Discussie forum over overige software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..
Door petergroeneveld
WXSIM.

Zijn er mensen die het programma wxsim gebruiken?
Op dit forum kan ik er geen topic van vinden dus heb er maar een geopend.

Wil het programma eventueel gaan gebruiken, maar eerst wat info van de eventuele gebruikers kan geen kwaad dacht ik, dus alles wat je erover kwijt wilt post het even hier.

Zelf denk ik aan vragen zoals:

Zijn de verwachtingen nauwkeurig genoeg?
Welke optie gebruik je van dit programma?
Is het programma gebruiksvriendelijk?
Zijn de kosten het waard om dit programma aan te schaffen?

Kortom post hier alles over dit programma en natuurlijk bedankt voor jullie info.
Door wsMaurik
Hallo Peter,

Ik heb ook interesse en had vorige week de programma's gedownload en die kun je dan gebruiken met de instelligen voor Atlanta (USA).

Heb er tot nog toe twee keer mee gespeeld maar moet zeggen dat er ontzettend veel instellingen zijn die je 'al dan niet' kunt veranderen.
Het schijnt dat vooral de temperatuurvoorspellingen nauwkeurig zijn. Maar met Atlanta is dat lastig checken :)

Ik heb nog geen oordeel, maar ben benieuwd naar aanvullingen van een echte gebruiker.

grtn
nico
Door tinuz97
Hier ook animo voor meer info,heb er van de week ook al op zitten kijken.
Door weerzoetermeer
Hallo,

Ik gebruik WXSIM al enkele jaren. Het programma is behoorlijk ingewikkeld. Bij mijn weten wordt er voornamelijk gebruik gemaakt van GFS materiaal voor het opmaken van de verwachtingen. Het programma is na al die jaren helaas nog steeds niet echt stabiel en geeft dus regelmatig foutmeldingen. Bij de aanschaf moet je een aantal zaken opgeven bij de maker van het programma waarmee hij een speciale versie maakt voor jou omgeving. Je kan invloed uitoefenen op de verwachting van het programma door parameters aan te passen. Ik zelf heb hem op automatisch staan. Het programma kan ook gebruik maken van de waarnemingen van je eigen station.

En dan het resultaat....

Ik ben er niet ontevreden over. Er zitten soms leuke verschillen in t.o.v. de verwachting van MC. De ene keer is MC de winnaar en de andere keer WXSIM. Al met al niet slecht!

Op het forum van Weather-display is overigens een onderdeel bestemd voor WXSIM. Hier kan je ook het één en ander aan ervaring vinden.

Gr.
Thierry
Door wsMaurik
Hallo,

weerzoetermeer schrijft oa:
Op het forum van Weather-display is overigens een onderdeel bestemd voor WXSIM. Hier kan je ook het één en ander aan ervaring vinden.

Bedankt voor je ervaringen en ik ga zeker eens kijken op het Weatherdisplay-forum.

grtn
Nico
Door petergroeneveld
@ Nico & Martijn, leuk dat jullie ook geïnteresseerd zijn in het programma, het lijkt mij leuk om je eigen verwachtingen a.d.h. van dat programma te kunnen maken, maar even afwachten of er nog wat reacties komen. Ook mensen die het programma niet gebruiken mogen uiteraard een reactie geven met eventuele voor-en nadelen etc.

@ Thierry,
Bedankt voor je reactie, even nog een enkele vraag welke versie gebruik jezelf er zijn 4 verschillende versies verkrijgbaar dacht ik en de voorspelling die je op je home page boven de grafieken hebt staan die heb je met wxsim gemaakt?
Door weerzoetermeer
@ Thierry,
Bedankt voor je reactie, even nog een enkele vraag welke versie gebruik jezelf er zijn 4 verschillende versies verkrijgbaar dacht ik en de voorspelling die je op je home page boven de grafieken hebt staan die heb je met wxsim gemaakt?

Peter,

Ik heb de meest uitgebreide versie. Mijn oude versie is in het verleden omgezet naar deze.

De verwachting boven de grafieken is die van WXSIM. Deze opmaak kan je natuurlijk helemaal zelf maken/bepalen

Gr.
Thierry
Door petergroeneveld
WXSIM programma om weersverwachtingen voor je eigen omgeving te kunnen maken.

Na een tijdje te hebben getwijfeld uiteindelijk het programma toch gekocht en heb er tot nu toe geen moment spijt van. Zag op mijn website teller dat de bezoekers het meeste naar de pagina’s met de verwachtingen keken en dat gaf dan ook de doorslag. Het is geen goedkoop programma maar t.o.v. veel andere software vond ik het nog wel meevallen en ja een hobby kost altijd wel wat.

Heb er wel een grondige studie B) van moeten maken en ben ik nog steeds met de instellingen aan het experimenteren, maar ja pas een weekje mee bezig en het is altijd wel leuk om een nieuw programma uit te proberen. Dus weer vele uurtjes achter de laptop doorgebracht.

Het is best in het begin wat ingewikkeld maar al doende kom je er wel. Gebruikers van dit programma tips zijn dan ook altijd welkom. :)

Het programma werkt perfect, tenminste ik laat het voorlopig nog in autorun lopen omdat het op dit moment de meest nauwkeurige weersverwachtingen weergeeft voor mijn omgeving. Maar je weet wel hoe dat met weersverwachtingen gaat die komen nooit helemaal uit.

Met hulp op het WD forum, hier is een categorie WXSIM aanwezig, toch al een heel stuk verder gekomen met het programma. Met bestaande php scripts, die ik wel aanpas aan mijn site, kun je vele leuke dingen doen met dit programma en ik ben dan ook mijn site weer wat aan het herinrichten, hier gaat best wel wat tijd inzitten maar dit is ook een leuke kant van onze hobby.

Voor geïnteresseerden neem gerust een kijkje en misschien met mede gebruikers is er ook wat kennis uit te wisselen, ik ben benieuwd.

Heb op de homepage al wat WXSIM script verwerkt.
Page met WXSIM weersverwachtingen per uur.
Page met de WXSIM weersverwachting.
Door tinuz97
Oe,dat ziet er goed uit,vooral per uur voorspelling :ohmy:
Door reitsma1960
Hier ook een zeer tevreden gebruiker van WXSIM.

Het klopt dat je er de nodige studie aan moet besteden, maar dan heb je ook wat. Ik ben er nog lang niet mee klaar.
Ik kan zeggen dat ik tevreden ben over de voorspelling en de betrouwbaarheid.
Het mooie is dat je kan kiezen uit volledig automatisch de voorspelling te laten maken (je kan het bij wijze van ieder uur laten doen) en je kan daarnaast ook handmatig de voorspelling maken. Dit vraagt met name de nodige studie.
Daarnaast is het ook mooi dat er mede gebruik gemaakt wordt van je eigen data uit het weerstation, in mijn geval een Davis VP2

Je kunt met dit programma wel tot ruim een week, ik meen wel 10 dagen vooruit voorspellen, maar dat gaat uiteraard ten koste van de betrouwbaarheid. Het advies is om niet verder dan 4 á 5 dagen te voorspellen.

Ik heb de nodige moeite gehad het wxsimcsv script van Wellington WeatherUK op de juiste wijze te laten werken, maar met wat support is het gelukt.

Het lijkt mij goed om hier ervaringen uit te wisselen en elkaar eventueel te ondersteunen.

Mijn wxsim pagina`s zijn;
http://www.weerstation-marsdijk.nl/verwachting.php
http://www.weerstation-marsdijk.nl/assen.php

Oebel