Algemeen forum voor discussie over de website
Door Luc
wsp schrijft:
@Allemaal,
@Luc,

Luc zijn deze MOS plaatjes alleen voor ons zelf of zijn die ook te zien op MC?

Als ik nu op MC kijk zie ik toch een flinke afwijking met actueel weer, of is dit de afspraak dat ze onze data niet gebruiken?

Groetjes.
Hoi Marcel,

Deze MOS plaatjes zijn inderdaad alleen voor ons als deelnemers. Deze zijn niet te zien op de website van MC.

Onze data wordt momenteel nog niet verwerkt door MC. Pas in de loop van januari zullen ze data kunnen verwerken.

Luc
Door Weerstation Wijk
Luc schrijft:
Onze data wordt momenteel nog niet verwerkt door MC. Pas in de loop van januari zullen ze data kunnen verwerken.
Luc

Hoi Luc,

Is dat ook de reden waarom er nog geen link te vinden is naar HWA op de site weer.nl? Of ik moet niet goed zoeken....

Groetjes

Theo
Weerstation-Wijk.nl
Door osjohn
MC verwerkt de data echt wel, op radio Gelderland komen nu de temperaturen van de plaatselijke weerstations.
Is best leuk om de temperatuur te horen uit je eigen dorp op de radio.

John
Door Luc
Een paar reacties:

Is dat ook de reden waarom er nog geen link te vinden is naar HWA op de site weer.nl? Of ik moet niet goed zoeken....
Binnenkort wordt er op weer.nl aandacht geschonken aan de samenwerking middels een weernieuws artikel.

MC verwerkt de data echt wel, op radio Gelderland komen nu de temperaturen van de plaatselijke weerstations.
Is best leuk om de temperatuur te horen uit je eigen dorp op de radio.
Radio Gelderland kijkt op www.hetweeractueel.nl/gelderland voor de actuele temperaturen.
De data wordt nog niet verwerkt door Meteo Consult. De dataverwerking is nog in de testfase.

En hoe zit het met de verwachtingstekst op HWA. Dit zou volgens de overeenkomst ook meerdere keren per dag geleverd worden door MC
Klopt, dit moeten we nog ontwikkelen. Ik geef echter liever de voorkeur voor een weerbericht opgesteld door een weeramteur. Dat vind ik beter aansluiten bij de doelgroep van de website. Er zijn 2 deelnemers die hebben aangeboden dagelijks een weerbericht te willen opstellen. Ik ben een stuk beheersoftware aan het schrijven om het weerbericht te plaatsen op HWA. Als backup wil ik dan eventueel van MC gaan gebruiken.

Ja, en de weersomschrijvingen van de XML versie. Of is je contactpersoon nog op vakantie?
Wordt momenteel aan gewerkt. Er komt een lijst met alle mogelijke waarden...
Door jorissynaeve
Luc schrijft:
Ja, en de weersomschrijvingen van de XML versie. Of is je contactpersoon nog op vakantie?
Wordt momenteel aan gewerkt. Er komt een lijst met alle mogelijke waarden...

Dat zou inderdaad handig zijn want nu snap ik er niets van :P
In de 30 nummers voor de weersymbolen en ze zijn niet uniek. Zo zijn 2/11/24 zwaar bewolkt, maar 2 en 24 ook licht bewolkt.
36 kan dan regen/motregen of buien zijn enzo...
Door CoenVS
Hoi Joris e.a.,

Na zoekwerk hebben we vanochtend ontdekt dat er een foutje zit tussen de koppelingen van de weersymbolen uit de MOS en de presentatie naar de plaatjes en XML.
We werken eraan, maar het is diep graven aangezien het probleem zich niet alleen voor jullie voordoet, maar ook op andere plaatsen. Daarom kunnen we het niet zomaar aanpassen.
Overigens gaat het voor de meeste symbolen wel goed. Een combi van regen en sneeuw is een voorbeeld waarbij het momenteel niet goed gaat.

We proberen het z.s.m. te verbeteren en dan stuur ik ook de goede plaatjes die jullie kunnen gebruiken om de XML te vertalen.

Groeten,
Coen
Meteo Consult
Door tvg
jorissynaeve schrijft:
Dat zou inderdaad handig zijn want nu snap ik er niets van :P
In de 30 nummers voor de weersymbolen en ze zijn niet uniek. Zo zijn 2/11/24 zwaar bewolkt, maar 2 en 24 ook licht bewolkt.
36 kan dan regen/motregen of buien zijn enzo...

Ik gebruik nu de weersomschrijving voor het weergeven van de iconen, dan heb je dat probleem niet.
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45