Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door nolversteeg
Hallo Meteovrienden MySql scripters,

Sinds het eerste gebruik van de envoy 8x is mijn MySql Database gegroeid tot 15646 pagina's * 30 records, ik wordt hier een beetje nerveus van , zeker als er iets fout gaat met de opslag van de data, nu kan ik een backup maken van de database. Maar is er een zoiets als een Query die de database kan splitsen, in bv. Dag Week Maand Jaar, of moet ik dit zelf uitvinden. Zodat de database wel het volledige bestand heeft , maar als er teruggevraagd wordt op een periode dit uit de (Jaar, maand ,week, dag) database gehaald kan worden. Ik zie dat de wlk's van weatherlink de dag opbouwd ,en de volgende dag weer een nieuw bestand aanmaakt en dit vult. VWS doet dit ook per dag maand ,Jaar.

@Luc,
De SQL database voor de Davis VP2 begint ook vormen aan te nemen, nog wat schoonheid's foutjes van data die in de ene database wel werkt maar in de andere niet, typefouten haast uitgesloten door copy en past maar ook hier kom ik uit.

Alvast Dank,
Groeten Nol Versteeg
www.Meteoeersel.nl
Door jorissynaeve
15646 is nog niet zo veel hoor.
Ik zit momenteel aan 2 miljoen rijen met elk rond 30 records en dat blijft goed gaan.

Je kan altijd een batch-script laten lopen iets in de trend van:
Code: Selecteer alles
FOR (jaar=2010; jaar <= 2011; jaar++){
  FOR (maand = 1; maand <= 12; maand++){
     SQL: CREATE TABLE "maand_jaar" (COLUMNS)

SQL: SELECT * FROM envoytable WHERE YEAR=jaar AND MONTH=maand
       -> Loop results: SQL: INSERT INTO "maand_jaar" VALUES (WAARDEN)
  }
}
Door nolversteeg
Hallo Joris,

Ik ga hier mee aan de slag ,ondanks dat ik me geen zorgen hoef te maken om de (grote) hoeveelheid data,
maar er hoeft maar ergens een bit om te vallen en je bent bedankt , van daar de vraag .

bedankt Nol .