Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wslangerak
weatherservice schrijft:
Ik wil enkel de waarden van mijn weerstation zichtbaar op de weatherservice krijgen. Het klopt dat ik een topic heb geopend over Saratoga Weather scripts, maar daar kreeg ik niet echt de juiste respons op mijn vraag. Ik heb dit topic dan maar even doorgenomen en dat lijkt een goed alternatief. Dus, wat ik hier enkel wil vragen is het volgende:

1. moet ik hier eerst WDL hebben voor ik met MOS kan werken?
2. indien ja, dan moet ik een ander alternatief zoeken (liefst eenvoudig)
3. indien nee, wie kan mij helpen met het installeren van het MOS script?

Je zult eerst eens duidelijk moeten maken wat je nu precies wilt en verwacht. Je zegt nu dat je de waarden van je weerstation zichtbaar wilt maken op je site. Welke waarden bedoel je dan? De temperatuur/wind en dat soort gegegevens of de MOS-verwachting? Want ja, de MOS is alleen een verwachting en heeft niets te maken met de data van je weerstation of met een template, en is daar al zeker geen alternatief voor.

Het niet krijgen van "de juiste respons" op een topic moet aan jezelf worden toegeschreven. In dat topic heb ik gezegd wat naar mijn mening voor jou het handigst was en dat ik je - met de testtags.php - verder kon helpen. Je reageert daar verder niet meer op en gaat in dit topic weer onduidelijke vragen stellen.

Sorry als het een beetje hard overkomt, maar we proberen iedereen hier te helpen. Als enige tegenprestatie verwachten we toch wel duidelijkheid over wat je wilt bereiken.

Gr,
Door Eckie76
@ Nicholas

Lever je op dit moment data aan HWA? Zoja, waar kan ik die vinden?

correctie: Ik zie nu dat je weerstation Waregem hebt.

De MOS staat volledig los van WDL of wat dan ook.
Ondersteunt je webservice php?
Door Luc
teesee64 schrijft:
Hallo,

Ik (Theo) ben nieuw in de wereld van de weerstations en heb sinds kort een ws4000.

Aangestoken door de vele weerstation websites en ook deze site, ben ik begonnen met het opzetten van een eigen website (joomla)

Nu zou ik graag eens willen kijken of ik het MOS script ook in mijn website kan inbouwen. Is er iemand die voor mij een kopietje heeft van dit mooie script? Ben zelf redelijk bekend met html/php/xml.

Met vriendelijke groet,
Theo
Weeramateurs die via hetweeractueel.nl data aanleveren aan Meteo Consult, krijgen als tegenprestatie een MOS verwachting voor hun eigen locatie. Dit krijgen ze als een plaatje en in een XML feed. Met het genoemde MOS script kan deze XML feed worden uitgelezen en als HTML worden gepresenteerd op de website. Echter heb je niks aan het MOS script, zonder de XML feed met de verwachtingen.

Pas als je gegevens publiceert op HWA en ervoor kiest deze ook door te sturen naar Meteo Consult, dan krijg je ook een XML feed.

Gr,
Luc
Door teesee64
Hallo Luc,

Oke, in dat geval moet ik nog even wachten tot mijn apparatuur/website goed geinstalleerd zijn. Het is wel de bedoeling om de meetgegevens te uploaden naar deze site maar zover ben ik nog niet.

Eerst de meetpunten goed installeren, en de website afmaken...

Bedankt voor de uitleg!

Groet,
Theo
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10