Algemeen forum voor discussie over de website
Door Weerstation Aalten
Lijkt mij ook heel leuk om hier aan mee te werken.

Op die manier is het voor mij ook weer een steuntje in de rug om hier alles goed te onderhouden en om het station wat uit te breiden.

Mijn complimenten over hoe groot en bekend HWA is geworden de laatste jaar
Ga zo door!!
Door Jan2855
Hoewel alles al zo'n beetje gezegd is juich ik de samenwerking van harte toe. Het is voor zowel Luc, als voor ons allemaal een geweldige opsteker. Het KNMI erkent ons als leverancier van waardevolle weerdata en zij kunnen en willen dat gebruiken voor hun wetenschappelijk onderzoek.

JanvR
Door PScho
Weeramateurs kunnen met data levering bijdragen aan een beter inzicht in de huidige klimaatontwikkeling.

Mooi dat HWA nu al ook door het KNMI als mogelijke partner wordt gezien!

Prima initiatief!

Meteo-Losser

Paul.
Door Mike
Kijk dit zijn goeie berichten, ik wil graag mee doen.

Misschien een idee dat we van het knmi een weersvoorspelling per plaats kunnen krijgen in text vorm? (in html script) net zoals het kaartje van Meteoconsult, zou natuurlijk helemaal geweldig zijn.

Groeten, Mike.

Weerstation Bollenstreek, in de plaats Hillegom.
Door MES
Zoals ik al eerder gemeld heb hebben jullie mijn zegen voor deze samen werking.

Ik begrijp heel het geleuter over een vergoeding enz niet als zij hier geld mee verdienen hebben zij het beter/slimmer aangepakt dan ons die puur uit hobby matige zin hum gegevens beschikbaar stellen op het net het zij via samenwerking met MC, KNMI, eigen website of wat voor instantie of media dan ook.

Je kunt ook gewoon je gegevens voor jezelf houden en niks beschikbaar stellen, dit is naar mijn mening toch echt een eigen keuze die je maakt dus als je het niet eens bent dat iemand er wat aan overhoud al is het maar om de kosten te drukken stel je je gegevens gewoon niet beschikbaar en moet je ophouden met dat geleuter.

Ook voor mij geld dat ik kosten maak en mijn systeem verder wil uitbreiden met andere software en hardware maar daar leggen we gewoon wat geld voor apart enz en als dat resulteert in nog meer meetgegevens zullen deze ook gewoon weer beschikbaar gesteld worden zodat andere deze het zij voor de lol of voor professionele doeleinde gebruikt kunnen worden.

Als voorbeeld kijk ik altijd even als ik ergens buiten mijn werkzaamheden moet uitvoeren ik snel ff via de Iphone kijk wat de huidige weersomstandigheden zijn op de locatie waar ik heen moet.

Ook voor mijn andere hobby modelvliegen kijk ik voor ik vertrek op buienradar en hier op de site hoe de omstandigheden op het vliegveld zijn.
CONCLUSIE BLIJF JULLIE MEETGEGEVENS UPLOADEN :woohoo:

TENSLOTTE; ELKE HOBBY KOST GELD EN JE DOET HET VOOR HET PLEZIER DAT JE ER AAN KUNT BELEVEN.DUS WAT MAAKT HET UIT!

mvgr
Marcel
Weerstation te Alphen aan den Rijn
Door Weerstation Kaatsheuvel
Hallo Luc ,

Ik vind het een prima initiatief.
Wat niet onbelangrijk is dat het voor onderzoek klimaat en klimaatverandering wordt gebruikt door het KNMI.
Als beloning krijgen we jaarlijks een bijeenkomst voor de deelnemende weeramateurs, met bijvoorbeeld een rondleiding op het meetterrein en een presentatie van onderzoeksresultaten.
De vragenlijst krijgen we die van het KNMI?

Groet,
Hans :)
http://www.WeerstationKaatsheuvel.nl
Door dearend
Beste Rob, Dirk, Janette en Luc,

Dit vind ik een prima initiatief en weerstation De Arend te Kortenhoef zal zeer zeker medewerking verlenen.
Ondanks dat De Arend een 'platte landsstation' is, zie ik interessante mogelijkheden voor onderzoek in de stedelijke gebieden waar het KNMI (nog?) niet meet.
Het maakt 'het werk' van de amateurs minstens relevanter.

Kom maar op met jullie vragen!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 22