’.
3. Je wachtwoord moet minimaal acht tekens bestaan, waarvan minstens één cijfer en anders dan je gebruikersnaam.
4. Je moet alle verplichte velden invullen:
- voornaam (First name);
- achternaam (Family name);
- gebruikersnaam (Username);
- wachtwoord (Password);
- wachtwoord bevestigen (Confirm password);
- e-mailadres (Email);
- verificatiecode (Verification Code);
- twee vragen in het kader van de gebruikersenquête (Customer Survey);
- het vakje bij de algemene voorwaarden (Terms and Conditions).
Neem bij aanhoudende problemen bij registratie contact op met WOW-UK: enquiries@metoffice.gov.uk.


Hoe komt het dat ik mijn station niet op de kaart zie staan?
Controleer of je station wel actief is. Op de kaart worden namelijk alleen actieve stations weergegeven. Klik op ‘Filters’ in de kaart en kies de optie ‘Geen data geleverd’. Is je station nu wel zichtbaar, dan kun je jouw station activeren door in WOW-UK naar de pagina ‘Sites’ te gaan en vervolgens onder ‘Edit’ voor het station dat je wilt activeren het vakje ‘Station active?’ aan te vinken.

Voor meer informatie kun je even kijken in handleiding van wowhttps://wow.knmi.nl/data/WOWNL_VMBO_Aan_de_slag_met_WOW.pdf
Door T.J.
#64861
Ook weerstation Noordbergum doet vanaf heden mee aan WOW KNMI.
Aanmelden en activeren was een fluitje van een cent (via MET office UK).
Voor wat betreft de eenheden, m/s wordt alleen gebruikt voor de weergave op de site.
Ik lever de data naar mijn eigen site gewoon in km/h aan.
Werk alleen wel met meteobridge, hoe dit met Cumulus zit weet ik niet.

Groeten Tjeerd.
Door weerstationhoogeloon
#64863
Het is mij ook gelukt met Cumulus.
Weerstation Hoogeloon doet ook mee;)

Enige probleempje is het aanpassen van de instellingen.
ik heb het vinkje bij Allow Data Download? uitstaan; maar toch zijn de buttons Download en Exporteer actief op de site https://wow.knmi.nl/!

Heeft iemand enig idee hoe ik dit voor elkaar krijg?
Of moet ik alle instellingen verwijderen bij MetOffice, en dan enige tijd later weer een nieuwe site aanmelden?
Ik heb het idee dat, wat je insteld bij de settings op Metoffice, pas enige tijd later wordt doorgevoerd op de site https://wow.knmi.nl/.

gr. Remie