Algemeen forum voor discussie over de website
Door osjohn
Als ik telkens moet met tegenzin bij HWA mijn webpagina en gegevens zou aanleveren omdat er commercieel wat aan verdiend zou worden !!!!!!!!!

Dan stopte ik alla minute, en jutte mezelf niet op.

Op onze leeftijd is dat slecht voor het hartje.

John
Door Meteonoord
Rob,

Ik kan mij er wel in vinden, de weg van de minste weerstand.

Het ga u goed,

Bert J. van Bergen

Rob Sluijter schrijft:
Beste Bert,

Uit deze begrijp ik dat het je gaat om de onkostenvergoeding die HWA ontvangt.

Die onkostenvergoeding is volkomen terecht en heeft niets te maken met waar het hier omgaat: weeramateurs kunnen bijdragen aan onderzoek.
HWA maakt kosten voor het hosten van de website/forum (datatransmissie, server, electriciteit) en onderhoud (in de lucht houden van de site).

Rob Sluijter
ps: onderstaande bijdrage is niet inhoudelijk, bot en kwetsend. Ik ga verder niet meer met je in discussie.

Meteonoord schrijft:
Rob,

Kom nu, hou toch op met strooien van zand.

Hoe je het wind of keert er worden revenuen geïncasseerd. En de rondleiding ach ik denk dat je daar mijn antwoord wel op weet.

Groet,

Bert J. van Bergen

Door Meteonoord
osjohn schrijft:
Als ik telkens moet met tegenzin bij HWA mijn webpagina en gegevens zou aanleveren omdat er commercieel wat aan verdiend zou worden !!!!!!!!!

John

Zo is het, John.
Verdienen is niet erg en zeker niet vies maar kom er dan voor uit zeker als je daarvoor gebruik maakt van derden.

Groet,

Bert J. van Bergen

Ps. Hoe is het met jou hart ?
Door weermaarssen
Hallo Mede weeramateurs.

Ik heb geen bezwaar dat er een samenwerkingsverband word onderzocht ( nog niet uitgevoerd ) tussen HWA (dat zijn wij dus) en de grote KNMI.
Laat die grote KNMI ons maar een in de watten leggen, door de amateurs waarvan er vele zijn die als hobby hun laatste eurocentjes hebben geinvesteerd in hun weerstation. Ik begrijp de fustratie van sommige amateurs best. Ik ben klein en jij ben groot is waarschinlijk hun gedachte. De keuze is aan ons en als Luc daarvoor een vergoeding krijgt dan mag dat van mij, maar niet de minder draagkrachtigen zoals ik in reacties lees niet links laten liggen.
De informatie komt van ONS.

Hoe zit het met het samenwerkingsverband met Meteoconsult dan?

We horen het wel.

Groet uit het midden des Land`s

Louis
Door petergroeneveld
Wat betreft de tegemoetkoming van het KNMI voor de weeramateurs, is het wel of niet een vooruitgang t.o.v. MC?

We krijgen een site met klimatologische kaartjes, de data hiervoor leveren wij zelf aan dus het is in feite onze eigen inbreng.

Van MC hebben we destijds een MOS verwachting gekregen voor onze omgeving, die is wel door MC zelf gemaakt, maar daar hebben we wel een tijdje op moeten wachten.

Ook gekregen de MOS verwachting in XML formaat, die dank zij Joris zijn script slechts door enkele van ons in gebruik is genomen. Echter op de weericoontjes, ja daar hebben we ook enkele maanden op moeten wachten.

Blijft over nog een jaarlijkse bijeenkomst met rondleiding en een presentatie bij het KNMI. Op de uitnodiging van MC ben ik nog steeds aan het wachten!

Ben benieuwd hoe dat met het KNMI gaat!
Door weermaarssen
Meteonoord schrijft:
osjohn schrijft:

John

Zo is het, John.
Verdienen is niet erg en zeker niet vies maar kom er dan voor uit zeker als je daarvoor gebruik maakt van derden.

Groet,

Bert J. van Bergen

Ps. Hoe is het met jou hart ?

Pillen voor je hart zijn straks misschien verkrijgbaar via het KNMI.

Mannen maak je niet te druk toch?

Groeten,

Louis
Door AenG
Ik vind het een prima initiatief. Voor ons weeramateurs heeft het alleen maar voordelen!

Gr Geert
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 22