Forum waar weeramateurs nieuws, storingen en updates van hun eigen weerstation kunnen melden.
Door WSWijk
Hoi Allemaal,

Weerstation Wijk heeft tijdelijk (ruim 3 uur lang) geen updates gegeven.

We hadden een kleine aanvaring met Eneco.
Om 17:25 ging de stroom er af, om 20.40 hadden we het weer terug.
Daarna dus alles weer langzaam opstarten en vanaf 21.15 was alles weer volledig operationeel.

Dat was dus de 2e keer in 2 weken. Hopen dat we het nu voorlopig even weer gehad hebben.

Groeten

Theo
Weerstation-Wijk
Door baroman
WSWijk schrijft:
Hoi Allemaal,

Weerstation Wijk heeft tijdelijk (ruim 3 uur lang) geen updates gegeven.

We hadden een kleine aanvaring met Eneco.
Om 17:25 ging de stroom er af, om 20.40 hadden we het weer terug.
Daarna dus alles weer langzaam opstarten en vanaf 21.15 was alles weer volledig operationeel.

Dat was dus de 2e keer in 2 weken. Hopen dat we het nu voorlopig even weer gehad hebben.

Groeten

Theo
Weerstation-Wijk

Heb je weer lopen knoeien met de stroom Theo??

Ronnie..
Door WSWijk
Hihi, nee Ronnie, ik was het niet.

Maar ik was ook niet de enige die er last van had hoor... Geschat is dat ongeveer de helft van Wijk er last van had (en da's toch zo'n 11.500 man/vrouw)...

En dat was al de 2e keer in 2 weken. Vorige week was het 5 kwartier, nu was het ruim 3 uur... hopen dat vanavond alles het normaal blijft doen...

Groetjes

Theo
Door baroman
tjabine schrijft:
je moet toch beter je best doen daar voor hoor!
Aftappen onder de meter werkt niet meer haha.

Er zijn altijd mensen die stroom voor nop willen hebben Ron ha ha;)
Door baroman
WSWijk schrijft:
Hihi, nee Ronnie, ik was het niet.

Maar ik was ook niet de enige die er last van had hoor... Geschat is dat ongeveer de helft van Wijk er last van had (en da's toch zo'n 11.500 man/vrouw)...

En dat was al de 2e keer in 2 weken. Vorige week was het 5 kwartier, nu was het ruim 3 uur... hopen dat vanavond alles het normaal blijft doen...

Groetjes

Theo

Hoi Theo, daar zijn ook, ach hoe heten die dingen ook alweer, als de spanning uitvalt je nog een 15 of 20 min hebt om de computer normaal af te sluiten.
Mischien is dit een optie als dit vaker gebeurd.

Ronnie..
Door WSWijk
baroman schrijft:
[b]
Hoi Theo, daar zijn ook, ach hoe heten die dingen ook alweer, als de spanning uitvalt je nog een 15 of 20 min hebt om de computer normaal af te sluiten.
Mischien is dit een optie als dit vaker gebeurd.

Ronnie..

Ha, bedoel je misschien een windmolen?
Afbeelding

Ehhh... nee een accu.... misschien bedoel je dat...
Afbeelding

Oh, nee... ik weet het al...
Afbeelding

Een No-Break installatie. Een accupack-systeem dat voor langere tijd de stroomvoorziening vervangt bij een power-down situatie...

Ja, het is het overwegen waard ja... Maar ja, ook die dingen zijn niet echt goedkoop hoor... Misschien op de tweedehands markt (dan in ieder geval met een goed accupack)...

Groetjes

Theo
Door WSWijk
baroman schrijft:
Ja zo`n power pack, ja het kost een paar centen maar dan heb je ook wat.
Maar hoe is het met jou Theo.

Ronnie..

Ja, hoe is het met mij... is een heel verhaal eigenlijk.

Maar in het kort komt het hier op neer:
Ik had een medicijn in mijn pakket zitten wat er voor zorgde dat het wederopbouwen van de conditie na het hartinfarct niet naar wens ging. Na het stoppen met dit medicijn is het allemaal een stuk beter gegaan.

Hoop binnenkort weer een beetje te gaan werken. Doe ik nu nog niet.

Dat is het heeeeeel in het kort...