Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door jorissynaeve
#16134
Enkele veranderingen op til aan mijn weerstation. Na de vermoedelijk verwarmde regenmeter wil ik mijn windmeter eindelijk de hoogte in plaatsen.

Ik heb een (nog steeds niet ideale) plaats gevonden, namelijk een schoorsteen (wat logisch lijkt).
Nu is alleen mijn vrees, als ik de windmeter met een paal op mijn dak bevestig, dat de signalen niet meer gaan doorkomen naar het station?
Mijn station staat er schuin onder dus heeft niet echt zicht meer dan op de windmeter. In het beste geval moet de straling door 1 muur, in het slechtste geval door het dak en 1 muur.

Iemand ervaring met dit soort draadloze stations en de windmeter op het dak?
Door MarTan
#16136
Hoi,

Mijn ontvanger staat op zolder en ik heb een mast aan het dak gemaakt die exact op 10 meter hoogte uitkomt.
Ik heb geen problemen met ontvangen van de gegevens op het station.
Tevens heb ik ook nog een ontvanger beneden staan en die ziet ook altijd de windmeter.
Dan moet deze door 2 verdiepingen heen.

Geen probleem dus.
Het kan zijn dat een halvemeter uitmaakt hoe deze staat. Het blijft 433 mhz.

Martijn
Door Eckie76
#16142
jorissynaeve schrijft:
Enkele veranderingen op til aan mijn weerstation. Na de vermoedelijk verwarmde regenmeter wil ik mijn windmeter eindelijk de hoogte in plaatsen.

Ik heb een (nog steeds niet ideale) plaats gevonden, namelijk een schoorsteen (wat logisch lijkt).
Nu is alleen mijn vrees, als ik de windmeter met een paal op mijn dak bevestig, dat de signalen niet meer gaan doorkomen naar het station?
Mijn station staat er schuin onder dus heeft niet echt zicht meer dan op de windmeter. In het beste geval moet de straling door 1 muur, in het slechtste geval door het dak en 1 muur.

Iemand ervaring met dit soort draadloze stations en de windmeter op het dak?


Als je geen last hebt van het Nexus "USB syndroom", dan moet de windmeter prima functioneren in jouw geval.
Door jorissynaeve
#16144
Het USB-syndroom :D

Nja, soms nog last van maar als je weet hoe je er mee om moet gaan, dan valt het nog mee. Voordeel is dat em meestal uitvalt als je in de buurt bent (bij mij toch).

Foto's volgen binnenkort als de windmeter geïnstalleerd is.