Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door fotogw
#46546
Bedankt!
Ik ga binnenkort ook met dit script aan de slag, dus dan heb ik hier vast veel aan.
Komend weekend eerst schaatsen;-) Misschien de reden dat er niet héél veel reacties zijn! En het script is ook nog maar nét uit natuurlijk!
Er komen in de komende weken vast nog veel reacties, want het script ziet er fantastisch uit op jouw site.

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl
Door reitsma1960
#46550
jacg schrijft:
Als je het script niet aanpast dan werkt het niet.
Blijft angstvallig stil in dit topic, je moet het script gewoon aanroepen met yrtest.php.

Daarnaast mist de conversie van de eenheden, maar ach dat kun je oplossen door de windsnelheid hard te coderen x 3,6. De rest gebruiken we toch niet.

Al met al een script dat niet aan de praat te krijgen is voor een beginner.

Het script zoals het zou moeten werken:

http://www.hetweerinruinen.nl/yr-no-verwachting

BTW: Ik zie dat sommigen andere topics goed lezen maar ernstig stil blijven, beetje jammer, we zijn hier toch om elkaar te helpen?


Jacco,

Ik had mij voorgenomen om niet meer te reageren, maar er moet mij iets van het hart.
Wanneer je zoveel kritiek hebt op de scripts van Henkka, gebruik ze dan niet.
Wees blij dat Henkka zijn pracht scripts gratis beschikbaar stelt. Je hebt geen idee hoeveel tijd hij erin steekt om deze te maken.
Ik heb er enig zicht op omdat ik scripts van hem test als beta-tester samen met 2 andere stations in Zweden/Finland.
Het stoort mij mateloos deze kritiek.

Ik merk dat ik mij wat terug ga trekken omdat ik in deze negatieve wijze van reageren geen zin heb.

Wat het helpen betreft; ik wordt meestal nu via pm benaderd voor hulp bij het aan de gang krijgen van scripts. Vaak ligt het niet aan de scripts maar aan foutjes in paden oid. Wanneer er wel een foutje in een script zit is Henkka altijd bereid en ook erg snel om dit op te lossen.

Henkka is nu al weer bezig (en ik denk mee) om een prachtig nieuw script te maken voor het komende onweerseizoen. Als het lukt gaat het er geweldig mooi uitzien.

Dus, laten we op een positieve wijze elkaar helpen en elkaar respecteren.
Ik ben altijd bereid te helpen wanneer ik kan. Ik waardeer de hulp ook zeer die ik krijg wanneer ik deze vraag.


Oebel
Door pdw112
#46552
jacg schrijft:
Als je het script niet aanpast dan werkt het niet.
je moet het script gewoon aanroepen met yrtest.php.

Niet met parameters erachter, je hebt toch immers je gegevens lat/lon etc. ingevuld in het script.
Als je het script aanroept krijg je een melding van yr dat er een foute aanroep is. Lat en Lon zijn namelijk leeg! Dat klopt want je auto invul box is ook leeg.

Je moet dus in het script zorgen dat als de box leeg er, de originele coordinaten gebruikt worden.


Ik heb de juiste LAT LON waarden ingevult dus zo het moeten werken als ik alleen yrtest.php gebruik krijg ik de onderstaande foutmeling.
Warning: file_get_contents(http://api.yr.no/weatherapi/locationfor ... ?lat=&lon=) [function.file-get-contents]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 400 Bad Request in /weerstationtilburgreeshof/weersverwachting/yrtest/scripts/yr_xmlII.php on line 141.

Kies ik daarna een plaats werkt het prima.
Door reitsma1960
#46554
pdw112 schrijft:
jacg schrijft:
Als je het script niet aanpast dan werkt het niet.
je moet het script gewoon aanroepen met yrtest.php.

Niet met parameters erachter, je hebt toch immers je gegevens lat/lon etc. ingevuld in het script.
Als je het script aanroept krijg je een melding van yr dat er een foute aanroep is. Lat en Lon zijn namelijk leeg! Dat klopt want je auto invul box is ook leeg.

Je moet dus in het script zorgen dat als de box leeg er, de originele coordinaten gebruikt worden.


Ik heb de juiste LAT LON waarden ingevult dus zo het moeten werken als ik alleen yrtest.php gebruik krijg ik de onderstaande foutmeling.
Warning: file_get_contents(http://api.yr.no/weatherapi/locationfor ... ?lat=&lon=) [function.file-get-contents]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 400 Bad Request in /weerstationtilburgreeshof/weersverwachting/yrtest/scripts/yr_xmlII.php on line 141.

Kies ik daarna een plaats werkt het prima.


Hoi,

Ik had dit probleem ook en heb hiervoor de oplossing.
Ik kan je deze pas vanavond na mijn werk mailen.
Wanneer je deze wilt hebben, stuur mij dan even een pm met je mailadres.

Oebel
Door jacg
#46558
pdw112 schrijft:
jacg schrijft:
Als je het script niet aanpast dan werkt het niet.
je moet het script gewoon aanroepen met yrtest.php.

Niet met parameters erachter, je hebt toch immers je gegevens lat/lon etc. ingevuld in het script.
Als je het script aanroept krijg je een melding van yr dat er een foute aanroep is. Lat en Lon zijn namelijk leeg! Dat klopt want je auto invul box is ook leeg.

Je moet dus in het script zorgen dat als de box leeg er, de originele coordinaten gebruikt worden.


Ik heb de juiste LAT LON waarden ingevult dus zo het moeten werken als ik alleen yrtest.php gebruik krijg ik de onderstaande foutmeling.
Warning: file_get_contents(http://api.yr.no/weatherapi/locationfor ... ?lat=&lon=) [function.file-get-contents]: failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 400 Bad Request in /weerstationtilburgreeshof/weersverwachting/yrtest/scripts/yr_xmlII.php on line 141.

Kies ik daarna een plaats werkt het prima.


Als je het script opent, net onder de config, bij mij vanaf regel 86-100 ongeveer vervang je door dit:
Code: Selecteer alles
$q = $_SERVER["QUERY_STRING"];
if ($q != "") {;
$q = explode("|",$q);
$lat = $q[1];
$lon = $q[2];
$tz = $q[3];
$cit = $q[4];
$cou = $q[5];
$cod = $q[6];
//$g = utf8_decode(urldecode($g));
//$gs = explode('/',$g);
//$g = str_replace("/","",strstr($g, '/'));

$mc = parse_url($_SERVER['HTTP_REFERER']);
$MH = $mc['host'];
}

Dat zorgt er voor dat de eerste keer de box niet gelezen wordt.

Groeten,

Jacco
Door pdw112
#46563
@jacco,

Lost dit het probleem op met het niet weergeven van de grafiek?
Of is dit voor het juist weergeven van de plaats naam bij de eerste keer laden.
Want dit heb ik inmiddels opgelost mmv Oebel.
Door reitsma1960
#46564
Hoi,

Voor ieder die geïnteresseerd is:

Dit is de oplossing die ik heb gebruikt en die ik Arnaut heb doorgegeven om de plaatsnaam direct zichtbaar te maken;

Je moet onderstaande regels toevoegen in yr_xmlII.php en je eigen plaats en coordinaten invullen.
Bij mij staan de regels vanaf regel 126:

if(!is_numeric($lat)){
$cod = "NL";
$cou = "Netherlands";
$cit = "Assen";
$lat = 52.9967;
$lon = 6.5625;
}

Oebel
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 20