- 28 jun 2009, 11:32
Hallo Allemaal,
Ik vind het prima hoor. Geef maar door aan het KNMI.
Over kosten voor de hobby en eventueel geld dat het opleverd aan HWA of MC of KNMI, zul je me niet snel horen. Niet omdat ik geld zat heb (was het maar zo!), maar simpelweg omdat ik de gegevens hier toch al heb.
Als ik zou willen dat anderen er niet aan kunnen komen, moet ik zelf de gegevens afschermen en geen weersite opzetten. Maar dat is juist waarvoor je het doet. Gegevens delen met anderen die geintereseerd zijn in het weer.
En mij maakt het dan niet uit of het een bezoeker op de site is, of HWA, KNMI of MC. Als ik het niet zou willen, kan ik simpelweg de knop omdraaien en geen gegevens meer aanleveren. Klaar...
Maar ik zie dit meer als een bevestiging dat het werk wat ik verricht met m'n weerstation / website gewaardeerd wordt. En dat is meer waard als een paar luttele euro's die gestort kunnen worden voor het gebruik van de gegevens.
Groeten
Theo
ps: Oh ja... mocht er nog iemand in een gulle bui zijn, dan zijn ze natuurlijk ALTIJD welkom om wat te storten. Zou graag m'n gegevens daarvoor ook verstrekken :woohoo: