Discussie forum over het weer, weerbericht, vooruitzichten etc
Door Wietse
Mike bedoeld ter vergelijking met zoveel Bft, officieel mag dit niet nee.
Maar het geeft wel een betere indicatie vind ik zelf ook.
Door Mike
Wietse schrijft:
Mike bedoeld ter vergelijking met zoveel Bft, officieel mag dit niet nee.
Maar het geeft wel een betere indicatie vind ik zelf ook.

Klopt, voor veel mensen geeft dit een betere indicatie van de windstoot, daar dee ik het ook voor.
Door petergroeneveld
Zelfs in Limburg kan het hard waaien. Het KNMI heeft op dit moment ook een weeralarm code oranje voor onze provincie uitgegeven. Zelf al voor vandaag een maximale windvlaag van 67,6 km/h tot nu toe gemeten ben benieuwd of dat vanmiddag nog wordt verbeterd.
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Hallo,

Frankrijk krijgt het er het slimst van langs.

Het zal hier nog wel meevallen in het noorden des lands, wat niet wegneemt dat de luchtdruk op het moment hard onderuitgaat.

Dus weer extreem weer op komst.

Met vriendelijke groet,

Martijn
Door WeerstationKerkdriel
Ook hier al flinke toename van wind, een 4bft gemiddeld. Windstoten vallen nog mee, 41.8 km/u is de top tot nu toe.

Maar er komt nog veel meer aan, weet het wel zeker!
Alles is live op de site te volgen.
Door SpeedyGJ
Ook hier is alles live te volgen, ik mag dan wel in het uiterste noorden wonen, toch een dikke 5bft met pieken van 43km/h :) , einde van de avond hier even 7bft dus dan zullen de stoten wel weer lekker oplopen, of de 90km/h van gister gehaald wordt nee ik denk het niet.
Hallo allemaal,

Laatste update vanuit Klazienaveen.

De storm is ook hier begonnen met de eerste windstoten en een bijna legendarische barometerstand van 975.8 hPa.

Het donderglas wat hier aan de muur hangt is op het moment ook aan het overlopen.

Gepaard dit alles met spectaculaire wolkenpartijen.

Met vriendelijk groet,

Martijn
Door petergroeneveld
Gaat goed te keer hier in Haelen en omstreken, voor binnenlandse begrippen waait het hier best wel hard. Net om 16:04 een windstoot van 94.9 km/h bij een luchtdruk van 980,3hPa. Wie weet waar we eindigen. B)
Door wslangerak
Het zal niet voor iedereen van jullie even belangrijk zijn, maar momenteel (28-02, 17:30) is het bijna hoogwater hier in De Lek.

En ook nog eens volle maan. En dan die stormachtige wind nu uit het W/NW erbij.
Dus we krijgen hier bijna natte voeten met + 66 cm boven het "normale peil" op dit moment (+1.96 m NAP).
Flinke luchten ook bij jou op de webcam.

Hopelijk houden jullie het droog daar met het opstuwende water

Mvg Martijn