Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door deja46
Op een kinderboerderij in Capelle a\\d IJssel ben ik bezig een oud weerstation te vervangen door een nieuw. Gelet op de eisen en het beschikbare budget wordt dat waarschijnlijk een draadloze Davis Vantage Pro. Enerzijds moet in een gebouw op de kinderboerderij een display komen met daarop de actuele weer data. Het display van het genoemde weerstation is daarvoor te klein. Gedacht wordt dan ook aan een monitor van een pc. Die pc is toch vereist om op internet te gaan. Want dat is ook het streven van de kinderboerderij.
Kan iemand mij adviseren m.b.t. nederlandstalige software, want de meeste bezoekers zijn nog erg jong en ook de educatieve aspecten zijn gericht op kinderen t/m 12 jaar.

Daarnaast is het plan om een webcam mee te laten draaien met de software/weerstation om bijvoorbeeld jonge dieren op de website van de kinderboerderij te tonen. Omdat de webcam verplaatsbaar moet zijn, kom je al gauw uit op een draadloos exemplaar.
Ook ten aanzien hiervan zou ik graag suggesties of adviezen ontvangen.

Bij voorbaat dank,

Jan Dekker
meteo ijssel en lek in Nieuwerkerk a/d IJssel
e-mail: deja46@xs4all.nl