- 13 jan 2021, 12:43
Af en toe proberen om software te saneren.
Nu gebruik ik WsWin voor upload naar HWA, EWN en BNLWN van de Nexus-dataset.
Vanwege de manco's van Nexus aangevuld met datasets uit Domoticz voor luchtdruk, wind en UV.
De PC-server voor die klus begint erg oud te worden (en toenemend storinggevoelig).
Vervangende PC is een optie, maar moet wel goedkoop en heel energiezuinig (vergelijkend met bijv. Raspberry).
Het uploadscript van WsWin voor Nexus naar HWA heeft ook beperkingen.
Gezien de bovengenoemde manco's van TFA_Nexus vind ik bijv. Meteobridge (nog) geen geschikte, alternatieve invulling, want hoe importeer ik daarin die aanvullende data?
Voor upload met meer mogelijkheden naar HWA, EWN en BNLWN kan ik wel apart WeeWX of Cumulus op een Raspberry installeren, maar dan verlies ik de continuïteit van de database van WsWin, tenzij iemand me kan vertellen hoe ik die jarenlange WsWin database daarheen kan overzetten en invoeren in de database van WeeWx of Cumulus (of Domoticz [=SQLite]).
Misschien via de collectie csv-files? Of .....?
Hoe dan overzetten van layouts, zodat de data weer op de bijpassende plek terechtkomt?
Heeft iemand praktische info/kennis hoe zo'n overzetting moet/kan?
Nu gebruik ik WsWin voor upload naar HWA, EWN en BNLWN van de Nexus-dataset.
Vanwege de manco's van Nexus aangevuld met datasets uit Domoticz voor luchtdruk, wind en UV.
De PC-server voor die klus begint erg oud te worden (en toenemend storinggevoelig).
Vervangende PC is een optie, maar moet wel goedkoop en heel energiezuinig (vergelijkend met bijv. Raspberry).
Het uploadscript van WsWin voor Nexus naar HWA heeft ook beperkingen.
Gezien de bovengenoemde manco's van TFA_Nexus vind ik bijv. Meteobridge (nog) geen geschikte, alternatieve invulling, want hoe importeer ik daarin die aanvullende data?
Voor upload met meer mogelijkheden naar HWA, EWN en BNLWN kan ik wel apart WeeWX of Cumulus op een Raspberry installeren, maar dan verlies ik de continuïteit van de database van WsWin, tenzij iemand me kan vertellen hoe ik die jarenlange WsWin database daarheen kan overzetten en invoeren in de database van WeeWx of Cumulus (of Domoticz [=SQLite]).
Misschien via de collectie csv-files? Of .....?
Hoe dan overzetten van layouts, zodat de data weer op de bijpassende plek terechtkomt?
Heeft iemand praktische info/kennis hoe zo'n overzetting moet/kan?
Config = TFA_Nexus/WS7000/Tempest/Ecowitt + WsWin/Domoticz/GW1000/Meteobridge + DHZ
WS Hengelo_Slangenbeek
Kwaliteitsstreven, maar pragmatisch/KISS, ook voor deze liefhebberij!
Moderator = ondersteunend, vrijwillig, zover als passend in vrije tijd ....
WS Hengelo_Slangenbeek
Kwaliteitsstreven, maar pragmatisch/KISS, ook voor deze liefhebberij!
Moderator = ondersteunend, vrijwillig, zover als passend in vrije tijd ....