Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door WSWijk
transalp schrijft:
Ja van fouten leer je. Mijn wandel website is geheel opgebouwd met wordpress. Ik heb hele nachten wakker gelegen omdat ik ergens iets veranderd had en daardoor de hele site om zeep hielp. Het is inderdaad zo dat als je van de html editor overschakelt naar de wysiwyg editor zonder te saven je inderdaad de heleboel omgooit. Wat ik altijd doe is eerst opslaan en dan overschakelen naar de wysiwyg editor.

Ik vind het wel een van de mooiste cms cq. weblog systeem.

Ach, ik heb vanmiddag het Weer-Meldboek omgebouwd naar een andere versie (uitgebreider, van een andere producent).
Voor dit te doen, even een backup maken van de sql-directory (sql-server stoppen, backup van de dir maken, sql-server starten). Daarna het nieuwe meldboek installeren in een eigen subdir van de infusions directory (ik werk met php-fusion). Installatie / update starten van het nieuwe systeem. Die past sql aan. En daarna de boel testen.

Indien dat alles goed werkt, kan je de boel zo laten. Is er iets fout, kan ik gewoon het nieuwe systeem weggooien, backup van sql (van het meldboek) terug zetten en is de boel weer terug bij het oude...

Als je op die manier te werk gaat, kan je altijd terug....