Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door SpeedyGJ
Vandaag druk in de tuin bezig geweest achter. Later op de middag nog even genieten van het zonnetje, duiven die vrolijk in het rond vlogen leuk hoor zo'n hobby!

Voor de mensen die geen zin in lezen hebben:

Anyway geen zin in nog eens een kapotte windmeter dus de vraag is:
Hoe kan ik nu voorkomen dat de duiven er langs vliegen?

Hier even het verhaal van vandaag:

Ik zei al tegen mijn vriendin, zolang ze maar niet tegen mijn windmeter aan knallen, nog geen 5 min laten, BAM, stomme rot duif!!! Alles bewoog even maar de windmeter draaide gelukkig wel weer door. Het was wel even schrikken zeg.

Ik heb toen maar een plastic zak in de mast gehangen, uiteraard zal ik wel weer geklaag krijgen van de buurt, want het zijn hier stelletjes zeikers. Mocht het zooi niet op de pier kunnen staan zal het dus boven op dak moeten blijven staan.

Nu ben ik er wel even naar die mensen toe gegaan dat 1 van hun duiven tegen mijn windmeter is aangevlogen, natuurlijk kunnen ze er niks aan doen maar dan....
Gaat die me dood leuk vertellen dat ik de boel maar wat lager moet gaan zetten of achter huis moet gaan plaatsen...pardon???

Ik heb hem verteld dat de paal 9 hoog staat dus ik mag em nog eens met een meter verhogen!! Daarnaast zijn er genoeg masten die hoger zijn dan 10m dus ben zeker niet van plan om de boel naar beneden te halen...daarnaast heb ik em ook nog verteld dat ik gewoon kwam melden dat 1 van zijn duiven dus tegen de windmeter is aangevlogen en misschien eventueel verwond is geraakt.

Mooi zodra dit het geval is krijg ik de rekening wel even door de deur, nou die recht heeft die zo wie zo niet, de duiven moeten maar beter uitkijken ;)

Anyway geen zin in nog eens een kapotte windmeter dus de vraag is:
Hoe kan ik nu voorkomen dat de duiven er langs vliegen?
Door dibasta
Door een opgestopte roofvogel (uil) ofzo erbij te plaatsen, ik ken mensen uit Groningen die hadden hun schoorsteen vaak verstopt door takjes e.d., ze hadden een kapje kunnen plaatsen maar kwamen op het idee om zo'n opgestopte nep uil erop of ernaast te plaatsen!!

resultaat? probleem over, geen vogels in de buurt!!:)

Maar dan moet je wel over zoiets beschikken natuurlijk.

Lekker buurtje bij jou trouwens :unsure:

Gr,
Peter.
Door weerzoetermeer
Plaats onderstaande uil op je mast en de duiven vliegen met een boog om je mast heen....:laugh:

Bijlagen
uil.jpg
uil.jpg (25.59 KiB) 3483 keer bekeken
Door weerzoetermeer
Hier nog een voorbeeld in de praktijk....

Gr.
Thierry
Bijlagen
PVB319_1.jpg
PVB319_1.jpg (5.92 KiB) 3483 keer bekeken
Door SpeedyGJ
Ah een goed idee! Ik zal hier even naar zoeken dan kan die zak er weer af :D

En ja lekkere buurtje he hier, NOT, er zijn al verhuisplannen...
Door Eckie76
Maak die mast minstens 25 meter hoog en hang hem hem vol lichtslangen, stoboscoop-lampen en megafoons en draai de hele nacht Limburgse Carnavalsmuziek!
Na twee dagen zal die buurman vrijwillig worden opgenomen in de dichtsbijzijnde zenuwinrichting.
Door Mike
SpeedyGJ schrijft:
Ah een goed idee! Ik zal hier even naar zoeken dan kan die zak er weer af :D

En ja lekkere buurtje he hier, NOT, er zijn al verhuisplannen...

Ga er niet vanuit dat verhuizen gelijk zulk soort problemen zullen oplossen, zolang je in een woonwijk woont bestaat de kans dat de buren zich zullen ergeren aan eventuele buizen die boven het dak uitsteken, mocht je toch van plan zijn om te gaan verhuizen, hou er dan een beetje rekening mee, kijk of er een schoorsteen is zodat je daar dan een kort pijpje aanvast kunt maken, ik begrijp dat je vol de wind wil vangen maar de schoorsteen is het hoogte punt en als dat al niet zonder "problemen" gaat, tsja.........

Let ook op eventuele duivenmelkers als buren :laugh:

De pier blijft nog steeds de beste optie.

Ik zou voor een huis aan de kust gaan op een flinke duintop, dat moet volgens mij geen probleem zijn voor jou? B) , zie http://www.speedygj.nl/ :laugh: :laugh: :laugh:
Door ws vreewijk
Speedy ...een vreemd verhaal.:huh:

Wij hebben zelf sierduiven en in al die jaren nog nooit een probleem gehad nou hebben we dr maar een stuk of 20 dus je zou zeggen de kans is dan kleiner dat dr eentje tegenaan vliegt.

Feit is dat mn over buur dr 85 heeft en nog nooit enige last van gehad.

Eh ff een fabel uit de wereld helpen ze schijten tijdens het vliegen de was onder en ze schijten in je windmeter.
Beide is onmogelijk een duif doet zijn poten gestrekt naar achteren en daardoor word de anus afgesloten een duif poept nooit alsie vliegt.

Wat wel kan dat ze op je station gaan zitten daar was eeder een topic overmet mooie ideen om dat te voorkomen incl foto's.

O en ik heb niks met duiven zal dr nooit iets me hebben is mn vrouw dr hobby:)

Wel vind ik dat je buur dr een rare mening op na houd aangezien jemet elkaar moet leven en wonen had hij zich iets flecibeler kunnen opstellen.

gr Chris