nolversteeg schrijft:
Hallo Remie,
Is zo, wat ik al schreef is dat de Davis het juiste station is en aan de verwachtingen voldoet, alleen wil ik weten of de sensoren los van elkaar geplaatst kunnen worden,wil dus zeggen regenmeter los temp-hum los en wind dir en speed los dus drie wireless zenders. de tijd van kabels heb ik gehad,(echtgenote overal kabels!!) en kraaien(voor jou muizen)en vroeger een cavia 220v zekeringen eruit en een levend beest over . en in dienst WD1TT(koper en staaldraad met nylonmantel) opgevreten door een Koe.
gr. Nol Eersel
Je kan de windmeter draadloos krijgen, de regenmeter kan losgekoppeld worden van de ISS. Ik zie alleen geen nut om de ISS in een weerhut te plaatsen, aangezien dit min of meer al een weerhut is. Tenminste, de thermo/hygrosensor zit in een schoteljesconstructie weggewerkt tegen directe zonnestraling.
Als je de mogelijkheid hebt, om op 1,5 meter boven de grond op een redelijk open plek je ISS te plaatsen, zou ik dat zeker doen.
Noot: bij een extra thermo/hygrosensor heeft Davis helaas iets minder aandacht voor de temperatuuraanduiding: Die gaat niet meer per 0,1 omlaag of hoog, maar met halve decimalen: 0,5 - 1,0 - 1,5.
Waar jij beslist meer profijt van gaat hebben met een Davis t.o.v. je vorige station, is de neerslagindicatie. Bij Oregon is dat ronduit teleurstellend, bij Davis is dat gewoon top.