Discussie forum over weatherlink software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door weerzoetermeer
Hallo allen!

Er is een nieuwe versie van de software Weatherlink uitgebracht door Davis.

Hieronder de changelog:

WeatherLink for Windows Update
Download Now (12.0 MB)

Version 5.8.1 Features
1. A problem was corrected that was related to using a direct USB driver with Vista.
2. A problem was corrected that was related to a CRC error occurring during direct USB communication.
3. A template file was fixed so that it now reflects the correct leaf temperature.
4. The UV Dose reading on the Daily Summary screen was corrected.
5. The following USB driver .dll files have been updated: CP210xManufacturing.dll, SiUSBXp.dll
6. A problem was corrected that was causing WeatherLink to crash when a user added a note to the browsed data.

link:

http://www.davisnet.com/support/weather ... ll_581.exe

Succes!

Gr.
Thierry van Wijland
Door Meteo Simpelveld
weerzoetermeer schrijft:
Hallo allen!

Er is een nieuwe versie van de software Weatherlink uitgebracht door Davis.

Hieronder de changelog:

WeatherLink for Windows Update
Download Now (12.0 MB)

Version 5.8.1 Features
1. A problem was corrected that was related to using a direct USB driver with Vista.
2. A problem was corrected that was related to a CRC error occurring during direct USB communication.
3. A template file was fixed so that it now reflects the correct leaf temperature.
4. The UV Dose reading on the Daily Summary screen was corrected.
5. The following USB driver .dll files have been updated: CP210xManufacturing.dll, SiUSBXp.dll
6. A problem was corrected that was causing WeatherLink to crash when a user added a note to the browsed data.

link:

http://www.davisnet.com/support/weather ... ll_581.exe

Succes!

Gr.
Thierry van Wijland

Geïnstalleerd en getest, nu geen fouten ontdekt.

Groet Bert
Door jolo
Ik heb hem geinstalleerd omdat ik hoopte daarmee het regelmatig vastlopen tijdens het uploaden in mijn versie 5.7.1 eindelijk te kunnen verhelpen. Alleen als ik nu 5.8.1 wil starten zegt hij dat installatie incompleet is, misschien in verkeerde directory geplaats. ?

Hij heeft een directory weatherlink 5.8.1 aangemaakt tijdens de installatie in de standaard windows directoy programfiles.

Weet iemand of dat nu wel of niet juist is? Of waar hij dan wel moet staan?
Door Meteo Simpelveld
jolo schrijft:
Ik heb hem geinstalleerd omdat ik hoopte daarmee het regelmatig vastlopen tijdens het uploaden in mijn versie 5.7.1 eindelijk te kunnen verhelpen. Alleen als ik nu 5.8.1 wil starten zegt hij dat installatie incompleet is, misschien in verkeerde directory geplaats. ?

Hij heeft een directory weatherlink 5.8.1 aangemaakt tijdens de installatie in de standaard windows directoy programfiles.

Weet iemand of dat nu wel of niet juist is? Of waar hij dan wel moet staan?

Wanneer je update in dezelfde directory plaatst als de 5.7 is er niets aan de hand.
Bij veel gebruikers is de 5.7 in de root geplaatst (C:\\WeatherLink) en bij de 5.8 wordt als default gegeven c:\\Programfiles\\WeatherLink).
In dit geval moet je dus via Browse c;\\WeatherLink selecteren bij de update.

Groet Bert
Door jolo
Hallo Bert

bedankt heb gedaan hoe je het zei en nu kan ik inderdaad 5.8.1. wel opstarten. Hopelijk werkt het met uploaden nu ook beter.

grt

Joost