Alles wat je niet kwijt kunt in een van de andere forums
Door wthus
Sorry, laatste tijd erg veel offline. Het internet valt de laatste tijd op het station elke keer weg en dan worden er geen uploads gedaan en kan ik de pc niet bereiken. Waarom het internet wegvalt weet ik niet, kan vele oorzaken hebben (verbouwing, kabelbreuk, lengte kabel, kabel doorgebeten, spitter defect, modem keuren, adsl storing provider, stekker eruit, etc, etc..). Wist ik de oorzaak maar.... :( :(

Een van de oorzaken heb ik min of meer opgelost door een ander ftp programma (Fling) te installeren, dus dat houd alweer in dat de boel iets minder offline is (scheelt enkele uurtjes per week).

Dus, soms een spontane update en soms weer eventjes niet. Hoop dat dit medio 2009 toch beter gaat worden als de herbouw van het woonhuis weer is voltooid.
Door wslangerak
De meest ludieke oorzaak vind ik "kabel doorgebeten". Doen die paarden dat?
Ik heb mijn vrouw wel eens op een poging betrapt :laugh:
Maar in ieder geval sterkte Wilber!
Door wthus
wslangerak schrijft:
De meest ludieke oorzaak vind ik "kabel doorgebeten". Doen die paarden dat?

Nee, paarden niet. Adsl kabel loopt door een nok van een stal heen waar jongvee zit. En geiten vernielen alles waar ze maar bij kunnen komen, ook al komen ze er niet bij. Geiten zijn denk ik het meest bewerkelijke vee wat je kunt hebben. Ze slopen echt alles, zelfs metaal (damwandprofiel) weten ze nog te vernielen.
Door wthus
Ik kan de oorzaak van de storing vooralsnog, nog steeds niet achterhalen. Heel soms is er verbinding voor een paar minuten per dag, maar daar blijft het dan ook bij. Vandaag kabels nagelopen, geen breuk of wat dan ook kunnen ontdekken. Modem functioneert ook zo te zien. hmmzzz...
Door SpeedyGJ
Waarom geen draadloos internet? Effe wireless modem aanschaffen en een USB adapter ;)
Door wthus
SpeedyGJ schrijft:
Waarom geen draadloos internet? Effe wireless modem aanschaffen en een USB adapter ;)

op een boerderij zekers met grote afstanden? Er staat een draadloos modem nu in een woonkeetje (huis wordt nog steeds verbouwd na brand op Koninginnedag), het signaal bereikt nog niet eens de voorkant van de stal waar de PC in staat. Laat staan dat het dan ook nog eens door een dikke muur met damwand heen komt. Is in het verleden al overwogen op allerhande manieren, vandaar ;)

Kortom: heeft altijd gewerkt, maar om een of andere reden werkt er iets niet. Laptop maar eens meenemen en aan het utp kabeltje hangen of er signaal is. Anders zal misschien netwerkkaart kapot zijn (dat hoop ik).
Door wthus
Ben er inmiddels achter dat de kabel stuk is gereden, heb eigenlijk weinig zin om deze te vervangen door een nieuwe tijdelijke kabel dus blijf nog een tijdje offline.
Door wslangerak
Jammer Wilber! Ik hoop dat je snel een permanente oplossing kan vinden voor die ellende!
Door Luc
wthus schrijft:
Ben er inmiddels achter dat de kabel stuk is gereden, heb eigenlijk weinig zin om deze te vervangen door een nieuwe tijdelijke kabel dus blijf nog een tijdje offline.

Jammer, gaat het om een UTP kabel?
Ik heb ooit een per ongeluk doorgeknipte UTP kabel door middel van kroonsteentjes aan elkaar geknoopt (bij gebrek aan andere oplossingen op dat moment). Tot mijn verbazing trad er geen storing op en werkte de netwerk verbinding perfect. Wellicht is dat te proberen als tijdelijke oplossing.
Door wthus
een dunne UTP kabel inderdaad. Deze is al in twee gesplitst doormiddel van een koppelstuk dus ik denk dat een kroonsteen dan voor meer signaal verlies gaat zorgen. Zal deze week eens informeren hoe het met het wederopbouw woonhuis gaat. Mischien schiet het zo hard op dat er binnenkort weer permanente bedrading aangelegd kan worden en de modem verplaatst kan worden naar de woning. Anders misschien maar even met steentjes gaan spelen als er nog genoeg speling in het draad zit :-D

Groet, Wilber

PS, ben begonnen met afrasteren van meetveld. In weide eromheen lopen nu een 4 tal paarden te springen en te jumpen. Wel duur die palen rommel, maar hopelijk maakt het resultaat dat dadelijk weer goed. Meetveld is nu 9 bij 9 meter. Tevens website een beetje aan het verbeteren qua layout en dergelijke.