Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door petergroeneveld
SpeedyGJ schrijft:
Inmiddels werkt de console.
Alleen de forecast en de grafiek staan niet goed, zit al te kijken waar ik kan wijzigen maar kan niks vinden.
Hoe krijg je de forecast in het Nederlands? :D

Heb even op je site gespiekt ziet er goed uit. Als je Chill nu helemaal in hoofdletters zet dan ziet het er nog wat beter uit.

Waarom heb je eigenlijk een andere vp_console.jpg image gebruikt dan de originele die erbij zit, nu wijst het windvaantje niet naar het centrum van de windroos, het ziet een beetje raar uit, maar ja. :laugh:

De forecast in het NL, ja heb even moeten zoeken waar je dat ook alweer kon instellen, dat kun je doen, je mag éénmaal raden, jaaaa in WD en wel als volgt:

Control Panel => Icoontje Summary Image & Icons => Tab Main Screen Icon/ Forecast Icon Setup/ Text Scroll => in het formulier veldje staat bij jou English hier moet je uiteraard Dutch van maken.

Succes. :)
Door petergroeneveld
Heb diverse andere "black buttons" van de console nu ook de mogelijkheid gegeven om van data te wisselen en ook de console screen nog voorzien van andere weerdata

Niet helemaal volgens de originele Davis console screen maar het begin is er.
Ga proberen het nog verder te ontwikkelen dus wat puzzelen met het script.
Maar ja de tijd ervoor nemen dat lukt helaas niet altijd. :laugh:
Door SpeedyGJ
petergroeneveld schrijft:
Heb even op je site gespiekt ziet er goed uit. Als je Chill nu helemaal in hoofdletters zet dan ziet het er nog wat beter uit.

Waarom heb je eigenlijk een andere vp_console.jpg image gebruikt dan de originele die erbij zit, nu wijst het windvaantje niet naar het centrum van de windroos, het ziet een beetje raar uit, maar ja. :laugh:

De forecast in het NL, ja heb even moeten zoeken waar je dat ook alweer kon instellen, dat kun je doen, je mag éénmaal raden, jaaaa in WD en wel als volgt:

Control Panel => Icoontje Summary Image & Icons => Tab Main Screen Icon/ Forecast Icon Setup/ Text Scroll => in het formulier veldje staat bij jou English hier moet je uiteraard Dutch van maken.

Dank je :) inmiddels heb ik de chill aangepast :)
Omdat ik deze toch een stuk mooier vind op de knoppen na dan maar dat valt wel wat van te maken.
Ik ben op de achtergrond rustig bezig om die windroos aan te passen zodat alles mooi langs de lijnen lopen :)

En dat heb ik gedaan, echter krijg ik het niet in het Nederlands op de console.
Door Eckie76
petergroeneveld schrijft:
Voor de mensen die een Davis VP2 Plus versie hebben, dus met solar en UV sensor, is er een nieuwe uitgave van de Live Console verkrijgbaar. Nu compleet met de grafieken, werkende knoppen, scrollend weerbericht etc. Ook is het geschikt voor de Davis VUE.

Hier kun je de console al werkend op mijn site zien.

Voor meer info en download van het script even dit topic volgen. Het script is in enkele minuten gereed dus simpelweg 4 paden in 2 files correct aangeven voor je eigen gegevens en dan gaat het werken.

Ziet er gelikt uit, Peter, mijn complimenten!
Weet jij of het mogelijk is om dit script ook met Cumulus te gebruiken?
Een realtime.txt bestand wordt elke 10 sec bij mij geupload, maar ik neem aan dat de tags dan wel moeten aangepast worden?
Door SpeedyGJ
Volgens mij moet dat wel lukken maar je zal dan wel alles moeten over zetten ben ik bang gezien WD een andere tag gebruikt dan Cum.
Heb zelf helaas geen tijd om dit te testen, maar als iemand het werkend heeft dan zou dat mooi zijn, nog even en dan hoeven we alleen nog maar cumulus te gebruiken :D
Door jorisdijkstra
oke ik heb even een vraag.

ik ben hier nu ook aan begonnen en ik ondervind bij mij 3 errors.
http://ferwerderadiel.net/blije/live/console/wxgraphic.php
ze zijn

Warning: require() [function.require]: URL file-access is disabled in the server configuration in /home/ferwerde/public_html/blije/live/console/wxgraphic.php on line 46

Warning: require(http://www.ferwerderadiel.net/blije/liv ... config.txt) [function.require]: failed to open stream: no suitable wrapper could be found in /home/ferwerde/public_html/blije/live/console/wxgraphic.php on line 46

Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required 'http://www.ferwerderadiel.net/blije/live/console/config.txt' (include_path='.:/usr/lib/php:/usr/local/lib/php') in /home/ferwerde/public_html/blije/live/console/wxgraphic.php on line 46

en Config is:http://ferwerderadiel.net/blije/live/console/config.txt
Door SpeedyGJ
@Joris:
Het is en blijft een apart geval, we hebben dit al onderzocht enzo maar op die server wil het niet werken, ik gebruik dezelfde console en die werkt zonder problemen.

En dan toch even op mijn console terug komen, sinds vandaag heb ik WD weer aan het draaien gezet :) de console werkt dus in 1 keer alleen paar dingen.

1: Kan ik de gemiddelde wind ook plaatsen in de console? Oude geval snapte ik wel maar deze console is effe nieuw voor me.

2: De forecast is in Nederlands in WD :) oke dat is OK maar waarom werkt het niet op de console?

3: En waarom werkt die archief niet? Nu krijg ik alleen maar een lege vak.

Link naar console: VP2 Console
Door pdw112
Is het ook mogelijk om voor de data op de console gebruik te maken van de realtime.txt van cumulus?

Heb het hele draadje gelezen maar niets hierover kunnen vinden.
Door Snarf2000
Dat zou in principe wel moeten lukken denk ik.
In deze console is uitgegaan van de clientraw.txt.
Dat is wel aan te passen naar realtime.txt.

Een aantal regels zullen moeten worden aangepast.
Voor de clientraw staan oa de volgende regels.

$date = "$data[74]";
$baromtrend = "$data[50]";
$winddir = "$data[3]";
(float)$wind = round("$data[1]",$wind_prec);
(float)$gust = round("$data[2]",$wind_prec);
(float)$temp = "$data[4]";
(float)$humidity = "$data[5]";
(float)$barom = "$data[6]";
(float)$raintoday = "$data[7]";
(float)$rainmonth = "$data[8]";
(float)$rainyear = "$data[9]";
(float)$windchill = "$data[44]";
(float)$dewpt = "$data[72]";
(float)$heatindex = "$data[112]";
(float)$solar = "$data[127]";

Deze (array) moet worden aangepast naar de realtime.txt
Als de deze $data[???] gelijk kan krijgen met een clientraw.txt, ben je denk ik al een heel end op weg.

Frans
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14