Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door relin
Hoi Wim,

Bedankt voor je snelle reactie. Zag bij toeval dat ik bij mijn redirect frames gebruikte. Deze nu uitgezet en button werkt goed en hoeft dus niet te worden uitgezet.

Groeten Remko
Door Niels2a@hotmail.be
Beste mensen die gebruik maken van de Leuven Template,
Ik wilde zo graag een gastenboek toevoegen aan deze template en ik heb dit met behulp met Harm van weerstation T'zandt voor elkaar gekregen'
Voorbeeld: http://www.weerstationmalle.be/weather2 ... WD&lang=nl
Ook dit gastenboek willen toevoegen op jouw site?
Contacteer me even op mijn mail niels2a@hotmail.be en ik stuur je het scriptje op.
Bedankt!
Mvg,
Niels Spaenjers
Door WSParkstad
Hallo Wim en overige,

Gelukkig is mij een ding goed afgegaan en dat is de wind map, die heb ik aan het draaien gekregen ;-)

Waar ik nu tegen aan loop is het KNMI script.
Staat in inc maar waar moet ik nu deze regel bij plaatsen:

$dashboard[] = 'knmi'; // 2014-10-07 ADDED put on the correct place

wsStartPage.php stond bij mij niet erin en heb deze vanuit de zip toegevoegd maar maakt niks uit, volgens mij is die niet geschikt voor mijn versie.
Ben op zoek gegaan maar kan het niet vinden waar ik die $dashboard[] = 'knmi'; moet plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Marcel.
Door wvdkuil
WSParkstad schrijft:
Hallo Wim en overige,

Gelukkig is mij een ding goed afgegaan en dat is de wind map, die heb ik aan het draaien gekregen ;-)

Waar ik nu tegen aan loop is het KNMI script.
Staat in inc maar waar moet ik nu deze regel bij plaatsen:

$dashboard[] = 'knmi'; // 2014-10-07 ADDED put on the correct place

wsStartPage.php stond bij mij niet erin en heb deze vanuit de zip toegevoegd maar maakt niks uit, volgens mij is die niet geschikt voor mijn versie.
Ben op zoek gegaan maar kan het niet vinden waar ik die $dashboard[] = 'knmi'; moet plaatsen.

Met vriendelijke groet,

Marcel.
Er zijn twee manieren om een startpagina op te bouwen. De "oude" waarbij alles op een vaste plaats onder elkaar zit. Toevoegen van iets nieuws op de pagina vereist dan toch wel wat HTML/PHP kennis.

En de "niieuwe" manier waarbij er een lijst is van onderdelen die wel of niet getoond moeten worden in de volgorde van de lijst.

Dus de extra "pagina's" kunnen in iedere versie van de template getoond worden als APARTE pagina.

Om de onderdelen (uv verwachting, knmi, zambresi) toe te voegen aan de begin-pagina is wat lastiger.

Dan moet de de regel met de php code om het script aan te roepen
Code: Selecteer alles
   include ('inc/ws_knmi_fct.php'); 
op de juiste plaats in de begin-pagina(wsAjaxDashboard.php) worden toegevoegd.

Succes, Wim
Door WSParkstad
Wim heb enkele dingen geprobeerd maar krijg die KNMI text niet te zien.

Zoals je aangaf, Wind Map lukt me maar nu moet je kennis hebben van php en die is er niet.

Heb die include geprobeerd bij regeltjes waar dat ook stond met break en zo, gewoon copy gedaan maar dan als nog krijg ik niks te zien en ook geen error fout ;-)

Heb je nog een tip voor me.
Hoop dat verwachting UV net zo gaat als Wind Map maar ben bang zoals je schrijft moet dat aangegeven worden in de wsAjaxDasboard.php geschreven worden.

Je zult ook wel denken wat een nurd hahahaha gelijk heb je ook, baal er zelf van ;-(
Door T.J.
Hallo.

Ik had ook even problemen met het zichtbaar krijgen van de knmi verwachting op de homepage.
Ik heb het in volgende in wsajaxdashboard.php staan:
$dashboard = array(); DIT STAAT ER AL ALS HET GOED IS, HET VOLGENDE TOEVOEGEN:

$dashboard[] = 'knmi'; include ('inc/ws_knmi_fct.php');
include ('wsAjaxDashboardSmall.php');

Voor de losse menupagina heb ik een verwijzing gemaakt naar het script in wsmenudata.xml

Krijg dan alleen de beknopte versie te zien, dus op de i drukken voor de lange versie, weet niet hoe ik in 1 keer de grote versie te zien krijg.

Succes.

PS.ik gebruik de versie 2.5 van de leuven template.
Door wvdkuil
WSParkstad schrijft:
Wim heb enkele dingen geprobeerd maar krijg die KNMI text niet te zien.

Zoals je aangaf, Wind Map lukt me maar nu moet je kennis hebben van php en die is er niet.

Heb die include geprobeerd bij regeltjes waar dat ook stond met break en zo, gewoon copy gedaan maar dan als nog krijg ik niks te zien en ook geen error fout ;-)

Heb je nog een tip voor me.
Hoop dat verwachting UV net zo gaat als Wind Map maar ben bang zoals je schrijft moet dat aangegeven worden in de wsAjaxDasboard.php geschreven worden.

Je zult ook wel denken wat een nurd hahahaha gelijk heb je ook, baal er zelf van ;-(

Ik heb knmi er voor je opgezet.
Even kijken of je het snapt wat er fout is gegaan.
Ik denk dat de include niet in php stond.
Maar nu zal de uv ook wel lukken,

Wim
Door WSParkstad
Hallo Wim en TJ,

Ik ga inderdaad kijken wat ik fout deed en hoe het wel moet, ziet er goed uit, zo nu weer snuffelen van wat ik fout deed.

UV is de volgende stap.

Niks aan doen Wim, als ik maar eens het voorbeeld zie ;-)

Bedankt en toppie.
Door wvdkuil
Vlucht radar.

Omdat SantaClaus nu in Rusland is gearriveerd werkt de flightradar via een iFrame weer niet met dezelfde javascript fout als met onze kerst.
Dus hierbij een versie waar de bezoeker kan kiezen tussen twee links.
Over enkele dagen zal het normale script wel weer gewoon werken.
Demo:http://www.wiri.be/weather2/index.php?p=01&flight_normal=complex+view#data-area
Wim
Bijlagen
(1.76 KiB) 195 keer gedownload