Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door weerstationhoogeloon
WSWijk schrijft:
Hmmm.... Hema is inderdaad ook nog een optie... zal eens kijken morgen.

En anders kan ik hier in de omgeving naar Zeist, naar Erica toe. Is ook een grotere hier in de omgeving. Die zullen toch wel wat hebben?

Hoi, ik heb een paar jaar geleden ook een ssensorhutje gemaakt van camping bordjes, gewoon gehaald bij een huishoudelijke artikelen zaak op het dorp. Het merk van de bordjes is dbp-PLASTICS en het artikelnummer is 67750.
Het werk allemaal zeer goed. Toen had ik er een draadloze temp/hum sensor inzitten van een Aldi weerstation. Nu is het geheel gereduceerd tot 5 bordjes en zit er de temp. sensor in van de Weather Wizzard III.
Ik heb nu nog een aantal bordjes over voor een sensorhutje te maken voor een 10-cm sensor in de toekomst.

Enigste nadeel: de plastic is niet bestand tegen de voetbal van mijn zoontje! Ik heb daarom een aantal bordjes als reserve, ze kosten toch maar een paar Euro!

gr. Remie
Bijlagen
WS_Shelter1c.jpg
WS_Shelter1c.jpg (121.1 KiB) 2963 keer bekeken
Door WSWijk
weerstationhoogeloon schrijft:
Hoi, ik heb een paar jaar geleden ook een ssensorhutje gemaakt van camping bordjes, gewoon gehaald bij een huishoudelijke artikelen zaak op het dorp. Het merk van de bordjes is dbp-PLASTICS en het artikelnummer is 67750.
gr. Remie

Hoi Remie,

Heb je de naam van de winkel voor ons? Want bij alle winkels die we genoemd hebben hier, zijn ze niet te krijgen. Zitten gewoon niet in het assoritment op dit moment.

Gisteravond uit betrouwbare bron gehoord dat ook de hema ze niet heeft, maar dat ze bij de MAKRO verkocht worden. Ga daar vandaag ook even kijken.

Bedank

Theo
Door AenG
WSWijk schrijft:

Okay, totale hoogte dan inderdaad 90mm... doen we er toch gewoon een bordje of 2 extra bij... Kom je op een cm of 15 uit. Moet je voldoende ruimte hebben, toch...

En over die adapter... heb ik dan zoveel mazzel hier? Heb die Davis sinds januari draaien en nog steeds op de eerste batterij... Maar als je dat ding toch dicht bij de grond hebt staan, is de batterij zo vervangen. Heb geen zin om weer met stroomkabels te gaan werken. Geen zin om de halve tuin weer open te gaan halen om stroom aan te leggen.

Zal in ieder geval wel even kijken wat voor batterij er in zit als ik hem beneden plaats. Hij zit nu in de weerhut, op het dak van de schuur. Zorg ik in ieder geval dat ik een batterij op voorraad heb.

Dan heb je inderdaad mazzel met de batterij. Ik had al een stroomkabel bij de sensor liggen dus was het simpel om er een adapter aan te hangen. Het is meer voor het gemak dan kostenbesparend.

Die Davis adapter kost 30 euro (exclusief verzendkosten). Daar kun je 14 Duracell CR123A batterijen voor bestellen. Het gaat dus even duren voordat je die adapter eruit hebt.
http://www.knivesandtools.nl/nl/pt/-dur ... attery.htm
Door weerstationhoogeloon
WSWijk schrijft:
gr. Remie

Hoi Remie,

Heb je de naam van de winkel voor ons? Want bij alle winkels die we genoemd hebben hier, zijn ze niet te krijgen. Zitten gewoon niet in het assoritment op dit moment.

Gisteravond uit betrouwbare bron gehoord dat ook de hema ze niet heeft, maar dat ze bij de MAKRO verkocht worden. Ga daar vandaag ook even kijken.

Bedank

Theo

Hoi Theo,

Naam en adres van de winkel via onderstaande link
http://www.vvveersel.nl/index.php?p=leden&cat=Shoppen&id=158
Maar volgens mij kun je de "camping"-bordjes bij iedere winkel in huishoudelijke artikelen vinden (ook de egaal witte zonder bloemetjes motief, al hoewel: het wordt er dan wel minder fleuriger op!)

gr. Remie
Door WSWijk
Hoi Theo,

Naam en adres van de winkel via onderstaande link
http://www.vvveersel.nl/index.php?p=leden&cat=Shoppen&id=158
Maar volgens mij kun je de "camping"-bordjes bij iedere winkel in huishoudelijke artikelen vinden (ook de egaal witte zonder bloemetjes motief, al hoewel: het wordt er dan wel minder fleuriger op!)

gr. Remie

Hoi Remie,

Heb je mijn berichtjes niet gelezen. Zijn bijna nergens meer te krijgen. Is waarschijnlijk een seizoensartikel. En aangezien het kampeerseizoen nu zo'n beetje afgelopen is, hebben al die zaken dit niet meer in de winkel. Ook de Makro had ze niet.

Maar, [size=4]ik heb bordjes gevonden[/size]... Ze waren niet goedkoop, 3.99 euro per stuk. We kunnen dus gaan knutselen. Denk dat ik daar morgen mee ga beginnen. Eerst de rest van de onderdelen halen (boutjes, moertjes, draadeindjes, etc. etc.)

Eerst de boel aftekenen, gaatjes boren, in elkaar zetten, daarna de binnenkant schilderen (boven wit, onder zwart)...
etc. etc.

De lol kan beginnen !!
Door WSWijk
AenG schrijft:
Je maakt het wel spannend Theo. Waar heb je ze nu gekocht?

Erica Recreatie in Zeist, caravanhandel met campingshop.
Bordjes waren wel 3.99 euro per stuk, maar ik kan aan de slag. Ergens anders heb ik ze niet kunnen vinden. Waarschijnlijk doordat de meeste winkels het dus inderdaad als seizoenproduct hebben.
Door AenG
Ik ben vanmorgen ook even naar de lokale campingwinkel geweest, en met succes!
http://www.tonjansen.nl/index.htm

Ze verkochten verschillende maten. Ik heb gekozen voor bordjes van www.mepal.com (art.nummer 102600030600) met een diameter van 19cm en een dikte van 3cm.
Ze kosten 3.99 euro per stuk.

Nu nog alles in elkaar zetten.

Bijlagen
bordjes_los.jpg
bordjes_los.jpg (29.04 KiB) 2963 keer bekeken
Door AenG
Hier een foto als ze op elkaar liggen. Met tijdelijk als afstandbusje een paar suikerklontjes:)
Omdat de borden diep zijn is er ook voldoende ruimte om een sensor te monteren. Al vraag ik mij af of zo de ventilatie wel voldoende is.

Bijlagen
bordjes_stapel.jpg
bordjes_stapel.jpg (66.4 KiB) 2963 keer bekeken
Door AenG
Er waren veschillende maten te koop.
Ik heb de linkse gekozen. De andere modellen waren wat minder diep en groter.

Bijlagen
verschillende_maten.jpg
verschillende_maten.jpg (38.15 KiB) 2963 keer bekeken
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 20