Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Meteonoord
Geachte collega's en moderatoren,

Ik ben, in ieder geval voorlopig, teruggekomen op mijn besluit WD te sluiten. Er kwam toch nog wel vraag, vooral uit regio, om de WDL versie wel op de site te laten staan.

Nu wil ik graag mijn webcam in het WDL verhaal hebben ( knop onderaan ).

De installatie hiervan is door mij niet voor elkaar te krijgen terwijl ik hem wel gewoon op mijn site heb staan.

Is er iemand die mij dat duidelijk kan maken wat ik fout doe dan wel kan zeggen hoe het wel moet, graag.

Ik heb begrepen dat er meer mensen zijn die met dit probleem zitten, daarom via het forum en niet rechtstreeks met een moderator.

Het werkt wel een beetje, de knop geeft bij daglicht een foto van een bos en als het donker is, is onze grote (ahum) hond te zien. ( Bewaking moet er zijn, nietwaar ? )

Hoe lossen we dit op ?

Groet,

Bert J. van Bergen
Door wslangerak
Hallo Bert,

In de wdlconfig file moet je deze instellingen maken:

webcamimage.jpg //hier de URL van je webcamplaatje
//hier eventueel URL "nachtplaatje"
Hier kan je een willekeurig onderschrift plaatsen
0
100
100
27

Succes,
Kees.
Door Meteonoord
Bedankt Kees, het werkt !

Groet,

Bert
Door Meteonoord
Hi Kees,

Nog even een vervolg vraag :

Waar kan ik instellen wanneer er een wisseling moet zijn van bv. het dagbeeld naar het nachtbeeld visa versa ?

Groet,

Bert
Door wslangerak
Hoi Bert,

Dat hoeft niet: als WD omschakelt van dag naar nacht gaat dat vanzelf. Net zoals met de iconen e.d.

Gr,
Kees.
Door Meteonoord
Hi Kees,

Maar hoe schakelt WD om op tijd of op duiternis ?

Bert
Door wslangerak
WD schakelt om naar aanleiding van de zonsondergang, dus 's zomers veel later dan 's winters. In de praktijk blijkt dit voor toepassingen zoals een webcam prima te voldoen. Af en toe zal het misschien eens voorkomen dat je een iets te donker webcamplaatje laat zien, maar och...