Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door ws vreewijk
Hi Gertjan,

Mooi zo hopelijk probleem opgelost (denk ik wel)

Op naar probleemloos meten dus.

Gr Chris
Door SpeedyGJ
Geloof het of niet, maar batterij is bijna weer leeg.
Nou dat wordt em voorlopig niet meer, geen tijd er meer voor om het allemaal nog te onderzoeken.
Door Snarf2000
GJ.

Wil jij de spanning eens overdag meten op het bruine stekkertje van het zonnepaneeltje?
Komt daar bij zonlicht zo'n 3 volt uit.
Bij een grijze dag kan dat ook zo maar 2 volt of nog minder zijn.

Ik maakte vorige keer wel een grapje of het paneeltje ook aangesloten was, maar nu lijkt het wel dat de solarpanel de condensator niet oplaad.

Frans
Door ws vreewijk
Gertjan,

Heb je de schakelaar goed staan van de test led.
Die moet je na gebruik weer op uit zetten.

Voor de iss geeftie alleen aan battery ok voor de console geeftie de exacte spanning aan.
Vraagje hoe weet je datie bijna leeg is dan ???????

gr Chris
Door SpeedyGJ
Moet even navragen of diegene ook zo'n spanningsmeter heeft, ik zal het eens onderzoeken.
En die gedachte had ik dus ook al, zal het eens bekijken.

Ja die test led heb ik uitstaan dus daar kan het niet aan liggen, hier heb ik ook bijna nooit aangezeten.

En WeatherLink / Cumulus geven het aan idem als de console! Dus het lijkt mij duidelijk.
Door SpeedyGJ
Euh dat lijkt me toch logisch?
Low Battery on station 1
Anders zou ik hier nooit mee aankomen ;)
Door ws vreewijk
OK Gertjan,

Je zou het even een dagje aan kunnen kijken vreemd is het wel in 99% vd gevallen is het daarna opgelost.

+ en - goed opgelet neem ik aan.

ook al word er niet geladen is in zo een korte tijd je batt niet leeg.

Ben benieuwd hoe het morgen is.

gr Chris
Door SpeedyGJ
Tja morgen zal niks veranderen, +/_ zeker goed op gelet, lange draad is de + korten is de -, tenminste zo heb ik het kunnen aflezen ;)

Anyway er is duidelijk iets mis en nog even en koop een nieuwe 1 die wel 1 jaar probleemloos wil werken!
Door SpeedyGJ
Ik heb wat mailcontact met Dick gehad.

Het was zo wie zo onmogelijk dat de batterij zo snel leeg kan gaan, ook al zou de solarpanel niet aangesloten zijn.
Nu kan in met behulp van een stroom adapter het weerstation aan het stroomnet aansluiten, hij meende dat die kabel 3m is, dat gaat voor mij dus niet lukken gezien het weerstation boven op dak staat.

Voor de rest zou ik een nieuwe printboard kunnen kopen, echter zit er een vrij prijzige kaartje aan dus ja, moet maar even denken wat ik nu ga doen. Vanavond / vannacht zal het einde verhaal zijn, mocht alles eruit vliegen dan zal ik tijdelijk moeten stoppen met het uploaden van de data tot dit probleem is opgelost.