Algemeen forum voor discussie over de website
Door rkottink
Prima initiatief!

Niets aan toe te voegen.
Ik neem graag deel aan dit onderzoek.

Groeten,
Rob
Stads weerstation Geesteren, Overijssel
Door Karin Broekhuijsen
Karin is geen bart en bart is geen karin.!!!!!!!! Maar wij zijn dezelfde.
Als je als echtpaar hiermee bezig bent dan maakt dat geen verschil.

Wat ik (wij) bedoelden was dat je op een heleboel sites ziet dat er alleen maar gebruikers zijn ingelogd en maar heel wijnig leden. En leden betalen voor de benefits. Dus wij vonden het helemaal niet erg om reclame te maken voor de VWK website of voor welke andere weersite b.v. www.hetweeractueel.nl of www.weer.nl of www.knmi.nl . Wij vinden het ook niet erg om en voor www.hetweeractueel.nl , www.weer.nl en voor www.vwkweb.nl en zoals nu gevraagd wordt voor het KNMI en voor talloze andere instellingen onze gegevens ter beschikking te stellen. Het enige dat ons verbaasde was het feit dat het weer actueel een samenwerking had aangekondigd met het KNMI terwijl er al een samenwerking lag met Meteo Consult.

Uit de reacties blijkt dat mensen ontzettend gauw in de pen klimmen en ageren tegen bepaalde verenigingen. dat is hun goed recht!!! Maar dat was mijn (onze) bedoeling niet. Alleen het feit dat nu pas na een lange tijd het KNMI interesse toont voor de weer "amateurs" op www.hetweeractueel.nl buiten dan de onduidelijke samenwerking tussen KNMI en VWK.

Als er mensen zijn die ons op het goede spoor willen helpen zijn ze welkom om opbouwende kritiek te leveren.

Onze weer gegevens zijn voor iedereen te zien op http://www.fotokarinbroekhuijsen.nl/start.html en wij zijn geen "amateur" maar amateurs .
En met "amateur" bedoelen wij mensen die vakmatig vanuit hun hobby bezig zijn met het weer, en wij hebben alleen een weerstation en ik (bart) een beroepsmatige meteo opleiding voor de grote vaart (dus ik ben amateur daar ik er niet elke dag mee bezig ben).

Het schijnt ook niet te mogen dat je onder de familie account inlogt en duidelijk je naam onder het bericht zet.(anderen hebben vreemde namen en zijn niet te traceren)

Wij juichen het toe dat er meer naar de " weeramateurs" gekeken wordt.
En hopenlijk denken mensen eerst na voordat ze een reactie plaatsen.

Wij staan er voor open om het KNMI onze gegevens ter beschikking te stellen, maar zouden het jammer vinden dat we een keuze zouden moeten maken tussen Meteo Consult en het KNMI. Voor ons zouden we graag aan allebeide instanties de gegevens ter beschikking stellen.
En ook de mogelijkheid hebben om onze gegevens te corrigeren met gebruik van de Hellman regenmeter of de min max thermometer.

Met vriendelijke groet,
Bart en Karin Broekhuijsen.
Door WSWijk
Hallo Bart (of is het dit keer Karin :-) )

Even over het laatste stukje, voor zover ik weet wordt het mogelijk om te kiezen aan wie je je gegevens door wilt spelen. Het zou dan dus 4 mogelijkheden worden:
- 1 Keuze KNMI
- 2 Keuze MC
- 3 Keuze Beide
- 4 Keuze Geen
Als ik het tenminste goed heb begrepen hier. Voor mij zou het in ieder geval keuze 3 worden.

Groeten

Theo
Door weerzoetermeer
Hallo Karin en Bart,

Wij staan er voor open om het KNMI onze gegevens ter beschikking te stellen, maar zouden het jammer vinden dat we een keuze zouden moeten maken tussen Meteo Consult en het KNMI. Voor ons zouden we graag aan allebeide instanties de gegevens ter beschikking stellen.

Je kan straks aan zowel het KNMI als aan MC je data leveren. De keuze is aan jou.

En ook de mogelijkheid hebben om onze gegevens te corrigeren met gebruik van de Hellman regenmeter of de min max thermometer.

Als je het topic had gelezen dan had je gezien dat Wthus ook dit verzoek had gedaan en dat het KNMI naar de mogelijkheden hiervoor gaat kijken.

Het schijnt ook niet te mogen dat je onder de familie account inlogt en duidelijk je naam onder het bericht zet.(anderen hebben vreemde namen en zijn niet te traceren)

Dit vinden we juist prettig dus ik begrijp deze opmerking niet helemaal.

Gr.
Thierry
Door kubus
Ik heb geen bezwaar dat mijn gegevens gebruikt gaan worden voor dit interessante project.
Vertel me maar wat ik moet doen en ik ben erbij.
Door lingebij
Luc,

Dit is een heel goed initiatief wat ik helemaal steun.
Wij worden er allemaal wijzer door.

Groet, Frans Rutten
Door WeerStationWoerden
mijn data mag ook worden gebruikt
en zal proberen om de pc niet meer meer opnieuw opstarten tussen 23:55-00:05 dat kan nog wel eens rare metingen veroorzaken dus sorry hier voor
mvg Gert
Door hatuithof.nl
Ik wil graag meewerken aan de samenwerking met het KNMI waardoor er
een grotere dkkinggraad van weergegevens ontstaat.

Henk Tuithof
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 22