Algemeen forum voor discussie over de website
Door weerzoetermeer
Hoi Etab,

Heb je niet toevallig een offset ingesteld in de software van Weather-display om de dag temperatuur een beetje te drukken als de zon in de tuin komt?

Hoi Jan,

Ik zie het vaker op HWA dat stations verkeerde data versturen en in de meeste gevallen is de software dan WD die dan is vastgelopen en dan toch data verzend.

Nou volgens mij valt dat wel mee, ik zal het eens een beetje volgen. Wat mij wel opvalt is dat stations die niet 24 uur aanleveren, op het moment dat hun systeem weer aan gaat er vage dingen met de data gebeuren. Wat ik ook vaak zie is verkeerde data in combinatie met de meteohub.

Hier heb ik WD al jaren draaien zonder problemen. WS-Win heb ik ook maar dat loopt hier telkens vast. Ik heb het op verschillende systemen geprobeerd maar het wil maar niet lukken. En de ondersteuning is ook niet echt goed, althans dat is mijn ervaring dan.

Maar goed...een beetje off-topic van mijn kant ;)

Gr.
Thierry
Door etab
Behalve dat ik mijn website heb gewijzigd ben ik nergens aan geweest.
En een gewone handmeter meet nu hetzelfde.
Mijn pc staat al maanden 24/7 aan. Ik gebruik die pc verder nergens voor.

Ik heb nu net de meter in mijn nieuwe kast gehangen (De gamma kast) en de temp schiet 5 graden omhoog in 10 minuten?????

Nou hoop ik maar niet dat ik morgen weer extreem hoog zit.

Anders snap ik er niks meer van. Meer kan ik niet doen
Door tinuz97
etab schrijft:

Ik heb nu net de meter in mijn nieuwe kast gehangen (De gamma kast) en de temp schiet 5 graden omhoog in 10 minuten?????

Is logisch,je verwarmd nl je sensor als je die in je handen hebt gehad,zal wel zakken weer ;)
Door jango
etab schrijft:

Waar had je hem dan eerst hangen en hangt die handmeter op de zelfde plaats of elders in de tuin ( hing hij soms in een koelkast) en meten ze nu ook hetzelfde of heb je nu verschil in temperatuur
Door weerzoetermeer
Ik vind het overigens wel een erg vage temperatuur sprong. Wellicht is je sensor niet goed. Ook al zou de temperatuur in de weerhut 5 graden hoger zijn dan nog zou je dat redelijk geleidelijk op je sensor moeten zien en niet ineens een stap van 5 graden.

Gr.
Thierry
Door mavlo77
Ik ben nu ook bezig met experimenteren.

De temperatuursensor (van de Davis Vantage Pro 2) staat nu even ter proef onder een boom in de schaduw... Guess what!!! Nog steeds 19 graden t.o.v. 14 graden KNMI!!! Hij daalt nu wel iets. Dus ik heb gewoon lokale hitte hier als de zon schijnt!

Maar ander punt: de poging om de temperatuursensor los te koppelen van de regenmeter lukt niet... Ik krijg de het witte kastje met de zender niet van de regenmeter los. Dit moet omdat ik de regenmeter gewoon met een normaal telefoonsnoertje kan verlengen en de temp-sensor niet. Heeft iemand dit al eens gedaan? Het witte vergrendelmechanisme lijkt zo te zijn opgezet dat dit eens erop nooit meer eraf kan zonder schade.
Door mavlo77
*** update ***

Tijdens het geklungel om de zender te verwijderen van de regenmeter kwam mijn vriendin even kijken waarom ik zo stond te klooien. Ja moet je dit indrukken, en dat omhoogtrekken, zei ze... Ow... En ja hoor! Los! Blijkt het een soort constructie in 3 delen te zijn. Het tussenplaatje is een soort wig.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 16