Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door weerzoetermeer
#3847
Zo lang dat je soms door de bomen het bos niet meer ziet! :)

Prachtig programma dat Weather-Display!
Door Luc
#3876
De gegevens die ik publiceer zijn in eerste instantie gebaseerd op de gegevens die mijn Vantage Pro icm weatherlink ondersteund. De rainrate hier is mm/hr, maar volgens mij gemeten over de laaste minuut. De data op hetweeractueel.nl ijlt altijd na ten opzichte van de werkelijkheid. Immers als een weeramateur eens per 5 minuten upload en hetweeractueel.nl de data iedere 5 minuten uitleest, dan kan het in het slechtste geval bijna 10 minuten oude data zijn.

Ik ben het dus met jullie eens dat deze waarde niet zoveel toevoegt op deze website.

Weather Display ondersteunt dus ook de maximale rainrate per dag. Dat is op zich wel interessant, maar dat wordt door weatherlink bijvoorbeeld weer niet ondersteund. De omschrijving aanpassing zou daarom verwarring opleveren.

Misschien moet ik daarom wel conlcuderen om rainrate te verwijderen en daarvoor in de plaats de UV straling te plaatsen.... Ik merk er veel interesse is om UV straling te publiceren. Wat denken jullie hiervan?
Door Meteonoord
#3877
Hi Luc,

Ik vind beiden interessant. Wellicht is een uitbreiding met UV de juiste oplossing.

Overigens kan ik de opmerkingen van Kees in dezen wel ondersteunen.

Groet,
Bert J. van Bergen

P.s. Het gras eraf ?
Door weerzoetermeer
#3881
Hoi Luc,

UV lijkt mij persoonlijk interessanter dan de actuele rainrate!

Gr.
Thierry
Door Luc
#3883
Meteonoord schrijft:
P.s. Het gras eraf ?

Offtopic: ja gras gemaaid en kunstmest gestrooid. ;) Kunstmest is a lekker 'ingeregend'.
Door hansmiv
#3884
In alle bescheidenheid, ik probeer alleen maar te begrijpen hoe ik de waarde van RainRate (in mm/uur) vanuit mijn weerstation op de juiste manier op de site kan krijgen. Ik denk te weten hoe dat moet, maar dan wil ik akkoord van Luc, omdat ik niet weet hoe ernstig dat ingrijpt op andere plaatsen.
UV is ook interessan, hoewel nog in de kinderschoenen, wat mij betreft, maar dat is dan een andere vermelding op de website, lijkt mij.
Door Wietse
#4329
Heb net het probleem gevonden van de Rainrate, Weather Display geeft het door per minuut, nou zegt Het weer actueel dat er nu bij mijn station 0,3 per uur valt.
Dit zegt mijn Weather Display ook alleen dan per minuut, want per uur is het bij mij nu 7 komma nog wat.

Luuk kan je niet de rainrate inporteren van per uur, i.p.v. per minuut.
Dan wordt het veel overzichterlijker.

Want nu klopt er niks van aangezien er nu binnen het uur al 2,6 mm is gevallen en dat ding 0.3 per uur zegt terwijl dat minuut moet zijn.
Door Gianni
#4331
Heb net het probleem gevonden van de Rainrate, Weather Display geeft het door per minuut, nou zegt Het weer actueel dat er nu bij mijn station 0,3 per uur valt.
Dit zegt mijn Weather Display ook alleen dan per minuut, want per uur is het bij mij nu 7 komma nog wat.

Luuk kan je niet de rainrate inporteren van per uur, i.p.v. per minuut.
Dan wordt het veel overzichterlijker.

Want nu klopt er niks van aangezien er nu binnen het uur al 2,6 mm is gevallen en dat ding 0.3 per uur zegt terwijl dat minuut moet zijn.


Ik denk ook dat Wietse het hier aan het rechte eind heeft.
Deze middag ook regen gehad (felle regen zelfs), en toen ik mijn gegevens op WD bekijk en vergelijk op hetweeractueel... Dan klopt er volgens mij ook iets niet.

Nu ik het bericht van Wietse lees, denk ik dat dit wel het "probleem" is...

MVG

Gianni Vermote