Algemeen forum voor discussie over de website
Door nolversteeg
#64864
Ik ga nog even niet in zee met de heren WOW, omdat het geheel nog lang niet gereed is en waarschijnlijk ook nog eens verwacht wordt dat de HH meteo hobbyisten hapklare brokken aanleveren ,
wel in het Engels, maar niet zo moeilijk te vertalen denk ik.

◦An add-on program to the standard Weatherlink software (we have a suitable add-on under development currently);

Dus weatherlink doet nog niet helemaal mee . mits je een csv file maakt en die weer ieder moment upload naar wow.
een module zoals voor wunderground is er nog niet.
groetjes Nol.
Door Pim
#64865
Goedenavond allemaal,

Misschien dat iemand mij, die achteraf stom bezig is geweest, kan en wil helpen.

Tijdens het aanmaken/aanmelden van mijn weerstation op WOW heb ik de 2 cijferige site-ID, die ingevuld moest worden vermoedelijk over het hoofd gezien.
Nou ben ik al de hele avond aan het zoeken waar dit moet worden ingevuld, maar vinden doe ik dit niet.
In Weather-Display heb ik wel de nodige ID gegevens ingevuld, maar nou nog die ene in WOW.


Kan iemand me misschien zeggen waar ze dit willen hebben?
Alvast heel hartelijk bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet

Pim
Weerstation Roden
Door regenbui
#64869
Goedenavond allemaal,

Misschien dat iemand mij, die achteraf stom bezig is geweest, kan en wil helpen.

Tijdens het aanmaken/aanmelden van mijn weerstation op WOW heb ik de 2 cijferige site-ID, die ingevuld moest worden vermoedelijk over het hoofd gezien.
Nou ben ik al de hele avond aan het zoeken waar dit moet worden ingevuld, maar vinden doe ik dit niet.
In Weather-Display heb ik wel de nodige ID gegevens ingevuld, maar nou nog die ene in WOW.


Kan iemand me misschien zeggen waar ze dit willen hebben?
Alvast heel hartelijk bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet

Pim
Weerstation Roden
met je een gebruikersnaam en wachtwoord kan je inloggen op https://logon.metoffice.gov.uk/opensso/ ... rset=UTF-8 Klik op sites en sites information hier zie je ook je site ID staan, begint zeer waarschijnlijk met een 9
Klik op edit site hier zie je ook je PIN staan
Deze met je site ID voer je in het programma wat je gebruikt om data te uploaden.

succes

gr

Theo
Door Pim
#64871
Beste Theo,

Dank je wel voor jou snelle antwoord.

Vermoedelijk zou het er zo uitzien als ik mijn 2 cijferige Pin ergens had ingevoerd tijdens het aanmelden, maar nu staat er wel de 6 cijferige pincode (begint met een 9) maar niet het 2 cijferige "stationsnummer"

Op de pagina Site Details staat:

Bovenaan : Site naam
Daaronder : Site Tijdzone
Daaronder in blauw: AWS 6-cijferige pincode
Daaronder : Site logo


Misschien moet ik maar alles laten deleten en opnieuw beginnen.
Of heb je nog een idee?


Met vriendelijke groet

Pim
Weerstation Roden
Door regenbui
#64872
Heb even een stukje WOW-KNMI gecopieerd.

Registreer eenmalig bij UK MetOffice WOW
Voordat je je station(s) kunt aanmelden, is registratie bij UK Met Office WOW (WOW-UK) noodzakelijk: https://register.metoffice.gov.uk/WaveR ... servations. Na registratie ontvang je een mail met “Met Office Registration”. Via de link in de mail kom je in het inlogscherm van WOW-UK. Log hier in met de door jou opgegeven username en password. Nu kun je je weerstation aanmelden (zie stap 3).

Meld je WOW station aan
Nu kun je beginnen met het aanmelden van je weerstation op WOW-UK. Ga hiervoor weer naar de de site van WOW-UK. Login en kies onder “Account” vervolgens voor “Create New Site”. Hiernaast vind je een invulinstructie waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe dat precies werkt. Om de waarnemingen van jouw weerstation te kunnen herkennen en om ervoor te zorgen dat de waarnemingen op de juiste geografische locatie op de kaart worden geprojecteerd heeft de software die je gebruikt een stationsnummer (site ID) en een 6-cijferige pincode (AWS 6-digit PIN, mag je zelf bedenken) nodig. Deze worden gegenereerd tijdens de aanmelding van een weerstation.


Bij het aanmelden van je AWS moet je een aantal kenmerken (location attributes) instellen die inzicht geven in de directe omgeving van jouw station en de gebruikte apparatuur. Onder 'Richtlijnen plaatsen station' vind je een aantal tips voor het kiezen van een geschikte locatie. Lees verder over de classificatie die WOW toekent aan jouw station onder 'Classificatie van stations'.
Door JozBaz
#64879
Ik vind het wel een goed initiatief en een leuk idee dat het KNMI en de Met Office wellicht iets aan mijn data hebben, dus ik heb me ook aangemeld. Het duurde even voordat mijn stationskenmerken (location attributes) op het Nederlandse WOW.knmi.nl verschenen, maar verder was het zo gepiept (ik gebruik WeatherCat voor Mac, waar ondersteuning voor WOW (en andere on-line services) zit ingebouwd - een aanrader).

Groet,

Jos
Door Pim
#64881
Beste Theo,

Heb nu denk ik alles geprobeerd om de plaats te vinden waar de 2 cijferige code (achteraf) ingevuld kan worden.
Ik heb zo,n idee, als je daar direct niks invult, dat later invullen niet mogelijk is.
Daarom heb ik WOW gevraagd alle data van mij te deleten, zodat ik opnieuw kan beginnen.
Ben erg benieuwd of het zo gaat werken.

Ondertussen wil ik jou bedanken voor de geboden hulp.

Met vriendelijke groet en goed weekend gewenst

Pim
Weerstation Roden
Door weerstationhoogeloon
#64889
Pim schrijft:
Beste Theo,

Heb nu denk ik alles geprobeerd om de plaats te vinden waar de 2 cijferige code (achteraf) ingevu


2 cijferige code?? Huh? je moet toch een 6-cijferige code aanmaken?
Door bgr
#64892
Ik weet niet of het onder dit item valt, maar je kunt de temperaturen op de WOWsite ook mooi terugzien door op de balk onderaan te schuiven. Als je de balk op 6 uur zet vandaag (2-5-2015), dan zie je mooi alle minimum temperaturen en waar het tot vorst kwam: een strook van de Noord-Veluwe via Drenthe naar Stadskanaal.
Toch wel een aanwinst.

BertGr.