Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door Eckie76
In dit onderwerp gaat het inderdaad om de temperatuur. Afwijkingen zijn in mijn ogen ook geen probleem, mits ze te wijten zijn aan tuin - stads-effecten en wel binnen een aanvaardbare norm blijven.

Iedereen snapt wel dat 35 graden bij 25 graden maximaal, niet leuk staan op de voorpagina.
Is het niet een handig idee, om bij de extremenlijst op de voorpagina dan een kleur aan het station toe te voegen, of een markering achter het betreffende station, zodat je meteen kan zien of het om een stads- of platteland station gaat?
Door Luc
Iedereen snapt wel dat 35 graden bij 25 graden maximaal, niet leuk staan op de voorpagina.
Is het niet een handig idee, om bij de extremenlijst op de voorpagina dan een kleur aan het station toe te voegen, of een markering achter het betreffende station, zodat je meteen kan zien of het om een stads- of platteland station gaat?
Op de voorpagina zijn filters geïmplementeerd die deze uitschieters uitfilteren. Bovendien worden weerstations zonder afscherming niet getoond.

Bij de lijst met weerstations per land/provincie, is geen filter toegepast. Ik heb hier zojuist een kolom toegevoegd met daarin het stationstype.

Gr,
Luc
Door wsEpe
Luc schrijft:
Op de voorpagina zijn filters geïmplementeerd die deze uitschieters uitfilteren. Bovendien worden weerstations zonder afscherming niet getoond.

Bij de lijst met weerstations per land/provincie, is geen filter toegepast. Ik heb hier zojuist een kolom toegevoegd met daarin het stationstype.
Dat is handig zo'n extra kolom, die miste ik toch wel af en toe. Maar wat verstaan jullie onder weerstations met/zonder afscherming? Mijn vantage vue en ook de vantage pro versie hebben zo'n shield eronder hangen. Is dit voldoende afscherming?
Bij mijn Vue heb ik de indruk dat bij laagstaande zon de waarden toch iets (ong. 0,5 graad) hoger zijn, dan de werkelijkheid. Het is moeilijk om dit nu aan de zon toe te schrijven of aan het stadseffect.
Door Luc
wsEpe schrijft:
Dat is handig zo'n extra kolom, die miste ik toch wel af en toe. Maar wat verstaan jullie onder weerstations met/zonder afscherming? Mijn vantage vue en ook de vantage pro versie hebben zo'n shield eronder hangen. Is dit voldoende afscherming?
Ja door de schotels van het shield wordt de sensor beschermd tegen het direct zonlicht. Deze zijn voldoende.
Door weermaarssen
Hallo Luc

Hartelijk dank voor de aanvulling met het stationstype. Voor bezoekers zal een en ander veel duidelijker zijn.

Groet Louis
Door Eckie76
Goede zet, Luc :)

Bij een Davis VP zonder actieve ventilatie is er inderdaad een lichte temperatuurafwijking waar te nemen wanneer de zon vol op de ISS schijnt.
Dat is ook de reden waarom men later de actieve ventilatie is gaan ontwikkelen, die dan voor meer doorstroom van lucht zorgt.
Ik heb daar dus ook last van, maar het zijn geen graverende afwijkingen.