Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door T.J.
Hallo.

Nu ik een extra temperatuursensor heb aangeschaft krijg ik dit met de tweede thermometer niet voor elkaar.
Ik heb wel de 2e thermometer erop staan met de testwaarden van 10,20 en 30 graden.
Hoe krijg ik mijn waarden van de tweede sensor erin ipv. de testwaarden?
Ik ben al aan het puzzelen geweest, maar zal wel iets over het hoofd zien.
Ik weet dat ik het oplaadbestand ook moet aanpassen.
Ik heb wel de extra temperatuur aanduiding (tempActExtra1) erop gekregen.
Maar wil graag ook de min en max van de tweede sensor laten zien.
Of werkt dit weer anders in versie 2.7 van de leuven template.

Gr. Tjeerd
Door wvdkuil
@sauwerd Hierbij het aangepaste thermometer script.

@all Piet had mij verzocht dit aangepaste script geschikt te maken voor de template. Natuurlijk kan ik zoiets niet weigeren voor een van de eerste template gebruikers.

* Maak een kopie van uw huidige weather??/img/thermometer.php
* unzip bijgevoegde map
* Verplaats inhoud van de uitgepakte map naar uw weather??/img/ map

De thermometer wordt voortaan iets anders opgebouwd.

1. Er zijn verschillende achtergronden mogelijk, dus ook 2 met een kleur overgang
U kiest voor welke achtergrond u gebruikt door een commentaar teken weghalen bij de regels 20-25

2. Er kan het C of F symbool boven de thermometer afgebeeld worden, eigenlijk niet nuttig

3. MAAR er kan ook in plaats van C of F een extra (kleine) tekst boven de thermometer afgebeeld worden zoals klomp of buiten e.d. Dit is vooral voor de gebruikers met meerdere thermometers op het dashboard handig.
De huidige aanroep die in de template wordt gebruikt is
Code: Selecteer alles
thermometer.php?t=13.2&tmin=5.9&tmax=13.3&uom=C

Een extra veld, &name=buiten geeft een weergave zoals op bijgevoegd plaatje.
Afbeelding

Andere verschillen:
4. De huidige temperatuur staat voortaan klein in het bolletje van de thermometer
5. De schaalverdeling is weer rechts, de min-max links van de thermometer.

NIET veranderd:
Vanaf het eerste templater-release geeft de thermometer in de Leuven-Template bij min en max de temperaturen over vandaag en gisteren. Anders heeft de thermometer volgens mij geen toegevoegde waarde.
In het voorbeeld hierboven geeft de thermometer in 1 oogopslag: huidige temperatuur 13.2, beweegt zich vandaag waarschijnlijk tussen 5 en 14 graden. Deze discussie is al meerdere malen gevoerd, de Leuven-Template is GEEN Saratoga template.

Veel plezier met testen,

Wim
Bijlagen
(21.71 KiB) 271 keer gedownload
thermometer.jpg
thermometer.jpg (8.4 KiB) 3651 keer bekeken
Door relin
Hoi Wim,

Top thermometer. En ook ik heb hem in gebruik.

Echter wat mij nu pas opvalt in de thermometer, is dat deze een punt gebruikt ipv een komma. Als je de gehele Ajaxdashboard bekijkt is alles met een komma.

Zie dit aub niet als kritiek, maar wellicht is de themometermer met een komma dan ook mooier.

Gr Remko
Weerstation 's-Gravenzande
Door wvdkuil
relin schrijft:
Hoi Wim,

Top thermometer. En ook ik heb hem in gebruik.

Echter wat mij nu pas opvalt in de thermometer, is dat deze een punt gebruikt ipv een komma. Als je de gehele Ajaxdashboard bekijkt is alles met een komma.

Zie dit aub niet als kritiek, maar wellicht is de themometermer met een komma dan ook mooier.

Gr Remko
Weerstation 's-Gravenzande
Hallo Remko,
Bedankt voor de complimenten.

De 'decimal point is comma" is in de template zelf helemaal ingebouwd. Net zoals het aantal decimalen.

De thermometer is een geheel zelfstandig script wat op basis van een 4 / 5 tal waardes ( t min max uom name) de thermometer tekent.

Er is geen eenvoudige formule om te weten of een punt of een comma moet worden gebruikt, dus het kan niet op basis van de uom. Ik zal een extra parameter moeten inbouwen.
Maar dan moet ook het script wat de themometer string genereert, aangepoast worden.

Wordt vervolgd.

Groeten, Wim
Door T.J.
Hallo lezers.

Ik heb inmiddels de tweede thermometer erop staan met de temperatuur op klomphoogte.
Op de plaats ernaast heb ik de huidige temp op klomphoogte ook staan als tekst (Pool als oorspronkelijke naam).
Daaronder heb ik de minimum gemeten temperatuur op klomphoogte (extra2) staan.
Nu ben ik aan het proberen om de het tijdstip van de minimumtemperatuur op klomphoogte erbij te krijgen....
Echter dit wil niet lukken, ik heb alwel in mijn oplaadbestand de juiste waarde hiervoor erin staan, echter dit in het ajaxdashboard te krijgen evt. via extra3 lukt mij niet.
Iemand een oplossing of suggestie hiervoor?

Groeten Tjeerd
Bijlagen
Naamloos-49a92eafb852372c4a298f9a613fbff1.png
Naamloos-49a92eafb852372c4a298f9a613fbff1.png (64.2 KiB) 3651 keer bekeken
Door WSParkstad
Wim wederom bedankt voor deze mooie uitbreiding.

Super bedankt.

In januari komt er een donatie aan, zo kan ik het niet vergeten om bij elk nieuw jaar te doneren, heb weer mooi genoten in 2015 van een mooie template.

Bedankt.