Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door GosZk
Meteo Zoutkamp heeft sinds afgelopen weekend ook een upload storing. Deze lijkt los te staan van de huidige FTP-Ziggo webspace storingen vandaar dat ik ook een apart draadje start.

Afgelopen weekend begonnen de problemen. Eerst was de upload vrijdag gestopt terwijl ik een weekendje weg was. Toen ik zaterdag in de loop van de dag op afstand ging kijken bleek dat er rond 10:00u 's ochtends nog een update was geweest. Die zaterdag avond rond 22:00u was de laatste keer dat er geupdate werd daarna bleef het stil. Toen ik zondag avond thuis kwam heb ik eerst alle apparatuur (Ziggo Modem, Linksys router en Meteohub) een herstart gegeven maar die hielp niet. Maandagavond alles na gekeken en geconstateerd dat de Linksys Router niet goed functioneerde (Lampjes knipperde niet zoals het hoort en draadloos internet werkte ook niet meer. En na nog een paar herstart wilde de router helemaal niet meer opstarten :dry:

Omdat de router alweer een aantal jaren oud was heb ik dinsdag een nieuwe Linksys router gehaald. Deze heb ik dinsdag 18-02 in het netwerk gezet en rond 17:20u zijn de meteo gegevens eenmalig geupdate. Internet werkt zowel bekabeld als draadloos maar een FTP verbinding opzetten lukt niet.

Tijdens het testen heb ik mijn desktop rechtstreeks op het Ziggo modem gezet en dan kan er gewoon FTP verbinding worden gemaakt. Maar zodra ik de Linksys er tussen zette niet meer. Heb contact gehad met de provider van onze webserver of ik misschien bij hun op een blacklist gekomen was maar dit was niet het geval. Ook elders komt mijn adres niet voor op een blacklist.
Gebeld met Linksys en instellingen nagekeken maar niets kunnen vinden (Poorten, firmware overige instellingen) dus geconcludeerd dat het een DOA moest zijn.

Donderdag 20-02 router bij de winkel omgeruild voor een nieuwe en deze 's avonds aan het netwerk gekoppeld. Resultaat: Geen ftp :(

Daarop opnieuw met Linksys gebeld en gezamenlijk weer alles nakeken. Omdat we niets konden vinden hebben ze mijn melding intern geëscaleerd.
Dus ik op zolder opzoek naar een alternatief apparaat met als doel minimaal het Meteo gedeelte weer werkend te krijgen.
Tijdens deze zoektocht kwam ik nog een oude Linksys apparaat tegen met een voeding.
Deze gecheckt op de oude defecte Linksys en guess what, hij starte op en draadloos internet werkte ook weer! :woohoo:
Direct het Meteo stuk nagekeken maar helaas, geen updates en ook nog steeds geen FTP verbinding mogelijk :angry:

Daarop toch maar eens met Ziggo gebeld (20-02 rond 21:30u) en meteen eerlijk het hele verhaal verteld. Ze hebben het even nagekeken maar konden ook geen verklaring voor mijn FTP probleem geven. Volgens hun kan de Ziggo modem dit niet zo veroorzaken en aangezien FTP wel werkt als ik mijn PC rechtstreeks met het Ziggo modem verbind zal het modem goed moeten werken.

Heb nu bij Linksys nog de geëscaleerde melding lopen over het FTP probleem met mijn nieuwe Linksys maar inmiddels weet ik dat FTP i.c.m. mijn oude Linksys router ook niet goed gaat...

Heb even geen idee meer in welke richting ik nog iets kan proberen. Stiekem hoop ik dat mijn probleem toch verbonden is aan het FTP probleem bij Ziggo echter vrees ik dat die kans klein is omdat ik naar een andere webserver ga, een vriend 3 straten verderop via Ziggo dezelfde FTP verbinding wel kan leggen en ik de verbinding ook kan maken als ik rechtstreeks met het Ziggo modem verbonden ben.

Conclusies:

1) FTP werkt rechtstreeks via Ziggo modem (Getest met Total Commander en Windows Verkenner)

2) FTP werkt niet zodra een van de 3 Linksys routers in het netwerk komt (Getest met Total Commander en Windows Verkenner)

3) De websites waarna de FTP verbinding gaat zijn in alle gevallen wel via de browser te bereiken

4) Begin er aardig gek van te worden :silly: :blink: :S

Wie heeft er nog ideeën die ik kan uitproberen. Roep maar als je iets te binnen schiet ook al klinkt het voor jou dom. Dat zal de oplossing misschien ook wel zijn ;)

@ Beheerders HWA: Kunnen jullie mijn station tot nader bericht "Out of order"/ verborgen zetten?