Algemeen forum voor discussie over de website
Door kees ws middelburg
Er zijn wel meer weerdiensten die op 2 mtr meten.
o.a de wetterzentrale doet dat ook
In het begin heeft het knmi altijd op 2 mtr gemeten,ze zijn voor het gemak naar
1.50 mtr gegaan ,zodat dat ze er makkelijker bij konden om schoon te maken.

Grt Kees ws mdl
Door Mike
kees ws middelburg schrijft:
In het begin heeft het knmi altijd op 2 mtr gemeten,ze zijn voor het gemak naar
1.50 mtr gegaan ,zodat dat ze er makkelijker bij konden om schoon te maken.

Dit geeft al een beetje aan dat de hoogte niet zo bar veel uit maakt, 1,5 meter of 2 meter, ik zou met een achtertuin zowiezo al boven de schuttingen/hagen gaan staan met mn windmeter en temp. meter, al was het maar voor een betere doorstroming.

Maar ik snap natuurlijk ook wel dat je ergens richtlijnen voor moet maken.
Door kees ws middelburg
Mike schrijft:

Maar ik snap natuurlijk ook wel dat je ergens richtlijnen voor moet maken.[/quote]

Dat ben ik met je eens Mike,maar het is wel vreemd natuurlijk dat je als richtlijn 1.50 mtr opgeeft en dat je de kaarten op 2 mtr maakt.

grt kees ws mdl
Door WSWijk
Mike schrijft:
Weerstation Kaatsheuvel schrijft:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Weerstation

Dit mag wel een beetje geupdate worden, VWk wordt wel vermeld, maar HWA staat er niet bij :dry: en laten wij nou juist gegevens doorsturen naar KNMI en Meteoconsult.

Heb wel eens geprobeerd om HWA er bij te vermelden op de pagina, maar dan wordt je teruggefloten omdat ze denken dat je reklame maakt voor een website...
Ik weet niet of VWk een officiele instantie/vereniging is, maar volgens mij is HWA dat dus niet...
Door JPC
Ik ben nu benieuwd of ze nu 2 opstellingen hebben om de temperatuur te meten, of dat ze daadwerkelijk zijn overgegaan naar 2 meter.
Misschien iets voor een KNMI opendag om daar eens op te letten?