Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door JoopB
Na 15jaar dienst werd het toch is tijd voor een ander weerstation, dus ik lezen en zoeken en vergelijken kwam ik er achter dat Davis een heel goede is??? maar duur, en ook een heel goede die dingen van Ecowitt.
Nu maakt Ecowitt voor heel veel bedrijven deze dingen , er word alleen een andere naam op geplakt, dus ik gekocht de MISOL HP2564, kreeg nog 50 euro korting omdat je zelf de BTW moest betalen .
Krijg een rekening van , hoe zal ik het noemen ``vrienden `` van POST NL of ik even een rekening wil betalen bestaande uit BTW afhandelingskosten en invoerrechten , ik dit betaald, print de rekening uit, heb ik invoerrechten betaald over thermostaten , electronica, huu . dus ik op zoek blijkt het dat je over meteorologische instrumenten helemaal geen invoerrechten betaald. Dus ik met POST NL in conclaaf douane werkt met taric of hs nummers, ik dit met POST NL gecommuniceerd dat ze beter hun werk moesten doen omdat ze zo maar iets invoeren en niet eens weten wat, dus invoerrechten teruggekregen .
Ik kreeg op een gegeven moment het weerstation binnen en wat staat er in de hoek , het teken van Ecowitt, het enigste verschil, deze werkt op 433MHZ en Europa op 868MHZ voor de rest precies het zelfde, alleen je houd 100 euro over.
Dus de misol (ecowitt) hangt hier aan de muur de Wittboy staat een meter of 6 van mijn huis op een meter of 5 hoog, het enigste nadeel , hij is omgeven door een flat NNW en mijn huis ZZW dus de windrichting klopt niet echt maar hoe hard het windje waait denk ik wel.
Deze info leek mij leuk om te delen dat je moet opletten wat die slimmeriken bij POST NL doen , in mij geval ging het maar over 5 euro, maar ik denk , kom ik met 10 cent te weinig bij de bakker krijg ik het brood ok niet mee