Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door pd1acf
Hallo allemaal,

Ik zou graag de metingen van mijn tfa-nexus uitbreiden met de gegevens van een zonnepanelen installatie.
De meeste omvormers hebben en rs485 uitgang, waarbij de KwH per tikken worden doorgegeven.

Ik zat te denken om een interface te maken tussen deze rs485 uitgang, en bijvoorbeeld een draadloze temperatuur sensor om de gegevens 'door te sluizen'.
Uiteraard zal dit niet direct uit te lezen zijn op het huidige display, maar het kan wel mooi in de database.

Ook is het belangrijk dat ik de temperatuur meter aan kan passen, om de data te 'injecteren'.

Als elke x-aantal KwH voor een graad celcius staat, is een mooi overzicht te maken.
Eventueel is de software aan te passen op de pc.

Gaarne reacties, of tips naar soortgelijke projecten !?

Grz,

ron
Door wsMaurik
Hallo Ron,

Welkom hier op HWA.
Je begint met een zeer ambiteus project, ik zou zoiets zeker niet kunnen.

Op het duitse http://www.wetterstationen.info/phpBB/index.php is een speciaal redelijk actief TFA-forum. Mogelijk vindt je daar nog iets meer, in ieder geval succes met je project.

Wel heb ik ergens nog een deel van het Cresta/TFA communicatie protocol gemaakt door een nederlander, kun je op internet vinden of stuur een pm.

grtn
nico