Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door SpeedyGJ
Zo te zien kan er niet veranderd worden tussen 1 en 2, dat is wel weer jammer.
Anyway alles getest, temp OK / Regenmeter OK / Maar schijnbaar heeft de windmeter dezelfde kuren als die ik toen had, wel richting geen snelheid..dat is nou weer jammer, dat wordt nog meer kosten, hmmmmm ach rustig gaan opbouwen lijkt me de beste oplossing :)

Als er iemand weet of iemand zijn station verkoopt iig de losse onderdelen, dan hoor ik het graag.
Door SpeedyGJ
Trouwens ik lees een 1 en ander wat over een reed switch, voor een paar euro zou de windmeter weer moeten werken.
Iemand die hier eens in verdiept heeft of dit ook hebben gedaan?
Door baroman
SpeedyGJ schrijft:
Trouwens ik lees een 1 en ander wat over een reed switch, voor een paar euro zou de windmeter weer moeten werken.
Iemand die hier eens in verdiept heeft of dit ook hebben gedaan?

Hoi Gerrit Jan

Het reedcontakt wil nog wel eens stuk gaan, maar dit gebeurd maar zelden.
Je koopt een nieuw contakt solderen en klaar is de anemometer, het contakt zet je vast met montage kit dit is meest sterke kit tegen weersinvloeden.B)
Je kunt dus alles vervangen ook de potentiometer voor de windrichting je moet er dus wel opletten wat voor`n weerstand deze heeft (Maar het is goed te doen).:)

Ronnie..
Door ws vreewijk
Een reed kontaktje kost haast niks ik denk onder de euro.

Let wel ff op je hebt een maak reedrelais of een breek reedrelais

Ik ga er van uit de je een maak nodig hebt maar zeker weet ik dat niet is trouwens wel het meest gangbare.

Je kan de windmeter van te voren testen even een kant vh reedrelais losmaken......ff een stukje stroomdraad over de aansluitngen van het reedrelais kort sluiten en snel aantikken heb je uitlezing dan weet je dat het relais kapot is je kunt dan ook kijken of hij telt als je maakt of als je de verbinding verbreekt.
Is een klusje maar dan heb je ook wat.
gr Chris
Door SpeedyGJ
Bedankt jullie 2 :)
Je kunt dus alles vervangen ook de potentiometer voor de windrichting je moet er dus wel opletten wat voor`n weerstand deze heeft (Maar het is goed te doen).

Wat bedoel je hiermee?

En zou het best wel willen vervangen alleen hoe krijg ik die eruit? Moet ik de hele windmeter gaan slopen? :D
Door nolversteeg
Hallo Gerrit Jan,

Heb je al geluisterd naar de anemometer of je het reed hoort klikken.en volgens de gegevens die ik uitlees met de Envoy zouden er 2 reeds in zitten ik zie daar nl reed open en reed closed kan 1 reed zijn om procenten open en closed uit te lezen .

Groeten Nol
Door baroman
SpeedyGJ schrijft:
Je kunt dus alles vervangen ook de potentiometer voor de windrichting je moet er dus wel opletten wat voor`n weerstand deze heeft (Maar het is goed te doen).

Wat bedoel je hiermee?

En zou het best wel willen vervangen alleen hoe krijg ik die eruit? Moet ik de hele windmeter gaan slopen? :D

Hoi Gerrit Jan

Niet slopen maar demonteren:laugh: Je moet wel voorzichtig zijn maar de body van de anemometer zit een ring deze verwijderen bij het deel van de windvaan (bovenkant dus)Ik zoek dit nog even verder uit voor jou (ik moet vannacht werken dus ik ge even slapen). De draden uit de anemometer zijn er 4. 3 voor de potentiometer en twee voor de windmeter dit zijn er dus 5 oeps:huh: maar een draad is geschakeld aan de windmeter heeft dus een tweede funtie.
Ik zal je morgen verder uitleggen wat voor kleuren geschakeld moeten worden ik heb hier nog gegevens van ik kom er nog op terug.

Ronnie..
Door baroman
baroman schrijft:
SpeedyGJ schrijft:

Wat bedoel je hiermee?

Hoi Gerrit Jan

Niet slopen maar demonteren:laugh: Je moet wel voorzichtig zijn maar de body van de anemometer zit een ring deze verwijderen bij het deel van de windvaan (bovenkant dus)Ik zoek dit nog even verder uit voor jou (ik moet vannacht werken dus ik ge even slapen). De draden uit de anemometer zijn er 4. 3 voor de potentiometer en twee voor de windmeter dit zijn er dus 5 oeps:huh: maar een draad is geschakeld aan de windmeter heeft dus een tweede funtie.
Ik zal je morgen verder uitleggen wat voor kleuren geschakeld moeten worden ik heb hier nog gegevens van ik kom er nog op terug.
Ik heb het even znel voor je opgezocht

Black. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Wind speed contact closure to ground
Green . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Wind direction pot wiper (360° = 20 kOhm)
Yellow. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Pot supply voltage(stroom potmeter windvaan)
Red . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Ground

Ronnie..
Door SpeedyGJ
nolversteeg schrijft:
Hallo Gerrit Jan,

Heb je al geluisterd naar de anemometer of je het reed hoort klikken.en volgens de gegevens die ik uitlees met de Envoy zouden er 2 reeds in zitten ik zie daar nl reed open en reed closed kan 1 reed zijn om procenten open en closed uit te lezen .

Groeten Nol

Ik hoor em niet tikken dus kaduk ;)

En bedankt voor de info, ik heb alle ringen los gehaald maar ik krijg het niet voor elkaar.
Gaat het om de ring in de body daar de draad doorheen zit?
Door SpeedyGJ
Zojuist de windmeter weer werkent gemaakt, daardoor is het iss weer compleet. Gezien ik geen buget heb om een nieuwe console aan te schaffen ga ik dit systeem te koop plaatsen, ik hoop dat ik iemand hiermee blij kan maken...al had ik em liever zelf willen houden maar ja dat gaat helaas niet altijd.