Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door AenG
WSWijk schrijft:
Wat?

Vraag je nou een foto van m'n slaapkamer, genomen uit de tuin? Wat moet je daar nu mee? :blush: :blush:
:woohoo: :woohoo: :silly: :silly: :woohoo: :woohoo: ;) ;)

Theo

Haal jij nou maar die bananenschil van je hoofd anders neem ik je niet serieus hoor:laugh: .
Door AenG
Als ik het zo bekijk dan heb je verschillende opties:

1. een paal langs de haag
2. een korte paal tegen de nok van de schuur
3. een korte paal achter tegen de nok van de schuur
4. een paal achterin de tuin

Mijn voorkeur zou uitgaan naar optie 1 of 4

ps.
De plaats waar nu de buitenlamp staat zou ook ideaal zijn. De lamp monteer je dan weer aan de mast.
Bijlagen
iss.JPG
iss.JPG (32.62 KiB) 3169 keer bekeken
Door teesee64
Ik zelf dacht idd ook aan een paal (met weerhut) langs de heg. Daar hebben de kinderen het minste last ervan en staat de sensor ook in de schaduw.

Optie 4 in je tekening is niet mogelijk. Daar komt namelijk een afscherming te staan voor de kliko's en daarvoor in de zomer een zwembad voor de kids.

Optie 2 en 3 zouden mogelijk zijn maar daar staat zomers de hele dag de zon op het zwarte dak van de schuur. De temp in de schuur loopt dan snel hoog op.

Groet,
Theo
Door AenG
Ik zou persoonlijk niet zo'n grote witte weerhut langs de haag plaatsen. Daar maak je geen vrienden mee. Hij steekt er tenslotte bovenuit.

Op de plaats van de buitenlamp zou ook nog kunnen.
Door teesee64
Dat zou ook nog een optie zijn. Gewoon aan de lantaarnpaal bevestigen. Staat dan wel hele dag in de volle zon...

De bedoeling van de weerhut is eigenlijk dat die bestand is tegen 2 spelende kinderen.
Door Eckie76
weerzoetermeer schrijft:
Zou mij niets verbazen als de cupjes niet ver genoeg op het asjes zitten. Dus even losdraaien, zover als mogelijk op de as duwen (niet te hard natuurlijk) en weer vast draaien. Volgens mij is de inbus 1.2 mm maar dat weet ik niet zeker.

Gr.
Thierry

Goed punt, dit moest ik ook doen na aanschaf van de Vantage Pro (1).
Ik heb de VP in Amerika rechtstreeks bij Provantage gekocht, ze hadden daar speciaal een briefje bij gedaan om de gebruiker hierop te wijzen.

Het is echter bij mij 1 keer voorgekomen (tijdens de storm op 14 juli 2009) dat het schoepenrad er compleet werd afgeblazen, gelukkig vond ik het ding snel terug in de achtertuin :).
Door AenG
Je moet hem dan wel voldoende hoog plaatsen en in beton. Want als de kinderen er tegenaan vallen dan zou de paal gelijk scheef staan.

Dat alles dan in de volle zon staat is prima, dat is de bedoeling.

Als ik daar woonde dan had ik alles langs de heg geplaatst (zonder weerhut) en dan een stuk boven de haag uit laten steken zodat je er nog wel met een trapje bij kunt. Op deze manier krijg je een natuurlijke ventilatie door je weerhut.

En als de temperatuur toch nog teveel oploopt dan kun je altijd nog overwegen om een extra fan te kopen.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11