Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wvdkuil
Willy Peters schrijft:
bij deze het plaatje, excuses.

Willy

Helaas Willy, dit is voor een ander script. Ik weet niet voor welk.

1. Zoek eerst uit welk script dit plaaatje maakt.
Je hebt je vraag ook al in een andere discussie gesteld:
http://www.hetweeractueel.nl/forum/weer-website-ontwikkeling-design-en-hosting/38619-hwamos-graphic-released/Page-19#52906

2. En je zou ook (eventueel tijdelijk) gewoon het plaatje via
Code: Selecteer alles
http://www.hetweeractueel.nl/includes/custom/mosimage.php?id=***
kunnen invoegen.
De volledige code staat op de beheer pagina.

Succes, Wim
Door Willy Peters
Ik denk dat ik het niet helemaal snap Wim. We hebben het toch over 2 verschillende dingen?

-1 De MOS verwachting (het plaatje wat ik liet zien) staat toch apart van Weather? Tenminste, hier ben ik vanuit gegaan? Ik heb deze bestanden volgens jou beschrijving in een aparte map gezet.
http://meteowijchen.nl/Weerstation/HWAMos

-2 De MOS verwachting in Weather, hier is het plaatje te breed.
zie www.meteowijchen.nl en klik in het menu op Weather.

Willy
Door wvdkuil
Willy Peters schrijft:
Ik denk dat ik het niet helemaal snap Wim. We hebben het toch over 2 verschillende dingen?

-1 De MOS verwachting (het plaatje wat ik liet zien) staat toch apart van Weather? Tenminste, hier ben ik vanuit gegaan?
Ik heb deze bestanden volgens jou beschrijving in een aparte map gezet.
http://meteowijchen.nl/Weerstation/HWAMos

Het plaatje wat je hierboven laat zien is NIET met een script van Leuven/Wim gemaakt. Ik weet daar niets van. Dus kan ik je ook niet geadviseerd hebben om dat in een aparte map te zetten. Daarvoor moet je in een andere discussie zijn. Deze discussie is alleen voor de scripts van Leuven. Tenminste dat proberen we.
-2 De MOS verwachting in Weather, hier is het plaatje te breed.
zie www.meteowijchen.nl en klik in het menu op Weather.
Willy

Ja Willy, dat is voor de template.
Daarvoor heb je twee fouten in twee discussies aangemeld.Voor de startpagina moet je de juiste CSS ook in de root van Weather zetten. Dat ben je blijkbaar vergeten. Kijk even goed in de download. Daar staat een lees mij eerst.
Doe eventueel een nieuwe download zodat je zeker weet wat je doet.

De fouten op pagina 56 komen door een verwijzing in je menu naar een oude php versie aanpassing. Die heb ik al ingewerkt in de huidige versie dus die menuregel kun je aanpassen aan de standaard instelling. Zie mijn antwoord in de andere discussie.

Dus
1. fouten met het plaatje ==> andere discussie, andere programmeur, ik denk Wietse , in ieder geval niet hier
2. te brede pagina weather/index.php ==> styleColomHwa.css opladen naar de map weather
3. Fouten op pagina 56 ==> menu regel aanpassen naar standaard regel.

Succes, Wim
Door pdw112
Hoi Wim,

Is er ook een mogelijkheid om de onweer kans weer te geven in de andere 3 tabellen/grafieken ipv alleen de eerste tabel.

Gr,
Arnaut
Door relin
Vandaag ook het script gaan gebruiken. De welverdiende complimenten voor de makers en de duidelijke beschrijving om het geheel draaiende te krijgen. Het is dus zelfs deze digibeet gelukt. Ik loop echter tegen 1 probleempje aan 's-Gravenzande is met een komma aan het begin, maar gebruik ik een komma dan werkt het script niet meer. Wellicht weet iemand hier de oplossing voor.

Groeten Remko
Door petergroeneveld
relin schrijft:
Vandaag ook het script gaan gebruiken. De welverdiende complimenten voor de makers en de duidelijke beschrijving om het geheel draaiende te krijgen. Het is dus zelfs deze digibeet gelukt. Ik loop echter tegen 1 probleempje aan 's-Gravenzande is met een komma aan het begin, maar gebruik ik een komma dan werkt het script niet meer. Wellicht weet iemand hier de oplossing voor.

Groeten Remko

Probeer het eens zo:

Code: Selecteer alles
$SITE['organ'] = 'Weerstation \'s-Gravenzande'; 

Het is ook een apostrof i.p.v. een komma :)
Door relin
Als ik de verwachting onderaan in HwaFullPage bekijk zijn er een aantal vertalingen die blijkbaar niet goed gaan. Zo zie ik nog hail (hagel) windy (windstoten) en snow showers (sneeuw buien). Weet niet of dit bekend is, maar dan bij deze. Ik weet namelijk niet waar ik dit kan aanpassen.

Groeten Remko
Door hanszzz
Hallo Remco dat kan in de Lang , wsLanguage-nl.txt daar toevoegen bv langlookup|Snow showers|Sneeuwbuien|

Grt Hans
Door wvdkuil
pdw112 schrijft:
Hoi Wim,
Is er ook een mogelijkheid om de onweer kans weer te geven in de andere 3 tabellen/grafieken ipv alleen de eerste tabel.
Gr,
Arnaut
1. Tussen de iconen lukt het me niet om het netjes te krijgen. Dan wordt het veel te vol.
2. In met meteogram (highcharts grafiek) zal ik het een volgende keer inbrengen.
Ik ben nog op zoek naar een klein maar duidelijk bliksem-symbool om daarvoor te gebruiken.
3. In de tabel onderaan is het toegevoegd.

relin schrijft:
Als ik de verwachting onderaan in HwaFullPage bekijk zijn er een aantal vertalingen die blijkbaar niet goed gaan. Zo zie ik nog hail (hagel) windy (windstoten) en snow showers (sneeuw buien). Weet niet of dit bekend is, maar dan bij deze. Ik weet namelijk niet waar ik dit kan aanpassen.
Groeten Remko

De ontbrekende vertalingen van deze week zitten in ws-language-nl-local.txt.
Ik adviseer ook als je zelf een vertaling toevoegt het in de local.txt bestand te doen. Daar staan in principe de vertalingen die je zelf beter vindt dan de standaard meegeleverde. Die local.txt wordt in een definitief / volgend release leeg meegeleverd. De normale ws-language-nl.txt wordt bij elk release overschreven.

Andere zaken die veranderd/verbeterd zijn: Geen hoofdletter bij de weer-beschrijvingen (regen i.p.v. Regen), de windkracht eenheid (Bft) toegevoegd bij de iconen.

De downloads zijn aangepast (datum 2013-02-023 tijd ca. 10:30).
http://www.weerstation-wilsele.be/wsHwaSA.zip
http://www.weerstation-leuven.be/wsHwaSA.zip
Het is niet nodig alle scripts te vervangen.
Gewijzigd:
hwaGenerateHtml.php in de map wsHwaSA
en
ws-language-nl-local.txt in de map wsHwaSA/lang

Groeten, Wim
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9