Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door weerzoetermeer
Hallo weer collega's

Er is een nieuwe versie uit van VirtualVP namelijk versie v 1.2.1 van 15 juli 2009.

Veranderingen die ik kon vinden op de site van VirtualVP zijn:

VERSION HISTORY

v. 1.2.1 July 15 2009
Fixed bug causing the about box to show the incorrect registration status

v. 1.2.0 July 13 2009
Added support for connecting to TCP/IP data logger. This feature also allows connecting
on VirtualVP to another, allowing "daisy-chaining".

Te downloaden op: http://www.softwx.com/downloads.html

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland
Door nolversteeg
Hallo Thiery,

Wat zijn jou ervaringen met virtual VP. Ik heb het even draaien in de proefversie en so far zo good, ik heb wat problemen met mijn server die het te hooi en te gras af laat weten, nu een andere opgezet en staat schaduw te draaien via de oude versie van vp. op de server staat ook de fotosite van de fam. nu alles overgezet en hoop dat via vp ook de data op de nieuwe server komt zodat ik naadloos over kan gaan , Op de nieuwe server staat du de nieuwe versie van VP en misschien heb ik hier wel 30 euro voor over.
Door weerzoetermeer
Hoi Nolversteeg,

Mijn ervaringen zijn erg goed met dit programma. Ik heb er erg veel plezier mee. Door dit programma kan ik relatief eenvoudig met een laptop op schoot aanpassingen doen via het netwerk aan het weerstation. Het draait al enkele jaren zeer stabiel en het heeft op verschillende systemen gestaan. Kortom....erg tevreden!

Gr.
Thierry
Door Meteonoord
weerzoetermeer schrijft:
Hoi Nolversteeg,

Mijn ervaringen zijn erg goed met dit programma. Ik heb er erg veel plezier mee. Door dit programma kan ik relatief eenvoudig met een laptop op schoot aanpassingen doen via het netwerk aan het weerstation. Het draait al enkele jaren zeer stabiel en het heeft op verschillende systemen gestaan. Kortom....erg tevreden!

Gr.
Thierry

Hier sluit ik mij volledig bij aan, Thierry.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door nolversteeg
Hallo Vrienden,

Dank voor de reactie ik was eigenlijk al van plan om het aan te schaffen maar eerst moest er nog een duwtje gegeven worden , is bij deze gebeurd. Het besturen en inregelen van de software gaat via remote desktop naar de server waar de console aan hangt , en het uitlezen van diverse weerprogramma's doe ik via virtual PC dus nu ook tijdelijk naar de nieuwe server.

groetjes Nol

Eersel
Door tinuz97
En mocht je ooit problemen krijgen (of iemand anders) met de N8VBvCom Driver,dan kan je ook com0com driver gebruiken,te vinden op http://sourceforge.net/projects/com0com/
Dit na aanleiding van de crashes die ik had.
Ik had toen de maker gemaild en dat als tip terug gekregen,ik zie ook dat de maker het nu op zijn site erbij heeft vermeld :laugh:
Het draaid nu vlekkeloos hier op de asus Eec pc 1000hd icm server 2003 R2.
Door osjohn
Dus als ik het goed lees zijn al de beperkingen van WeatherlinkIP opgelost door installatie van VirtualVP ???

John
Door nolversteeg
hoi John,

Dat weet je nooit, bedank nog voor de aktie van gisteren avond ,alles draait nu schaduw op een andere server, en virtual Pc Was mijn hulpje daarbij het was wel even vogelen om h.e.e.a draaiend te krijgen, trouwens met de oude trial versie van Virt.VP.

maar het grootste probleem lag bij de Server (notebook NC6000 ).

groeten Nol
Eersel
Door osjohn
VirtualVP werkt goed met de weatherlinkIP datalogger, normaal kon je alleen weatherlink gebruiken, geen andere software draaide, nu wel, 'MAAR' als je VirtualVP gebruikt 'STOPT' de upload naar de Davis website.

Daar weatherlink bedoelt is voor de mensen die zelf geen webpagina kunnen of willen maken, maar toch hun data op het net via Davis willen tonen "is dit geen goede optie"en kan je beter een serieel of USB aanschaffen.

John
Door eugel
weerzoetermeer schrijft:
Hallo weer collega's

Er is een nieuwe versie uit van VirtualVP namelijk versie v 1.2.1 van 15 juli 2009.

Veranderingen die ik kon vinden op de site van VirtualVP zijn:

VERSION HISTORY

v. 1.2.1 July 15 2009
Fixed bug causing the about box to show the incorrect registration status

v. 1.2.0 July 13 2009
Added support for connecting to TCP/IP data logger. This feature also allows connecting
on VirtualVP to another, allowing "daisy-chaining".

Te downloaden op: http://www.softwx.com/downloads.html

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland

Heb hier een vraag over. deel hier een server samen met de buurman. Op deze server is windows server 2008 geinstaleerd. Dit systeem ondersteunt nog geen USB en serial poorten.
wat we gedaan hebben hier is een serial/ip converter tussen de datalogger(serial) en de server(PC) gezet.Betreft dus een kastje met een serial aansluiting (waar de datalogger op aangesloten zit) en aan de andere kant een rj 45 stekkertje die naar de server(pc) gaat.

als alles meezit komt hier binnenkort ook een Davis weerstation. Wil dan ook met meerdere weersoftware paketten gaan draaien.
Is het mogelijk om VirtualVP hier in te zetten of gaat dit niet werken? Heb wel documateriaal gelezen over VirtualVP, maar technisch engels ben ik niet helemaal machtig.
Dus is er iemand die weet of dit gaat werken, of mischien draaiende heeft?

Groeten Marcel