Discussie forum met algemene vragen over weerstations niet gerelateerd aan een merk uit de andere forums
Door keesweer
Ik draai sinds juli vorig jaar ook met eee-box, en heb nog niet een keer problemen gehad. Wel krijg ik problemen als ik een webcam life wil laten meedraaien, Maar mijn Davis Pro2 met weatherlink draaid echt heel erg goed.

Groetjes kees
Door MarTan
Hallo,

Zelf draai ik nu al ruim 3 maanden onafgebroken WSWIN.
De software draait op een asrock ION330. Erg stil en redelijk zuinig, ong 25 watt
Vandaag moeten rebooten vanwege een update van de virusscanner.
Daarnaast draait er ook nog webcamXP pro op.

Suc6 met je keuze.
Martijn
Door fbockstael
Na alle reacties van jullie is het ook wel weer eens tijd dat ik reageer.
In de eerste plaats hartelijk dank voor jullie ervaringen.
Na alle berichten heb ik uiteraard eens rond gekeken en heb vele mooie dingen voorbij zien komen. Bij de Asus Eee Box kon ik nergens een Com-poort ontdekken en ik wil niet met converters werken. De Mini-iTX oplossingen zijn allemaal zeer fraai, maar zijn ook redelijk prijzig en 2e-hands moeilijk te vinden.
Ik blijf dus zoeken en zal al jullie ervaringen gebruiken om een beslissing te nemen.
Nogmaals bedankt.

Groet,

Franklin
Door kees ws middelburg
Hallo
Ik draai hier ook op de minipc van de Lidll.Ik heb hem nu een 6mnd in gebruik en draaid naar te vredenheid.Het gebruik is ongeveer 15 W per uur,wat nogal scheelt met me oude pc die 120 W verbruikte.
Hij draaid ook 24/7

Grt Kees
Door Doornenburg weerstation
net vandaag begonnen met een Intel D945GCLF motherboard, 1 mB geheugen, een 160 mB HD en dat alles in een X-Gear min BEE kastje en Windows XP. niet helemaal mini PC ( voeding met fan) maar al wel een stuk zuiniger dan de 9 jaar oude 24/7 PC. Alles gaat ook nog een stuk sneller dan op de oude PC. was wel even wat werk om de software plus databases om te zetten.
Door fbockstael
Hallo collega's,

Ik had beloofd nog even te reageren als ik een definitieve keuze had gemaakt.
Viel nog niet mee.
Tweedehands is niet altijd te krijgen wat ik zocht en de pc moest ook Windows Server 2003 kunnen draaien en een seriele poort hebben. Uiteindelijk heb ik er toch voor gekozen om een nieuwe pc aan te schaffen. Het is een xxodd 403b geworden.
Uiteindelijk ben ik wel iets duurder uit, maar ik weet dat het dan aan mijn eisen voldoet en nog garantie heeft ook. De pc is compleet en er hoeft niet aan geknutseld te worden. Op dit moment wordt hij in elkaar gesleuteld en ik hoop hem ergens volgende week binnen te hebben.
Daarna installeren en dan testen en in gebruik nemen.

Bedankt voor alle bijdrage's, het heeft het zoeken aanmerkelijk makkelijker gemaakt.

Groet,

Franklin
Door adekker
Sind februari 2009 staat er een Asus EEE B202 bij mij online, gemonteerd achter de monitor. Het geheugen van standaard 1Gb opgekrikt tot 1,5 Gb intern geheugen om alle processen soepeler te laten verlopen. En dit alles tot grote tevredenheid.
Door amvih
fbockstael schrijft:
Hallo collega's,

Ik had beloofd nog even te reageren als ik een definitieve keuze had gemaakt.
Viel nog niet mee.
Tweedehands is niet altijd te krijgen wat ik zocht en de pc moest ook Windows Server 2003 kunnen draaien en een seriele poort hebben. Uiteindelijk heb ik er toch voor gekozen om een nieuwe pc aan te schaffen. Het is een xxodd 403b geworden.
Uiteindelijk ben ik wel iets duurder uit, maar ik weet dat het dan aan mijn eisen voldoet en nog garantie heeft ook. De pc is compleet en er hoeft niet aan geknutseld te worden. Op dit moment wordt hij in elkaar gesleuteld en ik hoop hem ergens volgende week binnen te hebben.
Daarna installeren en dan testen en in gebruik nemen.

Bedankt voor alle bijdrage's, het heeft het zoeken aanmerkelijk makkelijker gemaakt.

Groet,

Franklin

Goede keus, is een kwaliteits-mini-pc, ik zelf werk met de xxodd mini-pc 402 (http://www.xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=444&e=1), deze draait dag en nacht en verbruikt rond de 27 Watt.
Succes ermee.

gr. Arie
Door eugel
Hallo

Ook ik wil tussen nu en een half jaar een mini pc aanschaffen.
Hoe staan de zaken er nu voor in mini pc land?
Mijn eisen zijn de volgende:
Mini pc met Win7.
Weersoftware moet hetzelfde zijn wat ik nu heb Wswin + Cumulus en daar hoort virtualVp bij. Ook zal de IPcamera zijn plaatje moeten kwijt kunnen (update 1 minuut) op deze minipc met WebcamPc. Dit alles wordt met Fling naar mijn provider geupload.

Mijn gedachten gingen naar de FITPC2i-D2G-C2000, maar ben bang dat deze te weinig processor kracht heeft. Zal misschien een dual Core moeten worden met 2 Gb int. geheugen.

Wie heeft nog meer ideeen?
Door pdw112
Ook ik zit te enken aan een mini pc.

ik heb nu 2 opties:
1) FITPC2C1600HWXPPE: Fit-PC2 1.6Ghz, 1GB RAM, 160GBHD, WIFI, Microsoft Windows XP professinal OEM (Multi Language) + SP3 license, auto-on
2) FITPC2C1600HWX7EN: Fit-PC2 1.6Ghz, 1GB RAM, 160GBHD, WIFI, Microsoft Windows 7 professinal OEM (EN), auto-on

Het max vermogen van deze pctjes is 8 Watt.

Heeft iemand ervaring met Heavyweather pro v.1.51 (voor de WS2800) en WUHU onder win 7