Algemeen forum voor discussie over de website
Door mavlo77
Heel mooi gemaakt, de grafieken!

Ik heb al zitten knutselen met JPGraph, maar kreeg enkel foutmeldingen, geen grafiek :(. Dus doe ik het nog met de Weatherlink grafiekjes. Zal nog eens gaan proberen als ik er zin in heb.

Goede tip om die null waarden in te voeren bij ontbrekende data!
Door Punkie
Hallo Luc

Het valt me op dat bij de overgang van lokale zomertijd naar lokale tijd de tijd veranderd wordt om 02:00 ipv 03:00. Dat vanavond om even na half 10 geconstateerd. Mogelijk een klein foutje in de grafieken. Op zich geen groot probleem, komt maar 2 keer per jaar voor. Als de klok achteruit is de som 03:00-01:00 en en als hij vooruit gaat 02:00 + 01:00. Mogelijk by achteruit zetten van de klok 02:00 aangehouden ipv 03:00 in het programma.
Voor de dag van 00:00 tot 24:00 maakt het niet uit, alle gegevens zijn er dan.

Vriendelijke groeten, Punkie
Door mavlo77
Goed punt, ik kwam er zelf ook weer achter. Hoewel ik alles in universal-unixtime in de database zet, gaat er toch iets fout. Ik dacht dat PHP in de conversie van local time naar unixtime toch gewoon rekening houdt met zomer/wintertijd. Nog niet diep in gespit, maar zoals je aangeeft is het maar een uurtje x2 per jaar.
Door Luc
Het valt me op dat bij de overgang van lokale zomertijd naar lokale tijd de tijd veranderd wordt om 02:00 ipv 03:00. Dat vanavond om even na half 10 geconstateerd. Mogelijk een klein foutje in de grafieken. Op zich geen groot probleem, komt maar 2 keer per jaar voor. Als de klok achteruit is de som 03:00-01:00 en en als hij vooruit gaat 02:00 + 01:00. Mogelijk by achteruit zetten van de klok 02:00 aangehouden ipv 03:00 in het programma.
Voor de dag van 00:00 tot 24:00 maakt het niet uit, alle gegevens zijn er dan.

Goed gevonden! Oplossen is echter lastig:
In de grafieken, gebruik ik de datum en tijd die door het betreffende weerstation wordt meegestuud. Ik heb daar dus geen invloed op. Via moeilijke omwegen kan ik wellicht wat verzinnen, maar op dit moment vind ik de effort daarvoor niet opwegen tegen de 'baten'.
Door jorissynaeve
Nu zie ik met de eerste keer negatieve temperaturen dat de temperatuurscurve door de tijdslegende loopt. Misschien is het handiger om de tijdsas niet op 0 te leggen maar op een negatieve waarde want zo is het wat onduidelijk.
Door wthus
jorissynaeve schrijft:
Nu zie ik met de eerste keer negatieve temperaturen dat de temperatuurscurve door de tijdslegende loopt. Misschien is het handiger om de tijdsas niet op 0 te leggen maar op een negatieve waarde want zo is het wat onduidelijk.
Bijlagen
grafieken.png
grafieken.png (3.19 KiB) 3180 keer bekeken
Door Luc
[img size=306]http://www.hetweeractueel.nl/images/fbfiles/images/Image2.png[/img]
Bijlagen
Image2.png
Image2.png (3.41 KiB) 3180 keer bekeken
Door wthus
Luc schrijft:

Super! B) :)
Door jorissynaeve
wthus schrijft:
Luc schrijft:

Super! B) :)

Inderdaad :)