Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Overijse
poldeleeuw schrijft:
Overijse schrijft:
poldeleeuw schrijft:
Met welk programma kan je dan de datafiles uitlezen? En hoe plaats je de weerstations dan op de juiste plaats op de kaart? Ik zie ook in de 3 liks telkens dezelfde stuk javascript code passeren. Ik veronderstel dat het deze is dat ik dien te gebruiken?

Denk dat je het eenvoudigst de kaart van het beneluxweathernetwork kunt overnemen, dan heb je onmiddellijk alles ineens. Is gewoon in een frame plakken en probleem opgelost.

Als ik alles kopieer en plak dan kan ik toch geen weerstations toevoegen?

Nee die worden toegevoegd door het beneluxnetwerk, moet je zelfs geen moeite doen, en je kaart is altijd up to date.

Grtz
Kris
Door Overijse
poldeleeuw schrijft:
Ik had wel wat meer hulp verwacht eigenlijk... Nuja, niks aan te doen.

Wat meer hulp dus voor een kaart met actuele data en kleurtjes die meegaan met de temperaturen.

script 1
script 2

Plug and play, simpeler kan nie.

Grtz
Kris
Door poldeleeuw
Overijse schrijft:
poldeleeuw schrijft:
Ik had wel wat meer hulp verwacht eigenlijk... Nuja, niks aan te doen.

Wat meer hulp dus voor een kaart met actuele data en kleurtjes die meegaan met de temperaturen.

script 1
script 2

Plug and play, simpeler kan nie.

Grtz
Kris

Welk stuk script is het dat ik nodig zou hebben?
Door poldeleeuw
Ik geraak er toch nog altijd niet voor die kaartjes te maken... . Heb me al zowat suf zitten denken erop maar het lukt niet.
Door tuinmantom
Poldeleeuw, weather display heeft zo een functie WeatherMap Live, onze collega in Lobbes heeft dit: http://www.meteolobbes.be/site/WML/
Maar dit is te betalen: http://www.weather-display.com/wmlive.php

Ik heb helaas geen weet van gratis tools die dit voor jou doen. Dus als je zelf iets wil ineensteken, hangt er vanaf wat voor programmeerkennis je hebt.

Ik heb zelf ook al een keer het idee gehad om zoiets te schrijven, maar uiteindelijk dacht ik: er zijn al zoveel sites die dit doen, er is niet veel origineel aan.