Discussie forum met vragen over Blitzortung hardware, software etc
Door weerzoetermeer
Hoi Bernez,

Ik zou de antenne's en amplifier eerst op een plankje monteren. Dan kan je met het plankje eerst eens goed kijken waar je het minste last hebt van storing. In mijn huis heb ik werkelijk overal last van storingen. Alleen buiten....een stukje van mijn huis af wordt het wat rustiger. Waterdicht maken is niet zo'n lastige klus. Er zijn zat spullen daarvoor te krijgen. Hij ligt bij mij op de houtopslag en werkt daar prima. Alleen jammer van die kabel die weer door de tuin heen moet......
Door Bernez
Bedankt voor jullie tips.

Ik heb net 2 stuks SKS200/15N ferriet antennes bij Wolfgang Friese besteld (inclusief afschermingsmateriaal).
Ik zal kijken wat de beste plek is, wanneer deze aangesloten zijn.

Bernez
Door fotogw
Hee Bernez,

Dat zijn flinke ferrietantennes!
De standaardset zijn 12 cm antennes. Zijn ze prijzig? (als ik zo vrij mag zijn;-)
Ik heb de boel nu net op orde, en er komt nog een 2e versterker aan en ik ben nog aan het kijken wat voor antennes ik daarvoor zal kiezen!

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl
Door Bernez
Hoi Gerhard,

De SKS200/15N kosten per stuk 37,50 Euro

Ik had geen zin om te knutselen dus heb ik ook gelijk 2 op maat gemaakte PVC buizen en afscherming besteld.

Ik kan je de infoblad en de prijslijst mailen als je wilt.
Email adres via PM.

Bernez
Door Bernez
Hoi Gerhard,

Ik zie op het forum van Blitzortung dat je ook 2 push-buttons hebt gemonteerd voor de menu en reset.
Zou je kunnen uitleggen hoe je de (piggybag) aansluitingen hebt gemaakt ?

Bernez
Door Sloefke
Hallo Bliksem geinteresseerden

Onlangs heb ik de hele trits aan berichten gelezen over de bliksemontvanger, maar nu is het stil. Is er nog interesse? Hoe is het afgelopen met de groepsbestelling?
Draait de zaak software-matig. Ik ben uiterst benieuwd wie het geheel al draaiende heeft. Mijn interesse is ook aanwezig. Ik heb zo alles al van de Vantage, nu wil ik verder met het detecteren van ontladingen. Graag jullie reacties

groeten (best 73) Joost
Door nolversteeg
Hallo Joost,

Het is een project van heel veel geduld,

Als dat niet hebt, en je kan niet solderen, en geen goeie ogen hebt zou ik nog even wachten.

Het project is in een proef fase, en werkt, hardware matig. met betere resultaten dan het oude systeem,

Softwarematig wordt er door 3 personen, met ondersteuning van de gebruikers hard gewerkt om het systeem 100 % werkend te krijgen. het werkt maar je kan er nog niets mee.

De onderdelen stroom komt langzaam op gang, dus een groepsbestelling zal best wat problemen geven, en je moet niet willen om dit op je te nemen. voor die 17E .

Je zou lid kunnen worden van http://www.Blitzortung.org, en daar het forum bekijken voor de laatste ontwikkelingen.

Groeten Nol
Door Luc
Ook ik wil deze set eventueel aanschaffen. Wellicht dat ik op HWA dan ook bliksem informatie mag/kan tonen. Als ik het goed begrijp, zit bij de complete kit het volgende NIET: de behuizing en de voeding. Klopt dat?

Verder zou ik deze set in de tuinberging willen monteren. Als daar een UTP aansluiting zit voor mijn netwerk, is dat voldoende? M.a.w. hoef je alleen maar met een CAT5 kabel connectie te maken met netwerk en de rest gaat dan vanzelf? Begrijp ik dat goed?

Gr,
Luc
Door nolversteeg
Hallo Luc,/all

De voeding zit er bij, dit is een mini USB kabel en USB- 220V adapter zo'n plat ding wat apple gebruikt in de kleur Wit,

indien de controller in de buurt staat van de PC gaat dit via de USB aansluiting, de Amp. werkt hier ook mee via de cat5 kabel.

De Amp, zit dus los van de controller met een cat5e cabel 5 mtr waar dus ook de voeding over gaat.

als je de opstelling geheel van de pc wilt verwijderen , moet er een andere cat5 netwerk connector op komen. degene die er nu op zit kan geen PIO.

en pas op, het systeem werkt op 5V via USB, en POI is veelal 48 volt. en de POI aansluiting zit op het board al aan de 5 volt, dus daar zal iets geknutseld moeten worden, de juiste POI connector staat vermeld in de bouwbeschrijving.

indien er een update van de software gedaan moet worden, gaat dat nog via usb op het computer board, TZT zal dat via het netwerk kunnen.

Thierry Bernez,Gherhard,Joost. correct me if i'm wrong

Groeten Nol
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 21